I NEED HELP!!!!*bosted adresse*

Smurfelina

Glad i forumet
Jeg kan ikke få dette til å stemme!!!!

Jeg flyttet ut fra barnefaren i Juni , endret ikke flytting pga jeg flyttet midlertidig til mine foreldre som bor i en annen kommune og ville da stå i fare for å miste barnehage plassen. Jeg flyttet derfra i August og endrer da flyttemelding på meg og sønnen min.

Jeg får så et brev tilbake at vi har delt foreldre ansvar så far må skirve under flytte meldingen. Jeg ringer de å sier vi er ennå i en meklings prosess for far vil ha bosted og det samme ønsker jeg. Sier også at så lenge ikke annet er oppført ennå så vil vel jeg ha foreldreansvaret siden jeg er moren?
Får så beskjed om at etter fødselen så skrev vi under på delt foreldre ansvar og den gjelder ennå , sønnen vår skal være på den adressen som står oppført på han i folkeregisteret.
Så faren ønsker jo bo steds adressen og han har den jo nå så han har det jo som han vil.
Meklings mannen vår sa at jeg måtte ta det til domstolen for å avgjøre hvem som får bosted.

Så nå sitter jeg jo her å tenker har jeg virkelig ingen rettigheter om å få flytte sønnen min til meg [:(]

Nei, uten farens samtykke har du ikke det. Er hans barn også, og han bestemmer like mye som deg.

Hvorfor henger du deg så opp i hvor det står i folkeregistret at barnet bor[8|]

Har selv hatt 50-50 på eldstejenta mi, og hun stod oppført ho pappan, men det betydde ingenting.

Det jeg vil råde deg til, er å få til avtaler på at dere har hvert sitt år med skatteklasse 2 som aleneforsørger,
at dere søker om dobbel barnetrygd som dere deler, og om han tjener bedre enn deg, ville jeg søkt om barnebidrag fra han også[;)] (tjener du bedre enn han, så ville jeg ikke sagt noe om det[;)])

Men drit i det med adressa, det har INGENTING å si!

men du kan flytte sønnen din uten tilatelse fra faren om det er i samme kommune (evt skolekrets)

ORIGINAL: Azoria

Nei, uten farens samtykke har du ikke det. Er hans barn også, og han bestemmer like mye som deg.

Back
Topp