I forhold til søsken..

chicka mom

Forelsket i forumet
jeg vet det er en annen tråd her med nesten det samme sp. men jeg spør på en annen måte..

I forhold til eldre barn. når har dere/vil dere fortelle de at de skal få lillebror/lillesøster?
Jeg er snart 12 uker på vei. Ingen i familien vet at jeg er gravid enda. Jeg har bestemt meg for å fortelle tilkommende storebror (snart 5 år) det først. men har vært usikker på når jeg vil fortelle i frykt for at "ventetiden" skal bli så lang for han..

Hva slags tanker har dere gjort dere på om det å fortelle deres eldre barn?

[:)] Hei!!
Jeg og min samboer valgte å fortelle det til våre barn ganske tidlig i svangerskapet, de synes det er fryktelig stas, min eldste sønn er 8 år gammel og han snakker med magen min daglig nå og gleder seg enormt, min samboers eldste sønn er snart 6 år, han er ikke så kjempe interresert, men alt er greit for han så lenge det er en lillebror inni der.. [:D]
Den yngste datteren vår er 3 1/2 år, hun ønsker at det er en rosa pusekatt..
Blir vel lettere for de yngste å forholde seg til det når magen begynner å synes bedre, men det tar tid for dem å venne seg på tanken at det skal bli en til i familien også, så jeg ser ikke problemet med å fortelle det tidlig.  Lykke til!!!!!

hei! vi sa det til cassie da jeg var 5+5 men det var for at jeg var mye dårli og dne dagen hadde mi vært på tidli ul og ho er veldig smart å får me seg veldig mye så vi syns dt var bedre å si det en at ho skule gå å lure..ho er nå blit veldig opptat av dokker det har ho ikke vært før..og siter å sier navn ho vil bayen skal hete,,ho smører magen min å gir natta klem å nuser magen..ho syns nok det er legne å vente men har forklart så godt mi kan hvor legne det e te.for eks sakt at først skal ho ha bursdag og så feire jul å nyttår og så ha litt vinter å så kommer babyen,,ho skal oxo bli med til jordmora til uka:) har ho me på alt ho kan:)

Vi sa det til henne når jeg var 8 uker ca. Jeg var sengeliggende og sykemldt, så fikk ikke lov til å bevege meg mer enn absolutt nødvendig, altså inn og ut på do. Og jeg fikk så dårlig samvittighet ovenfor snuppa, det at jeg ikke kunne være med  ute å leke i det fine været eller noe.
Så da sa vi det. Hun vet hva det betyr å miste en baby, så vi var ikke redd for hvordan hun skulle takle/skjønne det hvis vi mistet/mister.

Hun skal være med på den ordinære ultralyden og det gleder hun seg helt vilt til! :) Hehehe!! Og hvis vi lekesloss eller noe fysiske greier så passer hun alltid på meg og "Mamma, nå må du passer på magen din, går det bra med babyen, ikke skad magen din nå, nå må du holde deg på beina og ikke falle" osv, hehe!! Hun er jo skjønn da! :) :) Og så er hun veeeeeeldig stolt, ikke minst!! :)

da jeg fikk brev om innkallelse til UL anbefalte de å IKKE ta med barn..? er det bare her de har sånn eller trosser dere det og tar med søsken selv om de sier det?
jeg har tenkt å ringe til de et par uker før for å høre om jeg kan ta med "storebror". han er jo såpass stor at jeg ikke skjønner at det skal væe noe problem med å ta han med..

Har tenkt å fortelle han om at det skal komme en til i familien etter vi har vært på ferie. vi drar forhåpentligvis til uka :)

Forrige gang sa vi det da vi hadde vært på ordinær u-lyd. Gjør nok det samme denne gangen også- og til resten av folket :-) Kjenner at jeg liker tanken å ha det for meg selv- en hemmelighet bare jeg og mannen har :-) Og så slipper vi alt maset om når vi skal på u-lyd, hvilket kl.slett og ørten mld på mobilen om hva som skjulte seg inni der når vi kommer ut :-) Hihi[;)]

Back
Topp