I gamle dager da vi var ung......

jhygtfrdew

Gift med forumet
Det blir da litt historier å fortelle til barna våre det også. Utrolig til utvikling det er med det meste... :)

Så hva kommer dere på av historier dere kan fortelle barna deres?

Jeg kommer til å fortelle at mamma ikke hadde mobiltelefon før hun var 18 år, og da kunne jeg bare bruke den når jeg var på hybelen min, for hjemme var det enda ikke bygd ut så der var det ikke dekning...
Det fantes da ikke sms på mobiltelefonene, det tok det noen år til. hahahahaha

Føler meg eldgammel når jeg tenker på det nå.... :)

Og at vi brukte hustelefonen når vi skulle ringe til venner. Var de ikke hjemme, ja da møtte jeg dem på skolen dagen etter.

Det beste var at vi måtte vente til etter kl 17 med å ringe fordi da var det billigere!! Og at rikstelefon var dyyyyyrt!

Det beste var at vi måtte vente til etter kl 17 med å ringe fordi da var det billigere!! Og at rikstelefon var dyyyyyrt!

Jaaaa. Det husker jeg også. Satt og trippet ov ventet til kl skulle bli 17. hehe.
Måtte ha retningsnr ja. Så skulle vi ringe til nabofylket så ble det mye dyrere... hahaha

Blir nok det samme som deg, blingbling, mobiltelefon fra jeg var 15 år, sms først et par år senere.

Vi hadde bare en TV kanal frem til TV2 kom i noen og nitti. Så da var det barneTV fra 18.00-18.30, that's it!

Internett opplevde jeg for første gang på videregående, i 1998. Mirc! Det var kult det!

Internett opplevde jeg for første gang på videregående, i 1998. Mirc! Det var kult det!

Internet ja.. hehe..
Var i samme tida for meg det også. Prøvde mirc, men sjønnte ikke helt greia med det da.
Kjøpte meg så min første pc i 2002 (hadde tilgang til en litt tidligerer da, til hovedoppgaveskriving, men brukte ikke internett da)
Så i 2002 da kjøpte jeg meg en bærbar pc og fikk ordnet meg med analog tilkobling utak( støpslet til hustelefonen) Og kunne da gå inn på nettbanken min. Ingen internettsørfing enda da på meg... hehe
Men ca 2005 ble det trådløst internett på meg, og jeg begynnte å utforske mere og mere internett. Og da gikk det fort. haha..

Føles som det er fra virkelige gamle dager, men så er det ikke mere enn minder enn 10 år siden... :P

Jeg husker da vi leide VHS spiller fra bensinstasjonen som hadde videoutleie for å se film, tror den første filmen vi så vr Jurassic Park. Dette var da jeg var rundt tolv, altså i 1994.. Noen år senere kjøpte vi egen VHS spiller :)

Godteri kostet gjerne 1 kr og 50 øre (ja.. vi hadde øre den gangen). Det som kostet 2 kr eller mer var jeg litt mere forsiktig med. dyre greier :)

Freia påskeegg eksisterte ikke...

Jeg er ikke sikker på hva jeg kommer til å fortelle ungene,men jeg vet hva jeg overhode ikke skal fortelle ;)

Hehe.. Genialt.. er jo slik man egentlig ikke tenker på =P Jeg må nok tenke litt på det her.. =P
Det blir jo egentlig noe helt annet, men jeg har laget "eventyr" til det lille trollet i magen om hvordan mamma'n og pappa'n hans møttes =P Har byttet ut oss med eventyrfigurer, og handlingen finner sted på litt mer fantasifulle steder.. men er historien vår.. Samboer'n kjente seg godt igjen sa han =) Eventyret er ferdig skrevet, men skal skrive det ut og lage litt bilder og slik.. =)

Meg og sambo hørte gutta i baksetet (16år) "di va morsome di store boksene folk såg film på i gamledager.." Ja di meinte faktisk vhs... då blei eg plutselig gammel kjente eg...

Vi tok opp musikkvideoer fra tv til vhs :-P Og jeg fikk låne mamma sin mobil til å sende meldinger med da jeg begynte på ungdomsskolen, problemet var bare at jeg måtte sykle 6km for å få dekning :-P

Nå er ikke jeg så veldig gammel, men utviklingen ja, det er jo egentlig endel som er annerledes etterhvert :)

F. eks at ingen jeg kjente hadde PC'er ;)

Min datter på 5 fant en kassett hos en venninne og lurte på hva i alle dager det var for noe.. Hadde aldri sett før..

Når jeg var lita lå jeg bare bak i bilen i en bag. Det var ikke sikkerhetsbelte der en gang. Lå å slang baki bilen mens mamma gassa på og røykte som en skorstein. He he. Huffameg :)

Hehe snakket faktisk om det med noen venner her en dag.
Det med at jeg ikke hadde mobil, at det var vanlig å bare dukke opp på besøk hos folk (ikke si fra først),

Og at man måtte putte film i kamera og trekke frem og at man aldri helt visste om den satt ordentlig i og ikke kunne sjekke bildene først.

Husker også at 10 kr var mye penger for et barn! Fikk 10 kr og skulle kjøpe godteri for, fikk mye da altså!

Tieren var også gullfarget og tykkere ann andre mynter! (den er vel forøvrig litt gullfarget nå og da... :P )

Back
Topp