I`m back:)

2607

Glad i forumet
Hei alle supre julijenter!

Nå har vi endelig kommet oss på plass i det nye huset og fått koblet oss til internett! Det tok tid, men det er godt å være på nett igjen!
Huset ser bra ut, men det lukter noe helt forferdelig her.. En slags rå kjeller / mugg lukt som jeg blir dårlig av. Er kvalm og har vondt i hodet hele dagen, noen som har noen gode tips??
Bortsett fra det har vi det fint. Herman slo seg til ro med en gang vi kom i hus, og det var veldig godt å se. Flytteprossessen var nok litt skremmende for han, han ble veldig usikker og mammadalt, måtte sitte i bæremeisen for å være trygg.. Men nå er alt ved det gamle.

I dag skal vi på svømming i Drammen og ellers går dagene til å oppdage verden sammen med en nysgjerrig 14 mnd gammel gutt:)

Håper alle har det bra, og oppdater gjerne om det har skjedd noe nytt og spennende her[;)][:D]

Huff, det er IKKE bra med muggsopp! Kan være kreftfremkallende! Har bodd i en leilighet som viste seg å være full av mugg, var gravid da. Og vi flytta så fort vi fant noe nytt! Bør undersøkes nærmere og gjøres noe med!
Det trenger ikke være farlig, kommer ann på hvilken type det er, men anbefales å gjøre noe med.
Jeg hadde en side om det en gang som var veldig bra.

Jeg sendte mail til en som jobber innenfor det feltet i en kommune. Og fikk dette svaret:

Bildet du sendte var veldig tydelig, og det ser helt klart ut som muggsopp.  Helt typisk at den  den oppstår  i et hjørne.  Man skulle nesten tro det hadde stått en seng eller et annet møbel inntil veggen.  Uansett - det skal normalt sett ikke bli vekst på overflater.  Det kan tyde på en kuldebro, en dreneringsfeil, eller feil isolasjon eller lufting.

Informer huseier om at dere akter å foreta videre undersøkelser.

Ta kontakt med   www.mycoteam.no og be dem sende såkalt mycotape - en slags tapestrimmel som dere etterpå sender inn til Mycoteam for analyse.  En slik undersøkelse koster mellom 1100 og 1500 kr.  Bli enig med huseier på forhånd om hvem som skal betale.

Dersom det viser seg å være muggsopp - vil de også kunne si litt om hvilke slekter som er representert, og da kan man kanskje kunne se dette i sammenheng med din sykdom og din graviditet.  Det er mange ulike muggsopparter / slekter.  Problemet med muggsopp er at de produserer til dels store mengder sporer som vi inhalerer.

Her er en lenke til Folkehelseinstituttet   http://www.fhi.no/dav/17DB02271C.pdf  legg merke til formuleringen "synslig mugg og mugglukt skal ikke forekomme" Her kan du selv lese mer…

Dersom prøvene bekrefter suspekte muggsopper anbefaler jeg deg/dere å ta kontakt med kommunelege og høre hva han mener.  Du skal ikke utelukke at det kan være bedre å bo i en annen leilighet, særlig når barnet kommer til verden.  Immunsystemet er ikke helt ferdig og lungene er ømfintlige i starten.

Redigerte litt pga uinteressant info med navn og litt sånn..Men velkommen tilbake, gøy å ha deg på nett igjen!

Så deilig å ha kommet seg til ro[:D] Og, velkommen tilbake[:D]

Hadde nok sjekket opp det der jeg.. Iallefall når du blir dårlig av det. Der vi bodde før hadde jeg det sånn. Leiligheten var rett og slett rotten. Første dagen i nytt hjem forandret alt seg. Slapp kvalmen, hodeværken og alt.

HURRAAAAAAAAAAAAA, velkommen tilbake [:D][:D][:D]

(jeg presser fremdeles Aslak inn i buksa vi fikk fra dere - det er nå en kortebukse - hahahaha! Men den er så fiiiin! Fnis!)

Takk for det:)

Klatten: hvordan i alle dager får du det til?? Den som nesten var liten da dere fikk den til påske;) Håper Bergen holder seg varm og god i høst:))

Må være godt å være ferdigflyttet og ikke minst å ha fått internett igjen (er i hvertfall et stort savn her når det er fraverende).
Lukta med kvalmen og hodepinen den fører med seg høres derrimot ikke noe serlig ut [&:] Håper dere finner en løsning på det.

Velkommen tilbake [:D]

Back
Topp