I går..

mammaFisk

Elsker forumet
var vi på vår faste ukentlige middag hos svigers. VI ble servert lakst...trodde jeg..[8D]. Men det var visst ørret... Var det ikke det som man ikke skulle spise??? Jeg høvlet i meg ganske mye jeg da[:D]. Var såå sulten så hadde vel slukt alt som ble satt forran meg[;)][8|]. Så jeg enset ikke at den var annerledes...er det mulig!?![8D]

Hentet fra matportalen.no

Gravide kan spise alle typer fisk og skalldyr, bortsett fra:
  • Blåkveite over 3 kilo.
  • Ferskvannsfisk av typen: all gjedde, abbor over 25 cm, ørret over én kilo, røye over én kilo.
  • Fiskelever og produkter med fiskelever, som for eksempel Svolværpostei og Lofotpostei.
  • Brunmat i krabbe og hummer (hvitt kjøtt i klør og skallhus kan trygt spises).
  • Skjell: Fordøyelseskjertelen i kamskjell og nyren i o-skjell. NB se også blåskjellvarslet.
  • Eksotisk fisk: hai, sverdfisk, skater, fersk tunfisk (tunfisk på boks er derimot helt trygt).

Men tror nok ikke det gjør noe skade siden det var et engangstillfelle ;)  Er veldig vanskelig å tenke over hvor lang og hvor tung hver enkelt fisk er som man spiser. Ørret som er over 1 kg som lever fritt er som regel veldig gammel, og ikke så veldig vanlig å få på en vanlig fisketur, men vet ikke om det er andre regler for oppdrettsfisk?

Gjort er gjort og spist er spist[:D]!!
Men hvilken str denne oppdelte frossenfisken var i sin tid aner jeg ikke...he he[8D]!!

Hahaha! Nei ikke tenk på det ;p

ORIGINAL: lillebebis

Ja, jeg trøste spiser llitt stratos og potetgull[:D] Det motvirker sikkert ørreten[8D]

ORIGINAL: gravid fisk

Ja, jeg trøste spiser llitt stratos og potetgull[:D] Det motvirker sikkert ørreten[8D]

Ja tror fettet og sukkeret dreper det "skumle" som kanskje var i ørreten ;p

Lov å tru og håpe[:D]
Nå er jeg kvalm av godet...og kanskje litt dårlig samvittiget for godtet...men men...[8D]

Lov å tru og håpe[:D]
Nå er jeg kvalm av godet...og kanskje litt dårlig samvittiget for godtet...men men...[8D]

Sitter å spiser masse godis selv, så du trenger ikke å få dårlig samvittighet for godtet, da får jeg også det ;p

Tror den ørreten man får kjøpt i butikken som er over 1 kg er oppdrettsfisk fra saltvann, så jeg ville ikke bekymret meg for det!! Ikke veldig vanlig å få ørret på over 1 kg på kroken i ferskvann

Var nok helt sikkert saltvanns-ørret du fikk servert.[:)]

var vi på vår faste ukentlige middag hos svigers. VI ble servert lakst...trodde jeg..[8D]. Men det var visst ørret... Var det ikke det som man ikke skulle spise??? Jeg høvlet i meg ganske mye jeg da[:D]. Var såå sulten så hadde vel slukt alt som ble satt forran meg[;)][8|]. Så jeg enset ikke at den var annerledes...er det mulig!?![8D]

Hvis du mister etter å ha spist ørret, så er det garantert ikke ørretens feil:) Går nok veldig fint!!

Back
Topp