I dag måtte jeg ta en migrenetablett... :-/

*Labambie

Forumet er livet
Jeg har hatt betennelse i kjeven hele uka, sovet to timer hver natt og selvsagt full jobb og alt annet som følger med.. Det måtte jo slå ut på noe, det kokte over i et sinnsykt migreneanfall i går kveld. Midt på dagen i dag ble jeg desperat, jeg gråt, jeg klarte ikke lenger å snakke tydelig... Etter å ha forhørt meg litt her og der tok jeg en tablett som heter Relpax. Det står ikke noe spesifikt om denne og svangerskap, den er ikke testet godt nok. Det står at man ikke skal ta det hvis det ikke er absolutt nødvendig. Jeg måtte...  

Tror dere jeg har gjort mye skade nå? 

Nei, det har du aller mest sannsynlig ikke!!! Hadde legemiddelverket hatt den minste mistanke om at det var skadelig, ville det stått på pakken! Tror ikke du har grunn til å være engstelig, så lenge det ikke er snakk om veldig mange piller :) God bedring! Håper du får slappet av litt mer framover..

Dette er det som står i felleskatalogen:

Graviditet/Amming: 

Overgang i placenta: Ikke klarlagt. Preparatet skal kun brukes ved graviditet hvis helt nødvendig.

Kjenner jeg grøsser litt når jeg leser det.. Litt sånn sjansespill, går det bra eller ei... Men alle som har slitt med hard migrene vet hvordan det er å ha det sånn. Det er jo ikke vanlig hodepine, det er jo en tur på badeland i forhold.... 

Det at det står at en bør kun ta det om helt nødvendig er vel at en ikke må bruke det for ofte. Tror nok ikke du trenger å beskymre deg:-) Som di andre sier, om det hadde vært så farlig for gravide, hadde det nok stått på.

Back
Topp