I gang!!

Mammadrøm

Gift med forumet
Assistert-jentene
Har vært på oppstartsamtale på riksen i dag og fått tid for oppstart. Begynner med medisiner i juli og uttak ca uke 33. Veldig godt å ha en tid å forholde seg til, og vite at vi endelig er i gang:-) Tenker allerede på uttaket som jeg gruer meg til, men prøver å skyve det unna. Spurte om smertelindring, og sykepleieren sa da at man får noen tabletter + lokalbedøvelse. Morfin via veneflon gis ikke lenger sa hun. Dere som vet- har jeg mye å grue meg til??

Gir ikke riksen medisiner i armen mer? Når sluttet de med det?? Og hvorfor i alle dager har de sluttet med det? Det var jo heeeelt fantastisk. Jeg hadde to helt supre uttak på riksen med en ekstra dose både beroligende og smertestillende.
Det er vel sikkert lov å likevel be om litt ekstra smertestillende i lokalbedøvelsen da. Jeg vill uansett ikke brukt tid på å bekymre meg over uttaket (selv om vi alle likevel gjør det første gang). Det er fort gjort, og mest sannsynlig nokså smertefritt! De aller fleste synes jo det går mye bedre enn forventet! Herlig at dere er i gang! :)
Masse lykke til :)

Tusen takk, og takk for beroligende ord, satser på at det går greit! Jeg ble litt overrasket da hun sa de hadde sluttet med det. Hun sa det ble gjort etter utbyggingen de hadde i nov/des, nå var det nye rutiner slik at man ga lokalbedøvelse men ikke morfin i armen... De ga vel bedøvelse før og vel?? Eller da kun morfin?? Vet jeg hørte hun riktig, men turte ikke å spørre om det igjen..

Før ga de alt rett i åra. Først en god dose beroligende og deretter masse smertestillende (Morfin var vel sikkert det).Hos meg satt det en sykepleier ved siden av meg begge gangene for å gi meg mer smertestillende underveis også. Men altså, hvis man får nok lokalbedøvelse så tipper jeg det er mer enn godt nok :-)

Lykke til!!! Det går nok bra!!! :) skal være nok med lokalbedøvelse. :) jeg fikk lokalbedøvelse, 2 paracet og 2 afipran (kvalmestillende)

Så bra at du har fått en dato og forholde deg til:) Det kommer til å gå fort frem til oppstart, bare nyt våren og sommeren. Jeg hadde mitt siste uttak på riksen i februar. Da var det fortsatt slik at man kun fikk medisiner i åren, ikke lokalbedøvelse eller tabletter. Så da er nok endringen gjort etter det.

Masse lykke til.

Tusen takk dere!! Da er jeg mer optimistisk mht uttak. Skal klare det:-)

Masse lykke til!! Jeg skal forhhåpnetligvis ha første uka nå til uka, og kjenner mye på de tankene og nervene du snakker om... Mest sannsynlig så går det jo helt sikkert greit for oss! :) etter hva jeg har forstått så er jo selve uttaket ganske fort over, og det er jo hvertfall godt å tenke på;) det er jo verdt det hvis man blir gravid!! :) det er det eneste jeg tenker på:):)

Så spennende da, masse lykke til til deg også:-) Det er som du sier for en veldig god sak, og selve uttaket går jo visstnok fort! Krysser fingrene for en spire hos deg:-)

Dette går nok bra skal du se... lykke til.. jg skal ha et fryseforsøk med innsetting der i uke 33... regner jg med... ;) håper vi lykkes!!

Masse lykke til! Uttaket er ikkje noko å kvi seg til. Eg har hatt heile 6 uttak og dei fleste av dei med berre smertestillande tablettar og lokalbedøvelse. Høyrer til Hausken i Hgs, men har og hatt eit uttak i Danmark. I DK fekk eg morfin og meiner eg.

Kanskje vi ligger på "venterommet" samtidig da, Sadi! Masse lykke til:-)

Takk for det, håpomspirenosnart! Ser du har vært gjennom en del runder ja, krysser fingrene for at det klaffer for dere denne gangen:-) :binkybaby

Ja hehe... kanskje d ja... spennende da... håpe håpe håpe... ♡♡

Back
Topp