I Finland får alle mødre gratis startpakke til babyen, bør vi også få?

En tråd i 'Oktober 2014' startet av Moderator Heidi, 12 Mar 2015.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. I slutten av februar kom en ny utgave av den populære "moderskapsförpackningen" i Finland. Uavhengig av inntekt får alle finske vordende mødre støtte fra Folkpensionsanstalten (FPA). De kan velge å få utbetalt 140 skattefrie euro, eller motta «moderskapsförpackningen». Her er det klær og utstyr som babyen har behov for de første månedene, som blant annet bodyer, sparkebukser, luer, dresser, håndklær, sengetøy, madrass og seng.
    Les hva de får her

Burde vi ha slik her i Norge også??

2. 123Kjør! Forumet er livet Oktoberskatter 2014

Hadde ikke gjort noe det ;)

3. LoveMyMiracle Mamma til vakre Adrian <3 VIP Oktoberskatter 2014

Hadde vel ikke sagt nei takk, men syns det ikke er nødvendig på noen måte. De pengene kan brukes på noe annet :) Som f.eks mer penger til barnehage og skole:)

4. FruLesehest Elsker forumet Oktoberskatter 2014

Da måtte det i så fall være til de som trengte det. Vi har ikke behov for det. Det er mer enn nok annet å bruke skattepengene på.

5. Sommerskatt Elsker forumet Oktoberskatter 2014

Jeg vil heller ha helgeåpne barneavdelinger på sykehus, enn barnepakker, gatelys om natta osv osv.

• Liker Liker x 2
  6. Førstegangs Glad i forumet

Har ikke folk råd til utstyr til babyen sin, så burde de ikke få barn heller ;)

7. tonjecathrine Forumet er livet Septembergull'17 Oktoberskatter 2014

Syns dette blir litt dumt å si, det er ikke alle barn som er planlagt. Prevensjon kan svikte, kanskje noen ikke ønsker å gjennomføre en abort osv. Jeg er enig i at det er viktigere for meg med helgeåpne sykehus, enn mødrepakker og gatelys på natta som over her, men å komme med så smal og trangsynt kommentar som det der, kan man spare seg.

• Liker Liker x 2
    • Enig Enig x 1
  8. Førstegangs Glad i forumet

Jeg sier meninga mi og det står jeg for.

9. tonjecathrine Forumet er livet Septembergull'17 Oktoberskatter 2014

For all del, men noe kan man vel holde for seg selv på et babyforum der vi skal være hyggelig og forståelsesfulle mot hverandre, ikke dømmende.

10. Heldig mamma til snart 2 Gift med forumet Oktoberskatter 2014

Man kan være fantastiske foreldre for et barn selv om man kanskje ikke har så god råd, på samme måte som at en haug med fancy utstyr på ingen måte gjør deg til en god forelder :)

• Liker Liker x 5
  11. Fitnessmamma Betatt av forumet Oktoberskatter 2014

Rekner ikke med at du hentet ut noen av de gratis babyboksene siden du har så god råd? For det ville isåfall vert flaut for deg :)

Del denne siden