I morgen begynner hverdagen

Lillefrue

Elsker forumet
Gubben begynner å jobbe igjen i morgen. Det har gått så alt for fort. Jeg gruer meg som helst, og gråter av å tenke på det :(
Har ikke kommet ordentlig i rutiner enda, det kan nok henge sammen med at vi driver å pusser opp bad også som gjør at alt står på hodet hjemme :/
Jeg trenger mannen litt til, men det hjelper lite, hverdagen kommer i morgen enten jeg vil eller ikke :(

Kommer sikkert til å gå fint og ja jeg har skrevet noe om dette før og men trengte bare få ut litt tanker :) det hjelper noe inni mellom :)
 
Huff, skjønner at det virker brutalt at han skal tilbake på jobb... men dette går nok veldig bra skal du se.
Nå vet jeg ikke hvordan det er hos dere og hvordan babyen er, men jeg er sikker på dere finner gode rutiner så du løser dette fint. Det tar jo tross alt litt tid å etablere rutiner.

Og ang badet så blir det hvertfall superdeilig med nytt bad når de endelig er ferdige, selv om det er litt hardt når det står på!

Klem til deg
 
Etterhvert synes du kanskje det bare er deilig! Ingen som ser at du spiser godis midt på dagen, klager på at du ligger under dynen til klokken 12 eller ser på de seriene du vil.. jeg synes det er herlig;)
 
Jeg var også skikkelig bekymret når mannen dro på jobb for en uke siden. Alt går har jeg funnet ut, det går seg til av seg selv når man ikke har andre valg:) Og så kommer rutinene etterhvert, kjenner jeg har laget DET opplegget her, så vi får se hvordan mannen takler det når han kommer hjem om en uke:p Alt har fått en plass ting må stå, sånn at ting blir enklere mtp skift, bad, flasker, sekkene til de store osv. Hehe! Lykke til, det går nok bra!
 
Du er ikke alene. Jeg synes det var kjempetøft begge gangene da mannen skulle begynne på jobb igjen, men det går seg fort til. Man er litt utrygg i starten, men det tar ikke mange dager før du finner ut av hvordan ting fungerer :)

Lykke til!!
 
Kom hjem fra sykehuset en fredag og var hjemme 1 time, så var alle de 3 andre barna her. Full fart hele helgen med 4 barn og besøk. Så kom mandag og gubben skulle på jobb [emoji14] jeg trodde han skulle være hjemme forie uke. Så ble litt sjokka. Snuppa sovner ikke før midt på natta osv. Og jeg grua meg skikkelig! Men det gikk så fint! Da var det kun meg her, så jeg kunne starte å få inn mine rutiner, sove når hun sover. Noe som er mye lettere med tomt hus og kunne styre dagen helt selv :) og samboeren er bare en liten tlf unna om det er noe. Men forstår det er skremmende, men bare vent! Etter 1 dagen, så vil du se at det går så bra! Og dagene går så fort! Syns ikke samboeren rekker å komme seg på jobb før han er hjemme igjen [emoji14] da jeg gikk gravid var dagene sååå lange! Men nå går de nesten for fort [emoji14]
 
Hvordan har det gått? :)
Ikke så veldig bra. Så gubben har nå tatt seg en uke ubetalt perm.
Så får en uke til med han hjemme, det hjelper og håper vi klarer å komme i rutiner før han må tilbake i jobb. Men har hele neste uke med han før vi er der igjen. Og neste uke er vi heller ikke lenger midt i oppussing så håper inderlig det hjelper. :)
 
Uff da :( vil bare si at gutten min er 8 uker gammel alt og vi har ikke noen faste rutiner enda, så ikke bli stressa om rutinene ikke sitter med det første. Tror det er helt vanlig..
Jeg lar hus og hjem forfalle og konsentrerer meg bare om gutten. Spise, rape, bæsje, få han til å sove. Sånn går dagene her... Klesvask opp etter veggen, masse ubretta tøy, bæsjebleier og litt kaos rett og slett :)
Mannen må ofte handle og lage middag selv etter 12 timers arbeidsdag!


Lykke til!
 
Her var ikke rutinene på plass før 1 var 8 uker. Eneste rutinen vi har nå er at mellom kl 22 og 23 er det kveldsstell og pysj :) resten styrer hun [emoji14] men hun er bare 2 uker.
 
Back
Topp