I Finland får alle mødre gratis startpakke til babyen, bør vi også få?

M

Moderator Heidi

Guest
I slutten av februar kom en ny utgave av den populære "moderskapsförpackningen" i Finland. Uavhengig av inntekt får alle finske vordende mødre støtte fra Folkpensionsanstalten (FPA). De kan velge å få utbetalt 140 skattefrie euro, eller motta «moderskapsförpackningen». Her er det klær og utstyr som babyen har behov for de første månedene, som blant annet bodyer, sparkebukser, luer, dresser, håndklær, sengetøy, madrass og seng.
Les hva de får her

Burde vi ha slik her i Norge også??
 
Hadde ikke gjort noe det ;)
 
Hadde vel ikke sagt nei takk, men syns det ikke er nødvendig på noen måte. De pengene kan brukes på noe annet :) Som f.eks mer penger til barnehage og skole:)
 
Da måtte det i så fall være til de som trengte det. Vi har ikke behov for det. Det er mer enn nok annet å bruke skattepengene på.
 
Har ikke folk råd til utstyr til babyen sin, så burde de ikke få barn heller ;)

Syns dette blir litt dumt å si, det er ikke alle barn som er planlagt. Prevensjon kan svikte, kanskje noen ikke ønsker å gjennomføre en abort osv. Jeg er enig i at det er viktigere for meg med helgeåpne sykehus, enn mødrepakker og gatelys på natta som over her, men å komme med så smal og trangsynt kommentar som det der, kan man spare seg.
 
Syns dette blir litt dumt å si, det er ikke alle barn som er planlagt. Prevensjon kan svikte, kanskje noen ikke ønsker å gjennomføre en abort osv. Jeg er enig i at det er viktigere for meg med helgeåpne sykehus, enn mødrepakker og gatelys på natta som over her, men å komme med så smal og trangsynt kommentar som det der, kan man spare seg.
Jeg sier meninga mi og det står jeg for.
 
Back
Topp