I denne tenkte situasjonen, hva er verst? Hva ville du gjort?

*Labambie

Forumet er livet
Hvis du var gravid og hadde bekkenløsning eller andre plager. Du hadde klart å jobbe, men det krever at du tar 4-6 paracet iløpet av arbeidsdagen, svangerskapet igjennom.  Uten tablettene klarer du ikke, og må sykemeldes. 
Hva velger du?

Gjentar at dette er en tiltenkt situasjon.

Øhm, det er vel ikke helt bra å hive i seg 4-6paracet daglig på jobb og kanskje 2-4 når man kommer hjem i tillegg.. 

Ville vel snakket med legen min og spurt hva han synes ville være det beste. 
Kanskje 50% sykemelding for å se om det gjorde ting lettere i første omgang?

Kan jobben tilrettelegge sånn at man kan få andre oppgaver som ikke krever samme slitasje på bekken(ved bekkeløsningsgrunnlag selvsagt)? Det sier jo seg selv, mindre vondt, mindre piller. 

Det kan fort bli min situasjon, jeg slitter allerede med mye bekkensmerter. Jeg hadde gått for sykemelding, garantert.

Tatt sjukmelding.. trur ikkje så mykje paRacet så ofte er bra, og ein skal føle at ein har ein form for eit liv utenom jobben også.. :)

hadde lagt det fram for legen og fulgt det han hadde sagt da det er legen som sykemelder, og ikke jeg som sykemelder meg.

men trur jeg først hadde ønsket gradert sykemelding sånn at jeg kunne jobber kanskje 3 timer dagen. Hadde det ikke hjulpet hadde jeg ønsket full sykemelding da så mange paracet om dagen ikke er bra. Sliter veeeldig på levra og fare for hjerneblødning! (akkurat hadd om dette på skolen :P)

sykemelding!! jeg gidder ikke leke helt!
og legen min hadde ikke latt meg gjøre det heller,

Sykemelding. Er ikke mye paracet uheldig for feks. kjønnsorgan til guttebabyer? Mener det var frem i media i fjor.. 

Sykemeldt..

Jeg tok 2-3 paracetter annenhvertime døgnet gjennom i 4 døgn pga en saftig låsning.. Aldri om jeg ville tatt gjennom hele svangerskapet! 

garantert sykemelding! har liten tru på at det er heldig å ha ett så stort inntak av smertestillende over så lang tid, sjøl om du er innen for mg/pr/kg/pr/dg.

Så mye paracet over tid kan umulig være bra, ikke hjelper det på bekkenplager..gjorde ikke det for meg hvertfall.

Jeg har dårlig lukkemuskel med kronisk halsbrann og sår i spiserøret så kan ikke ta mye smertestillende for jeg får sinnsykt vondt av det så valget ville vært enkelt

Sjakkruta skrev:
Sykemelding. Er ikke mye paracet uheldig for feks. kjønnsorgan til guttebabyer? Mener det var frem i media i fjor.. 

det stemmer.. hadde nok gått for sykemelding jeg og.. hva er vitsen med å ofre seg slik for jobben? får jo ingenting igjen for det.. heller slappe av og ta vare på seg selv og babyen..

sykemeldt meg... jeg spiser ikke 4-6 paracet for dag for å holde ut på jobb... det blir ganske mye paracet i løpet av et svangerskap...

jeg har hatt kraftige bekkenplager i mine svangerskap, bekkenløsning og låsning. Jeg var student først gang og kunne styre dagene litt selv...

andre gang i full jobb....og holdt ut...fastlegen og sykehuset ville sykemelde meg, men jeg sa nei.  var vondt, men klarte meg jo...selv på en hektisk arbeidsplass. Det tok en del år før bekkenet mitt var tilbake til noenlunde 'normal', med hjelp av fysio 2 ganger ukentlig (gikk ikke da jeg var gravid). Det at jeg jobbet hadde ikke innvirkning på at det tok så lang tid før bekkenet mitt ble 'ok' igjen fikk jeg beskjed om...så da har jeg ikke noe å angre på ;) hehe

men jeg er kanskje litt sær? jeg går ikke til legen før jeg nesten dauer, og sykemelding er ikke noe for meg;) :=) med unntak når jeg fikk en infeksjon etter en operasjon...hehe

jeg ville ikke tatt så mange paracet...så om man virkelig ikke klarer å jobbe, ja da er kanskje en sykemelding på plass...for noen;)

sykemelding.. man skal kun bruke paracet en uke av gangen,

(sa iallefall legen til meg da eg hadde mye hodepine i starten av dette sv skapet)

sykemelding, uten tvil!

Jobber selv som frisør, med mye bekkenvondt og ryggvondt. Og jeg klarer ikke å holde humøret oppe forann kundene med smertene mine, så jeg jobber selv 8 timer i uka. Må jobbe noe for å komme meg litt ut og treffe folk. Skal til legen 6 juni og da kommer jeg til å høre om det er mulig å få full sykmld.

Går til kiropraktor en gang i uka for å klare å jobbe så lite. Det er ingen som takker deg for at du jobber og sliter ut helsa di. Tenk på deg selv og babysen :-)

Hvis du ikke klarer å jobbe uten smertestillende, som gravid - er du ikke arbeidsfør mener jeg!

Haddesikkert tatt en prat med fastlegen og om paracetene var nok til å holde meg på beina (jeg antar at å trø hjemme vil si mye sengeligging og sofasitting), så hadde jeg valgt paracet.

Back
Topp