I dag..

2prinsesser1prins

Glad i forumet
Er eg mykje meir positiv til alt... Har hatt et par daga nå der eg ikkje visste om eg orka gå gjennom dette ein gang til, har 2 tøffe svangerskap bak meg... Har bare vert lei meg og deppa. I går var mannen min så snill at han tok fra fra jobb for å ver heima å hjelpe meg, storesøster har fri fra barnehagen om onsdagen så då var de begge heima.. Han stod opp med de og gav de frokost så eg fekk sove litt frampå.. Kjempe deiligt.. Har ikkje vert heilt enkelt alltid og takle at eg skal ha ein te, når me egentlig var ferdig..

Og så var vi på en fest der ei så var der fortalte meg at hennes mor også hadde hatt svangerskapsdiabetes med alle de 3 og etter 3 gang blei ho ikkje kvitt da, så eg e jo livredd for at når (eg seie når eg for da e mest sannsynlig) eg får da igjen så blir eg ikkje kvitt da, sjøl om da e jo slett ikkje sikkert.. Har jo hatt det med begge mine, første gang var det tøfft for eg ikkje blei oppfulgt, skjønte jo at nåke var feil, men var jo førstegangs så eg hadde jo ikkje peiling på nåke eg. Så endte med keisersnitt 11 dager på overtid, og fekk ei jente på 53 cm og 5088 gr..
Sist visste eg jo ka eg gjekk til så eg målte blodsukkeret heima fra dag 1, og i uke 20 var det på 10,3 så ringte og fikk masa meg te glukosebel så fort som mulig.. Jordmor henviste meg videre etter denne og i uke 29 måtte eg på insulin. Nå veit eg jo endo meir ka eg går til, men eg e så redd eg ikkje komme til å bli kvitt da igjen [&:]
Men man kan vel ikkje ta sorgene på forskudd heller..

Men eg håpe eg sleppe fleire mørke daga, bare lyst å glede meg.. For eg ser jo på meg som heldig så får ein liten bonusbaby...

Så bra at du føler deg bedre.
Og skjønner godt du er redd og skeptisk.
Men godt mannen din er der for deg å kan hjelpe deg gjennom det.
Når de tidligere svangerskapene har vært tøffe så er man så klart redd det neste og skal bli det.
heldigvis så er man selv klokere og mer forberedt når det er 3 mann som kommer.
Og de virker som om de er blitt flinkere til å følge opp når det kommer til svd.
Og med tanke på historikken din, burde de jo følge deg meget nøye opp .
Så håper alt går knirkefritt fremover å du kan glede deg over bonus babyen deres[:D]

God klem til deg..
[:D][:D]

Ja eg veit heldigvis ka eg går til og koss da skal ver denne gangen... Mannen min har jo diabetes type 1 og det er virkelig nok med 1 i familien.. Legen såg ikkje heilt vits me å sende meg videre sist han før i uke 30 for då begynte magemåle og auke så veldig, då hadde eg jo allerede godt ei uke på insulin. Heldigvis fekke jordmor sendt meg videre lenge før, det var bare flaks.. Hadde bare vert hos ho en gang så ikkje så lenge etter blei ho langtidssykemeldt.. Hadde bra flaks då..
Da e litt for lett å ta sorgene på forskudd når du veit ka risikoen er.. Men eg skal vertfall vera veldig forsiktig me ka eg ete og sånn, skal vertfall gjer da så står i mi makt for at eg skal bli kvitt da etter fødselen om eg får da denne gangen..
Skal vertfall begynne å måle blodsukkeret fast, i uke 16 ca.. Var i uke 20 det plutselig steig så masse, men hadde økt noen uker før det.. Måler det litt allerede nå og da.. Like og ha litt kontroll sjøl om da e tidlig endo..

Men e veldig gla for at eg føle meg bedre i dag, hjalp nok på å få kvila seg i går.. Og røykeslutten gjer jo ikkje saken bedre.. Men når en har vert langt nede så e går da berre ein vei og da e opp[:D]

ja de kan være noe trege i toppen disse legene ja.[:@]
jeg har noe jeg tror er verdens beste lege..
han er topp å tar meg på alvor. det er godt å bli hørt.
så det var bra jordmoren din tok tak i det og fikk gjort noe med det.
og tror på den at røykeslutten ikke hjelper på humøret
og hormoner på toppen..[8D]

huff, kan ikke være lett det. Men denne gangen skal du slippe det og du skal ikke få det etterpå. Det blir å ordne seg. Sender deg en klem

[:D][:D][:D]

Back
Topp