I ett kjøleskap er det jo temperaturting..

illimilli

Elsker forumet
Er det 1 som er kaldest eller 6?
Eller varierer det fra kjøleskap til kjøleskap?
Syns vårt bestandig er så "varmt"

da googler du hva kjøleskapet ditt heter + bruksanvisning.
Da står det der.

(jeg blir aldri klok på det med temperatur i frys og kjøleskap, hva som er kaldest og sånn)

Legg inn et termometer, midt i kjøleskapet (det er kaldest nederst og varmest øverst).

Og så justerer du bare på hjulet til du finner den temperaturen du vil ha. Det skal vel være 4 grader i et kjøleskap :-)

Lurer jeg og på!

Er det 1 - 6 som i celcius, eller er det 1-6 i kulde?

Tweak skrev:
Legg inn et termometer, midt i kjøleskapet (det er kaldest nederst og varmest øverst).

Og så justerer du bare på hjulet til du finner den temperaturen du vil ha. Det skal vel være 4 grader i et kjøleskap :-)

Men må det da stå på 4? Eller betyr de tallene noe annet?

Tøsa skrev:

Tweak skrev:

Men må det da stå på 4? Eller betyr de tallene noe annet?

De tallene er nok bare nivåer og er ikke nødvendigvis slik at temperaturen blir 4 grader om hjulet står på 4. Det kan ha med temperaturen i rommet kjøleskapet står for eksempel og hvor hardt motoren må jobbe. Så bare prøv deg frem!

Vet ikke om 1 er kaldest mens 6 er varmest eller motsatt, der må du bare prøve litt opp og ned og se! :-)

For meg virker det mest logisk at 1 er varmest, og 6 er kaldest... Men jeg aner egentlig ikke.

Det vet jeg, for vi har nettopp hatt feil på kjøleskapet vårt! Der var 1 varmest og 6 kaldest, det går altså ikke på grader.

Har nå sjekket bruksanvisningen til vårt kjøleskap. Det er av merket Whirlpool. Der står det at 1 er minimal kjøling, og 7 er maksimal kjøling.

Back
Topp