I sjokk! 40 år og gravid med femte barn..

Teidi

Betatt av forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Ok, dette blir mitt første innlegg og jeg vet rett og slett ikke hva jeg tenker nå. Alt er bare kaos i hodet mitt nå. Som det står i overskriften så ble jeg 40 år i år. Vi har 4 barn fra før. Minstejenta er nå 5 år. Eldste blir snart 12. Vi var ferdig med å få barn. Fornøyd med storfamilien vår. Elsker barna og jeg har brukt all slags prevensjon siden minste jenta var født. Spiral som kroppen min nektet opptil to ganger den ble rett og slett utstøtt. P-stav som gjorde jobben sin i 3,5 år bare jeg blødde nesten non stopp så da den ble tatt ut for noen måneder siden sa jeg at jeg ville prøve noe nytt. Det ble p-ring. Den var nokk heller ikke kroppen min godt fornøyd med fordi jeg begynte å foss-blø etter noen dager. Tok den ut og prøvde en ny ring neste syklus. Samme reaksjon og nå i påvente av samtale med legen om annen prevensjon fant jeg altså ut at jeg er gravid… clearblue testen sier 2-3 uker. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke. Det er så mange blandede følelser. Mannen min er overlykkelig. Han sier barnet er velkommen. Men hva men alderen min? Fem barn er også veldig mye, men på en annen side er jo 4 barn også mye og det funker jo for oss. Merker at jeg er glad, redd og forvirret.
 
Sniker litt. :) Jeg fikk nettopp (eh, snart 9 mnd siden) barn som 40-åring og det gikk helt fint! Gratulerer! Kroppen din vet hva den skal gjøre, så dette kommer til å gå veldig bra! :)

Redigerer litt, mente som 41-åring
 
Last edited:
Sniker litt. :) Jeg fikk nettopp (eh, snart 9 mnd siden) barn som 40-åring og det gikk helt fint! Gratulerer! Kroppen din vet hva den skal gjøre, så dette kommer til å gå veldig bra! :)

tusen takk for raskt svar. Så godt å høre :happy: merker at jeg freaker litt ut her, men samtidig kan jeg også glede meg over tanken på et nytt svangerskap og en liten tass til i familien. Som sagt mange følelser i sving :D
 
Ville ikke brydd meg om alderen så lenge dere kan tenke dere et barn til ❤️ Gratulerer så mye!
 
Sniker fra mars.. 40 er jo ingen alder! :D
Min mamma fikk meg da hun var 44 år og pappa var 47. Jeg har alltid vært så glad og takknemlig for en voksen mamma. Hun var liksom så trygg og god, alltid til stede, alltid full av gode råd og mye livserfaring :Heartred
 
Sniker. Når nr 3 kommer i januar 2022 er det like før jeg fyller 40 år. Da har jeg født 3 barn på 4 år, bryr meg ikke om alder i det hele tatt :)
 
Sniker. Når nr 3 kommer i januar 2022 er det like før jeg fyller 40 år. Da har jeg født 3 barn på 4 år, bryr meg ikke om alder i det hele tatt :)
Så godt å høre. Ble litt skremt av det jeg leste på nett jeg. Alle komplikasjonene som kan medføre med godt voksen alder. Er dette noe jordmoren din skremte deg med?
 
Sniker fra mars.. 40 er jo ingen alder! :D
Min mamma fikk meg da hun var 44 år og pappa var 47. Jeg har alltid vært så glad og takknemlig for en voksen mamma. Hun var liksom så trygg og god, alltid til stede, alltid full av gode råd og mye livserfaring :Heartred
Så utrolig hyggelig å lese :love017 akkurat en slik mor jeg ønsker å være for barna mine
 
Så godt å høre. Ble litt skremt av det jeg leste på nett jeg. Alle komplikasjonene som kan medføre med godt voksen alder. Er dette noe jordmoren din skremte deg med?
Nei min jordmor har kun vært positiv hele veien. Hun driver ikke med skremselspropaganda heldigvis. Eneste forskjellen fra første svangerskap og de to andre var at jeg fikk tilbud om kub test pga alder. Testen viste lav risiko på begge babyene. Husker jeg var redd med nr 2 før jeg fikk tatt kub testen, men etter det har jeg ikke vært bekymra i det hele tatt. Det verste med å være mor litt opp i åra er energinivået, slitsomt med småbarn. men nå har jo du 4 barn så det vet du alt om
 
Sniker fra august! 40 er da ingen alder!:p Jeg ble mamma som 19 åring første gang og 21 andre, og er nå i uke 39+4 med nr 3 - straks 34 år:happy: Føler meg myyyye tryggere på morsrollen nå + at livet er mer stabilt! Heldig barn vil jeg si:shy:
 
Back
Topp