I hvilken uke kan man kjenne at livmora har vokst?

Baby-B

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hvor tidlig kan dette kjennes? Jeg er i uke 9, men kjenner en tydelig kul nederst i magen, midt mellom symfysen og navlen.. Er jeg lenger på vei enn jeg tror? Kan det være flere? :nailbiting:

Hvor tidlig kan dette kjennes? Jeg er i uke 9, men kjenner en tydelig kul nederst i magen, midt mellom symfysen og navlen.. Er jeg lenger på vei enn jeg tror? Kan det være flere? :nailbiting:
Sniker! Er rundt uke 12! Er nok oppfylte tarmer du kjenner, da disse presses oppover :oops:

Som standard sier de uke 12. Men flergangsfødende kan ha høyere symfysemål enn førstegangsfødende. Jeg har følt jeg har kul på magen i flere uker, men som det nevnes ovenfor så er det nok tarmer som presses oppover. Fordøyelsen vår går i tillegg mye tregere nå, så det er lett å bli oppblåst:)

Jeg er 10+3 og ultralyd jordmor bekreftet at det jeg kjenner er livmor som vokser. Dette er mitt andre barn, så kanskje derfor jeg kjenner tidlig. Tror likevel det er ganske individuelt. Tror det er etter 12 uker jordmor begynner å måle :happy: om ikke jeg husker helt feil :hilarious:

Okey, da får jeg bare vente å se :) For det er blitt litt mage, men om det bare er tarmer er jeg vel ikke lenger på vei enn jeg tror :)

Jeg er 10+3 og ultralyd jordmor bekreftet at det jeg kjenner er livmor som vokser. Dette er mitt andre barn, så kanskje derfor jeg kjenner tidlig. Tror likevel det er ganske individuelt. Tror det er etter 12 uker jordmor begynner å måle :happy: om ikke jeg husker helt feil :hilarious:
De måler ikke noe SF mål før uke 24 :) men du kan sikkert spørre jm om å kjenne etter for moroskyld :)

De måler ikke noe SF mål før uke 24 :) men du kan sikkert spørre jm om å kjenne etter for moroskyld :)
:hilarious::hilarious: jeg er så opptatt av uke 12 jeg nå :p skulle skrive uke 20, men da hadde du jo fastsitten :D i mine papirer fra sist målte hun første gang i uke 22, og det var utenfor skjemaet :hilarious:

Haha, lurer på det samme. Er i uke ni, og har i noen dager kjent en klump rett over trusekanten. Det må da være livmor? :eek:

Var hos jordmor idag, 12+4 - livmor var nesten helt oppe med navelen :happy::happy::happy::happy:

Last edited:
Jeg er 10+6 og dette er mitt 3. barn. Jeg kan enda ikke kjenne livmoren og har absolutt ingen gravidmage enda :-)

Jeg er 10+6 og dette er mitt 3. barn. Jeg kan enda ikke kjenne livmoren og har absolutt ingen gravidmage enda :)
Samme her! Bare med barn 2 og 10+1... Jeg har også lyyyst å kjenne:angelic:
Gleder meg til babymage:happy:

Var hos gyn i uke 9+3, da kjente han livmoren. Men kun når han presset opp innenfra. Han sa det ikke hadde gått an å kjenne (min hvertfall) uten å ha noe som presset den opp:p Men det varierer nok fra person til person!

Er 11+0 nå, mitt andre barn og det er ingen antydning til at livmora beveger seg oppover, men kjenner faktisk bevegelse. Er helt sikker på at det er bevegelse siden det er under/bak skambenet og ikke i nærheten av tarmer eller noe. Først sånne små bobler/fareisbrusing, i dag et ganske følbart dult:eek: gleder meg til magen dukker opp!

Oki nå kommer jeg med rareste «tipset» :-p men beste er å kjenne etter rett etter en orgamse, da blir nemlig livmoren helt hard så det er super enkelt å kjenne etter. Kjenner det er en appelsin inni der liksom :-p

11+3 med barn nr. 3, og livmora kom tydelig opp av bekkenet for et par dager siden. Våknet på mandag, og da struttet plutselig magen ut:hilarious: Deilig med mindre press på urinblæra også!:hilarious:

Back
Topp