ORIGINAL: Marlene89
Huff!!!![:(][:(][:(]
Sitter med tårer i øynene når jeg leser det her! Men jeg tror dere gjør det rette, med tanke på at hunden kan få det bedre hos noen andre og ikke minst for at han ikke skal skade jenta deres... [:(] Det er ikke bra for hunden vis det blir så mye negativitet rundt han og babyen heller, og han er helt sikkert sånn fordi han skjønner at det har blitt en annen situasjon, han er vel vant med å ha dere for seg selv?
Vi har en jack russel terrier på snart to år, som alltid har vært babyen våres og vært medoveralt...
Men allerede når jeg ble gravid, merket jeg på han at han skjønte at noe ble forandret, han hang i bena mine og forfulgte meg overalt... Når magen kom la han seg oppå fanget mitt med hodet inntil magen og skulle passe på...
Han tok det kjempe fint når vi kom hjem med babyen og han er bare borte å snuser på henne når hun ligger på gulvet, men jeg er livredd for at han skal gjøre snuppa mi noe... For jeg vet han er sjalu, tuller jeg med snuppa i hendene, hopper han opp og skal være med.. Kosesnakker/tuller jge med mina når hun ligger på gulvet kommer han i full fart og skal være med...
Og stakkars buddy er jo i bena mine overalt her hjemme, og jeg kjefter :p fordi han flyr mellom bena mine og jeg holder på å falle hver gang + at han surver når jeg ikke gir han oppmerksomhet... Og da får han enda mere kjeft...
Noen ganger tenker jeg at hvorfor skaffa vi oss hund!! Men nå blir jeg kjempe lei meg for at jeg tenker den tanken etterpå!
Vi har også vurdert omplassering, med tanke på at han ikke får all oppmerksomheten og kosen han trenger lenger og fordi vi faktsisk ikke har tid til å gå mer enn en tur med han daglig, og det er egentlig veldig lite for en så aktiv krabat....
Vet ikke om dette hjalp noe jeg, men du må tenke på at valget dere har tatt er for hunden sitt beste! Og for at dere vil at han skal ha det så bra som mulig! Du kommer til å tenke på han hver dag og det kommer til å bli forferdelig å ta farvel, men dere kan ikke lage en avtale med oppdrettern/nye eiere om å få se han 2 ganger i mnd eller noe?
så er han jo fortsatt i livet deres =)
Lykke til =) Dere må huske at dere har tatt dette valget på grunn av jenta deres og for at han skal ha det bra[:)]
Ikke for å bry meg, men jeg har sittet i akkurat den situasjonen. Jeg var iogforseg alenemamma og gjorde netopp det! Ga hunden ifra meg. Og jeg har angret mange ganger. Han har det sikkert bedre nå med en som bare duller med bare han....men jeg har tid til hund nå. HAdde tid et halvt år etter han ble solgt også....
Tiden finnes der, man föler det bare ikke. Så tenk dere ordentlig godt om.