Nybakt mor
Andre møte med forumet
Jeg har målt en 2-timers verdi på 7.9 på glukosebelastningsprøve, som visst er i øverste laget og på grensen til svangerskapsdiabetes. Så jeg må endre kostholdet en god del har jeg forstått. Men er så forvirret på hva jeg kan spise/drikke og ikke!
Vanlig gulost og kavli smøreost er ok ikke sant? Nøtter? Hva med frukt/bær og skummetmelk? Det er de to tingene som er verst for meg å droppe kjenner jeg.
Andre ting jeg er usikker på er:
Popcorn
Saltet gresskarkjerner
Go' morgen yoghurt zero
70% kakao sjokolade
Peanøttsmør
Kokosmelk
Spelt/havre/fullkornslomper.
Er jo mye mer, men akkurat tingene over er det jeg er mest usikker på og som er ting jeg kan erstatte vanlig godteri og snacks med i moderate mengder vel og merke.
Noen som har peiling og kan hjelpe meg?
Skal på ny test til fredag og håper at de kostholdsendringene jeg allerede har tatt og det at jeg har begynt å bevege meg litt mer har hatt litt god innvirkning.
*krysser fingrene*
Vanlig gulost og kavli smøreost er ok ikke sant? Nøtter? Hva med frukt/bær og skummetmelk? Det er de to tingene som er verst for meg å droppe kjenner jeg.
Andre ting jeg er usikker på er:
Popcorn
Saltet gresskarkjerner
Go' morgen yoghurt zero
70% kakao sjokolade
Peanøttsmør
Kokosmelk
Spelt/havre/fullkornslomper.
Er jo mye mer, men akkurat tingene over er det jeg er mest usikker på og som er ting jeg kan erstatte vanlig godteri og snacks med i moderate mengder vel og merke.
Noen som har peiling og kan hjelpe meg?
Skal på ny test til fredag og håper at de kostholdsendringene jeg allerede har tatt og det at jeg har begynt å bevege meg litt mer har hatt litt god innvirkning.
*krysser fingrene*