I dag sa samboern min til meg

Eldorado

Forumet er livet
At han ikke ville gifte seg med meg allikevel. At det var for tidlig, og at det ble for mye for hodet hans. Han hadde tenkt på det siden i går kveld, så han ville jeg skulle avbestille kirken, lokale... you name it. Han ville være sammen med meg, og at det skulle være sånn som før. Men babyplanlegging, og ekteskap det orket han ikke tanken på. [:(][:(]

Merket på han i går kveld at det var noe som ikke stemte, og ikke var han begeistet over at jeg ringte han i stad og sa at jeg hadde funnet et par gifteringer jeg ville ha. Ikke svarte han på meldingen min ang bordplanen heller, så jeg ante ugler i mosen. Jeg spurte han rett ut i stad om han ikke ville gifte seg allikevel, og da kom det[:@]

Etter å ha snakket ut, så ombestemmer han seg og sier at han VIL gifte seg med meg da. Og at det han sa var fordi hodet hans kokte over av masse rart som han trengte å få ut. Men jeg tenker da, at om han fikk kalde føtter, vil det da skje igjen? Invitasjonene sendte vi ut i forrige uke, og bryllupet skal stå om elleve uker!? Jeg føler meg så tråkket på, ødelagt og deprimert akkurat nå. SELV om han byttet mening.

Vil ingen vei med dette, ville bare blåse det ut.

Oisann...
Det hørtes ikke noe moro ut...[8|][8|]
Syns det var ganske dårlig gjort av han da,komme med dette NÅ..?
Etter at alt var sendt ut...

Snakk med han og si at du er redd for at dette skjer igjen...
Dere må vite hva den andre tenker og føler,ellers går det ikke noen steder...

ORIGINAL: Eldiss!

At han ikke ville gifte seg med meg allikevel. At det var for tidlig, og at det ble for mye for hodet hans. Han hadde tenkt på det siden i går kveld, så han ville jeg skulle avbestille kirken, lokale... you name it. Han ville være sammen med meg, og at det skulle være sånn som før. Men babyplanlegging, og ekteskap det orket han ikke tanken på. [:(][:(]

Merket på han i går kveld at det var noe som ikke stemte, og ikke var han begeistet over at jeg ringte han i stad og sa at jeg hadde funnet et par gifteringer jeg ville ha. Ikke svarte han på meldingen min ang bordplanen heller, så jeg ante ugler i mosen. Jeg spurte han rett ut i stad om han ikke ville gifte seg allikevel, og da kom det[:@]

Etter å ha snakket ut, så ombestemmer han seg og sier at han VIL gifte seg med meg da. Og at det han sa var fordi hodet hans kokte over av masse rart som han trengte å få ut. Men jeg tenker da, at om han fikk kalde føtter, vil det da skje igjen? Invitasjonene sendte vi ut i forrige uke, og bryllupet skal stå om elleve uker!? Jeg føler meg så tråkket på, ødelagt og deprimert akkurat nå. SELV om han byttet mening.

Vil ingen vei med dette, ville bare blåse det ut.

håper du har fått snakka med han om dette?

jeg ville ikke gått inn i et ekteskap hvor gubben bare 11 uker før bryllupet hadde sagt noe sånt til meg.. Jeg hadde nok først lurt på om det var noe mer ift hvorfor plutselig slik vending.. hmmm.. nei jeg ville nok tatt enda en prat, for jeg hadde blitt veldig usikker på hele fyren.[&:]

Uff, ikke greit for deg å høre, det tror jeg nok.

Høres ut som dere trenger å snakke om det, kanskje med noen andre?
Tusen ganger bedre å gjøre det nå enn etter at dere er gift og kanskje har flere barn (regner med at dere har jenta på bildet sammen? [:)]).

Kanskje han bare trenger å ordne litt opp i hodet, få tanker og følelser sortert ut, og så blir det bra igjen. [:)]

Jeg er veldig usikker. Jeg er så lei meg[:(] Skjønte ingenting, for i helga sa han at han GLEDA seg til å gifte seg, og se meg i kjolen min. Herregud. Det er veldig dårlig  gjort å komme med sånt så nærme ja, og det sa jeg. Men jeg vil jo ikke presse han til å gifte seg med meg hvis han ikke vil, men nå sier han at han vil igjen.

Blir veeeelig usikker. Fikk snakket ut om en del, og lagt litt kort på bordet, men det er ikke ferdig snakka føler jeg.

Huff, skjønner godt at du er redd for at det kan skje igjen. Vet ikke om jeg hadde klart å gå tilbake til sånn ting var når det bare er 11 uker igjen... [8|]

Jeg er veldig usikker. Jeg er så lei meg[:(] Skjønte ingenting, for i helga sa han at han GLEDA seg til å gifte seg, og se meg i kjolen min. Herregud. Det er veldig dårlig  gjort å komme med sånt så nærme ja, og det sa jeg. Men jeg vil jo ikke presse han til å gifte seg med meg hvis han ikke vil, men nå sier han at han vil igjen.

Blir veeeelig usikker. Fikk snakket ut om en del, og lagt litt kort på bordet, men det er ikke ferdig snakka føler jeg.
Herregud for en vinglemann da...[8|]
Dette høres jo helt rart ut...
Han er veldig usikker,det er vertfall sikkert..
Og dere trenger å snakke ut om dette..

Som du sa i HI,så hadde han mye i hodet han måtte få ut..
Det er kanskje det som plager han..?
Ting du ikke vet om..?

Det trenger jo ikke å være løgn heller da. [:)]
Prøv å oppmuntre til å snakke ferdig, si at du vil at alt skal være ordnet opp i sånn at dere begge er sikre på at det er dette dere vil.

men samtidig kan det jo være at han nå er helt sikker også. At han gikk rundt og var usikker, men så når han sa det høyt til deg skjønte han at han ikke var usikker likevel? Om du skjønner hva jeg mener?

Det skjer iallefall ofte med meg, at jeg ikke klarer å bli helt klar over hva jeg tenker og føler før jeg har funnet ord på det og sagt det høyt.

Stakkars.. Synes synd på deg og han. Han har ødelagt all glede med å gifte seg og så kunne han ha sagt noe tidligere, jeg ser den. Men synes litt synd på han også som har gått og tenkt så. Det er ikke kjekt å skuffe noen om en så viktig ting og være redd for å miste deg. Han ble sikkert redd for forandringer. Vet ikke hvor gamle dere er, men kanskje han tenker at han går glipp av noe? Jeg tenker at dere skal snakke om det om noen dager, da dere har fått tenke mer på saken. Du vil merke om han sier at han vil gifte seg for å gjøre deg blid eller om det er ekte. Håper at det ordner seg!

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Herregud for en vinglemann da...[8|]
Dette høres jo helt rart ut...
Han er veldig usikker,det er vertfall sikkert..
Og dere trenger å snakke ut om dette..

Som du sa i HI,så hadde han mye i hodet han måtte få ut..
Det er kanskje det som plager han..?
Ting du ikke vet om..?

Ja han sa at det ble litt mye. For vi hadde planlagt å prøve på en baby i mai/juni. Men det hadde han heller ikke lyst til, så jeg sa at det trengte vi ikke å stresse med, hvis han ikke ville. Det er jo noe vi skal ha lyst til begge to.
Følte meg litt dårlig som satt å diskuterte dette foran snuppa, så jeg skal prøve å snakke med han igjen i kveld.
Men at det er noe som plager han, det er helt sikkert. Men det må være mer enn dette tenker jeg, så jeg skal få han til å lufte seg litt til. (Hvis han ikke bytter meningen igjen da, pga det:s)

ORIGINAL: Jonahha

Stakkars.. Synes synd på deg og han. Han har ødelagt all glede med å gifte seg og så kunne han ha sagt noe tidligere, jeg ser den. Men synes litt synd på han også som har gått og tenkt så. Det er ikke kjekt å skuffe noen om en så viktig ting og være redd for å miste deg. Han ble sikkert redd for forandringer. Vet ikke hvor gamle dere er, men kanskje han tenker at han går glipp av noe? Jeg tenker at dere skal snakke om det om noen dager, da dere har fått tenke mer på saken. Du vil merke om han sier at han vil gifte seg for å gjøre deg blid eller om det er ekte. Håper at det ordner seg!

Ja, selvsagt. Jeg var aldri sint på han, men jeg ble jo selvsagt trist og lei meg. Men jeg hadde selvsagt vondt av han også, for det er jo ikke lett å sette seg ned å si noe sånt. Jeg skulle bare ønske han sa noe før. Han sa det ikke hadde gått opp for han hva som skulle skje før i går kveld. Nehei, tenker jeg bare. Man vet vel hva det vil si å gifte seg? Selv om han selvsagt har lov til å endre mening!

Det kan ikke være det at han føler at det blir mye "mas" rundt det da?
Vi skal gifte oss neste år da, men jeg maser litt om at han må se på ditt, se på datt, om han liker sånn eller sånn, om han vil gifte seg der, ha festen sånn osv.. OFTE! Og jeg vet det er mye mas, fordi jeg gleder meg så sykt, jeg vet at han også gjør det. Men tror menn gleder seg på en helt annen måte!

Men jeg hadde nok blitt utrolig såret og skuffa om han plutselig ble usikker, også sikker igjen rett etterpå. Men tror det er lurt å prate veldig mye rundt det, for deres del. Og høre litt hva som ligger bak de kalde føttene [:)]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Oisann...
Det hørtes ikke noe moro ut...[8|][8|]
Syns det var ganske dårlig gjort av han da,komme med dette NÅ..?
Etter at alt var sendt ut...

Snakk med han og si at du er redd for at dette skjer igjen...
Dere må vite hva den andre tenker og føler,ellers går det ikke noen steder...

ORIGINAL: Råsa Muffin

Det kan ikke være det at han føler at det blir mye "mas" rundt det da?
Vi skal gifte oss neste år da, men jeg maser litt om at han må se på ditt, se på datt, om han liker sånn eller sånn, om han vil gifte seg der, ha festen sånn osv.. OFTE! Og jeg vet det er mye mas, fordi jeg gleder meg så sykt, jeg vet at han også gjør det. Men tror menn gleder seg på en helt annen måte!

Men jeg hadde nok blitt utrolig såret og skuffa om han plutselig ble usikker, også sikker igjen rett etterpå. Men tror det er lurt å prate veldig mye rundt det, for deres del. Og høre litt hva som ligger bak de kalde føttene [:)]

Ja, får prøve å gjøre det. Håper vi uansett kommer frem til noe. Vil ikke gifte meg om det er noe han ikke vil.
Jeg spurte om han ikke hadde troen på forholdet vårt osv, men det hadde han. Han så for seg at vi skulle være sammen i mange år, men han syns det skjedde så fort nå. Men kanskje det går over, og kanskje det ikke gjør det. Uansett håper jeg vi får snakka en del om hva som "skjedde"[:)]

Takk for at dere har lest og svart alle sammen. =)

han er mann, og ut i fra signaturen din, vil jeg tippe en heller ung mann...

Jeg tror ikke du har noe og beskymre deg over, jeg hadde spurt han om jeg skulle ta over det værste styret i noen uker, la han få litt fred rundt det...

Jeg vet ikke, men kompisen min var sånn, stressa vildt når det kom til det, var fram og tilbake i ukesvis rett før...
Men det var bare stress, rett og slett, de er lykkelig gift i dag, og han angrer ikke ett sekund på valget han tok heller...

Så, jeg gjør det motsatte av alle andre her inne, og prøver å støtte forloveden din litt, for jeg tror han har fått ett ganske så normalt anfall av kalde føtter... rett og slett...

Sett dere ned, snakk ut om absolutt alt, og etter det, legg planene på hylla en helg, lag romantisk middag, se en film sammen, eller om dere kan få barnevakt, så gå ut å finn på noe koselig sammen, hvor det ikke er lov til å snakke om brylupp i det hele tatt... Bare nyt hverandre og kjærligheten[:)]

Og, jeg tipper dette ikke har noenting med deg og gjøre i det hele tatt, jeg tipper det er bare han som er mann, enkelt og greit... Og mannfolk liker ikke sånne forpliktelses greier[8D]

ORIGINAL: Miss SWAG a lot

Jeg tror ikke du har noe og beskymre deg over, jeg hadde spurt han om jeg skulle ta over det værste styret i noen uker, la han få litt fred rundt det...

Jeg vet ikke, men kompisen min var sånn, stressa vildt når det kom til det, var fram og tilbake i ukesvis rett før...
Men det var bare stress, rett og slett, de er lykkelig gift i dag, og han angrer ikke ett sekund på valget han tok heller...

Så, jeg gjør det motsatte av alle andre her inne, og prøver å støtte forloveden din litt, for jeg tror han har fått ett ganske så normalt anfall av kalde føtter... rett og slett...

Sett dere ned, snakk ut om absolutt alt, og etter det, legg planene på hylla en helg, lag romantisk middag, se en film sammen, eller om dere kan få barnevakt, så gå ut å finn på noe koselig sammen, hvor det ikke er lov til å snakke om brylupp i det hele tatt... Bare nyt hverandre og kjærligheten[:)]

Og, jeg tipper dette ikke har noenting med deg og gjøre i det hele tatt, jeg tipper det er bare han som er mann, enkelt og greit... Og mannfolk liker ikke sånne forpliktelses greier[8D]

Jada, han er ikke så gammel. Nettopp fylt 27 :)
Jeg håper det du sier stemmer altså. Jeg håper selvsagt også det ikke er noe personlig ment til meg, og at jeg ikke var drømmedama allikevel. For jeg veit med meg selv, at han er den rette for meg[:)]

Og det siste du skriver, så er det alltid jeg som har holdt tilbake med forpliktelser osv. Men det er jo et kjent fenomen at menn ikke er så glad i det[8D][8D]

Jeg er enig her, jeg.
Tror det er vanligere med et anfall av kalde føtter før en så viktig begivenhet i livet enn det som kommer frem i denne tråden.

Jada, han er ikke så gammel. Nettopp fylt 27 :)
Jeg håper det du sier stemmer altså. Jeg håper selvsagt også det ikke er noe personlig ment til meg, og at jeg ikke var drømmedama allikevel. For jeg veit med meg selv, at han er den rette for meg[:)]

Og det siste du skriver, så er det alltid jeg som har holdt tilbake med forpliktelser osv. Men det er jo et kjent fenomen at menn ikke er så glad i det[8D][8D]

Jeg kjenner jo ikke din mann da, så sånn sett så vet jeg jo ingenting[8D]
Men det var liksom dette jeg fikk for meg når jeg leste det du skrev....
Så jeg tror jeg bare hadde roa ned maset litt, latt det ligge, planlagt litt sånn i det sjulte og gitt han litt tid jeg, ikke mast så masse, heller, som jeg sa, lagt vekt på å være kjærester sammen...
Og kansje ikke sagt ett eneste lite ord om babyplanlegging med det første, disse mannfolka klarer liksom bare en ting av gangen[8D]

Back
Topp