I morgen...

mizzie

Glad i forumet
åå...jeg skal til legen i morgen. Grugleder meg... Må jo ha en underlivsundersøkelse, og det er ikke alltid like morsomt. Men på den andre siden vil hun fortelle meg om barnet har vokst eller ikke. Håper det ikke er noe galt. Tror ikke det da.
Hmmm, har mange spørsmål, best å skrive det på en lapp[:)]
Skal fortelle hvordan det gikk i morgen.

Lykke til!
Men kan hun fortelle om barnet har vokst før 12 uker? Er det ikke magemål de sier det ut i fra? Husker ikke dette jeg. Legen min tok i hvert fall ingen magemål sist jeg var der. Ikke ble det underlivsundersøkelse heller, siden det bare er et år siden sist jeg fødte. Håper han vet hva han gjør, og at han ikke slurver. [&:]

Heldiggris.....min første legetime er først om 14 dager, 8 mai..... Har ventet lenge nå.... Kanskje jeg også slipper GU, er bare ett år siden jeg også fødte.....

Lykke til, det går så bra skal du se [;)]
Jeg var hos legen i dag, på 1. svangerskapskontroll, hørte hjertelyden til den lille, det var magisk Anyway..legen sa det var nye retningslinjer i forhold til gu, og at de ikke lenger gjorde det på 1. kontroll med mindre du har hatt indikasjoner som f.eks blødninger eller hvis du er under 25 år, tror de da tar klamydia test.

Heidi, brukte legen stetoskop på deg?
Er bare så spent for ei venninne prøvde stetoskop på meg og hun var helt sikker på at hun hørte hjertelyden.

Hei Tine, han brukte ikke stetoskop, tenkte ikke på å spørre hva det het, men han smurte i hvert fall sånn gele på magen..er det ekko doppler det heter da? Hmm, neimen ikke sikker jeg..men jeg hørte det også, var kjempemorsomt [:D] Man kan sikkert høre med stetoskop også, hører i hvert fall veldig bra at det er fosteret pga den høye hjertefrekvensen!

Hmm, kanskje jeg slipper GU da... blir 25 år til søndag...hihi...Meeeeen på den andre siden, sa kontordamen at jeg skulle ha det... vi får se.
BMJ: hvis de tar en GU kjenner hun på livmoren for stor den er. Hun kan lett kjenne om den er 8 uker eller 12 uker. Var sånn jeg tenkte...

ORIGINAL: ^Elize^

. Tror jeg vil være hos henne, kanskje en time eller to til jordmor lenger ut i svangerskapet eller noe! Hva har dere valgt?

Jeg gikk annenhver time til lege og jordmor med mine tre første... Det fungerte helt fint for meg, og jeg kommer til å gjøre det denne gangen også.... En jordmor har jo litt mere greie på graviditet, baby og fødsel å sånn enn en allmenpraktisk lege har...han har jo all medisinsk innblikk..egentlig.. Sånn tenkte jeg...

Jeg skulle veldig gjerne gå til en jordmor, trenger å snakke med en. Men hun som hører til på helsestajonen her jeg bor er det ikke aktuelt å gå til. Var der en gang forrige svsk, og det holdt lenge.[:'(]
Noen som vet om man kan gå andre steder enn den helsestasjonen man hører til?

ORIGINAL: BeateH

ORIGINAL: ^Elize^

. Tror jeg vil være hos henne, kanskje en time eller to til jordmor lenger ut i svangerskapet eller noe! Hva har dere valgt?

Jeg gikk annenhver time til lege og jordmor med mine tre første... Det fungerte helt fint for meg, og jeg kommer til å gjøre det denne gangen også.... En jordmor har jo litt mere greie på graviditet, baby og fødsel å sånn enn en allmenpraktisk lege har...han har jo all medisinsk innblikk..egentlig.. Sånn tenkte jeg...

Back
Topp