I hvilken uke har du første time med jordmor?

FørsteGleden

Flørter med forumet
Pumpkin Bumps 2025
Jeg lurer på i hvilken uke dere har fått den første timen til jordmor. Leser at det varierer fra uke 6-12, så er nysgjerrig på når dere er satt opp på den første timen :D

Uke 8 her.
Uke 8 er det tidligste de tar i mot her, men jeg må starte søknad om svangerskapspenger så kan ikke vente for lenge.

Skulle hatt i dag (9+6), men pga skader på bygget pga vind/storm blir det til uka isteden (10+4) :Heartred

Skulle egentlig hatt for to uker siden, men jordmor fikk influensa så det ble det utsatt til i morgen så blir da 8+3. Såpass lang utsettelse fordi jeg ba om å få timer på fredager så langt det lar seg gjøre.

Skulle egentlig ha i dag, 9+5 - men avbestilt pga sykdom. Må ta det en gang før uke 12 :-)

Har ikke engang makket meg til å si ifra. Har mistet mange ganger å føler jeg orker ikke melde meg før jeg bikker vertfall 8-9 uker siden det er da jeg mister. Er det feil av meg?

Har ikke engang makket meg til å si ifra. Har mistet mange ganger å føler jeg orker ikke melde meg før jeg bikker vertfall 8-9 uker siden det er da jeg mister. Er det feil av meg?
Jeg turte ikke noe selv før jeg hadde hatt ultralyd og sett at det var fint. Burde kanskje dratt til legen litt tidligere pga kvalmen, jeg presset meg nok litt for mye, men jeg klarte bare ikke å sette i gang bøtteballetten før jeg hadde kommet forbi hvor jeg mistet sist.
Om det er feil av deg kan jeg ikke svare på, men jeg forstår deg i hvert fall.

Sist gang hadde jeg veldig tidlig, uke 5-6. Denne gangen hadde jeg første time i uke 9 :happy:

Jeg har kommet med i et program som heter Min jordmor (pilotprosjekt i Drammen) og har fått første time 7. april og da er jeg 10 uker og noe.

Da hadde jeg kanskje sagt i fra til jordmor, men heller bedt om å få utsatt timen hos jordmor :Heartred du har jo rett på en offentlig ultralyd i uke 12-14, så greit å få den timen satt opp! mista selv i jula - og bedde om en ekstra ultralyd nå i uke 9 hos legekontoret mitt (gratis). Veldig letta for å se at alt var bra - så skjønner deg veldig godt !

Jeg har bestilt første time hos fastlege 11+1 for å ta blodprøver osv. Har vært på privat UL og fikk henvisning til OTUL der. Tror ikkje det er noe grunn til å gå tidligere unntatt at man må få den henvisningen? :happy: eller er jeg for seint ute?:hilarious:

Første jordmortime i uke 10+3. Rekker vel akkurat å få inn en henvisning til OTUL :joyful:

Back
Topp