I disse konfirmasjonstider

*josefine*

Elsker forumet
Hvem gir dere gaver til?

Jeg og mannen har samme diskusjonen hvert år:)
Han mener vi bør gi til sambygdingene, jeg mener og føler at jeg ikke trenger det fordet om vi tilfeldigvis bor i samme bygd. Jeg mener det ikke går an å gi til alle, men heller gi venner av våre barn når de konfimerer seg. Vi er innflyttere her, og har ikke noe særlig med folk her å gjøre. Vi vet jo hvem alle er, og slår gjerne av en prat når vi møtes.
 
Vi gir til nabobarna , selv om vi ikke nødvendigvis har så mye kontakt med de.
 
Om man skal gi alle kan det brått bli dyrt. Nå er jeg en del år unna det med egne barn enda, men jeg tenker at det holder å gi til de man blir bedt til og evnt nære venner av komfirmanten? :)
 
Nabobarn, som i samme gate eller samme bygd?
Her bor nærmeste konfirmant"nabo" flere km unna oss:)
Både de i gaten og andre vi kjenner i bygda. Sånn ble det gjort da jeg konfirmerte meg også. Men om man ikke kjenner de annet enn på hils haddejeg nok ikke gtt.
 
De man har en personlig relasjon til, dvs ikke naboer eller kollegaer med mindre man er venner også.

Sambo jobber i kommunen og vet hvem "alle" er via stillingen sin. Hadde blitt sinnsykt dyrt om vi skulle gi til alle han var på hils med :eek:
 
Her har nabounga (2stk) fått. Ellers tror jeg at jeg vil gi til unga til omgangs vennene våre.
 
Gir til naboene i rekkehuset. Og til nabobarna til foreldrene mine.
 
Men dere som gir til nabobarn, kjenner dere de godt? Det var et år vi ble fortalt (av en venn) at vi burde gi til en nabo som vi ikke har omgang med, jeg har aldri sett eller snakket med konfirmanten og sier bare hei hvis jeg ser moren. Vi ga ikke da, selv om vi kunne bare gitt 100 kr, men seriøst, når vi ikke en gang vet hvem konfirmanten er? Blir litt voldsomt noen ganger, noen gir til alle, vi gir bare til folk vi kjenner :p
 
Men dere som gir til nabobarn, kjenner dere de godt? Det var et år vi ble fortalt (av en venn) at vi burde gi til en nabo som vi ikke har omgang med, jeg har aldri sett eller snakket med konfirmanten og sier bare hei hvis jeg ser moren. Vi ga ikke da, selv om vi kunne bare gitt 100 kr, men seriøst, når vi ikke en gang vet hvem konfirmanten er? Blir litt voldsomt noen ganger, noen gir til alle, vi gir bare til folk vi kjenner :p
Gir til de som bor i samme gate som oss, ellers gir vi kun til de i nabolaget som vi kjenner :)
 
Vi gir til familie og venners barn:)
 
Back
Topp