(Kopiert fra tråd på FS[;)])
For de som måtte være interessert i hva som skjer om man har lange sykluser:
Da hadde jeg vært hos legen! Var skikkelig nervøs før jeg skulle inn. Tenkte kanskje legen kom til å si at vi hadde prøvd for kort til at hun ville sjekke meg osv..
Når jeg kom inn fortalte jeg at syklusene mine var veldig lange, og at det var litt dumt siden vi prøvde å bli gravide. Fortalte at jeg sluttet på pillen i august. Hun sa at det var normalt og ha veldig uregelmessige sykluser etter pilleslutt og sa at det gikk an å kjøpe EL-tester på apoteket. Da fortalte jeg at jeg hadde prøvd dette, men når syklusene mine var så lange, så var det ett problem å vite når jeg skulle teste med de, og at jeg kom til å bli fattige om jeg prøvde dette hver syklus[8D]
Da sa hun at hun ville ta blodprøver for å sjekke om jeg hadde hatt EL. Dette kunne visst bare gjøres mellom dag 21 og 23 i syklusen, og heldige meg, er på dag 22 idag!! Tenk om jeg måtte ha ventet helt til neste syklus[:'(]
Så fikk jeg GU den 15.april, for det er 3 år siden forrige gang jeg hadde det. Da skulle jeg få svar på blodprøvene, så skulle vi gå igjennom de sammen. Om jeg ikke hadde hatt EL da, så skulle jeg bli henvist videre til spesialist på utvidet GU som hun kalte det, og kanskje da få medisiner som fremprovoserer EL.
Jeg er SÅÅÅ fornøyd[:D] Nå får jeg ihvertfall vite om jeg har EL, eller om jeg må på medisiner, eller hva som skjer[:D]