I dag fikk jeg panikk!

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
jeg hørte en nøkkel som ble vridd om nede, etterpå hørte jeg sambo be jentungen (3) om og fosøke og vri om nøkkelen andre veien. Og han sto på utsiden av do og snakket. [:o]

Jeg kjente jeg fikk helt panikk, og er veldig glad ikke jeg og hun var alene hjemme!

Fortet meg ned, men klarte heldigvis og holde kjeft, så jeg ikke skremte henne opp. Hørte hun forsøkte og vri om noen ganger, uten og få det til, men sambo sto rolig utenfor og forklarte henne hva hun skulle gjøre. heldigvis klarte hun det på fjerde forsøk.

Hadde det tatt stort lenger tid hadde hun vel blitt redd selv også, og da hadde det ikke gått. Ikke er det noe vindu på do, og ikke sprekk under døren.
selvfølgelig burde vi fjernet nøkkelen for lenge siden, men det har ikke vært i våre tanker, hun har vist null interesse for den tidligere.

Det var noen grusomme sekunder/minutter det der altså!!

Hekdig vis klarte jo flinke jenten min og ordne opp selv da! [:D][:D]

skummelt, ja man får seg en aha... det var faktisk en lik historie som det her inne fra bv som fikk oss til å fjerne alt av nøkler her i huset!

Derfor er det smart med en sånn fast lås som man kan åpne fra utsiden og[:)]

ORIGINAL: ItsOnlyMe

skjedd her også, var heldigvis rolig og ikke redd... Var jo ikke noe farlig her. Han ga nøkkelen under døra siden han ikke klarte å låse opp.. ikke så måtte man bare ha sparket inn døra..

Her er det ingen sprekk, døren går utover, og det er ett ekstremt lite rom, er liksom bare plass til og sette deg ned på do, ingen plass ved siden av. Så for meg den forskremte jenta som skulle stå der inne alene mens vi slo i stykker døren, og splintrene føk jeg. [:-][:-]

Det her skjedd her også, vi måtte bryte opp døra pga at Andrea klarte ikkje å få opp nøkkelen inn i låsen igjen.... [&o]

Men ho hadde ikkje panikk, ho sat på doen å sang, og styra på med vatnet i vasken. [:D]

ORIGINAL: *RegniEsil*

Det her skjedd her også, vi måtte bryte opp døra pga at Andrea klarte ikkje å få opp nøkkelen inn i låsen igjen.... [&o]

Men ho hadde ikkje panikk, ho sat på doen å sang, og styra på med vatnet i vasken. [:D]

Så godt at hun ikke ble redd da! [:D]

ORIGINAL: Lissyjane

Så flink du var da,som klarte å forholde deg rolig[:D] Godt at din mann klarte å beholde roen [:D] Jeg hadde fått panikk selv[:-]

Ja, heldigvis klarte jeg og holde kjeft! Hadde dog mest lyst til og rive og slite i sambo og skrike at han måtte få henne ut NÅ! [8D]

Heldigvis ikke farlig da, litt begrenset hva de kan skade seg på inne på et bad mens man bryter seg inn[:)] men kjekt å ta bort nøklene..[:D]

huff, samme opplevde jeg da jenta mi var tre år. skjønner følelsen av panikk du følte i de sek det tok[&o]
Etter det så gjemte jeg alle nøkler i huset. Jeg har enda ikke satt dem i og hun er snart åtte år [8D]
Men blir nok ikke med første likevell nå da, siden lillebror nærmer seg to år..

Jeg hadde bytta til sånn lås man kan vri opp fra utsiden.. Greit for gjester å kunne låse døra til do uten at det er fare for at barna låser seg inne =)

Gash! Glad jeg har sånn lås som de har på svømmehaller.. Sånn det går ann å sitte en munt inni så går låsen opp [8D]

Det er så fort gjort slikt. Jeg husker når Leonora var mindre så ble hun låst inn i bilen til min bror. Det var stekende sol, ungen befant seg alene på innsiden, vi alle hadde små panikk og prøvde å vise henne at hun måtte trykke på nøkkelen, ungen var rolig og så på det hele som en lek men vi voksne holdt på å få panikk. Heldigvis så trykket hun på nøkkelen og vi fikk opp døren og fikk ut en svett unge. Hun var der inne i max 5 min og hadde hun gråtet så hadde min bror knust ruten. Han hadde dårlig samvittighet for det var han som hadde gitt henne nøkkelen og plassert henne i bilen.

var det farlig? [8|]

ser ikke at det var så farlig jeg da... med mindre dere har farlige ting på badet...

ORIGINAL: [Malin]

Jeg hadde bytta til sånn lås man kan vri opp fra utsiden.. Greit for gjester å kunne låse døra til do uten at det er fare for at barna låser seg inne =)

vi har hengt nøkkelen langt opp på veggen, så gjestene kan fortsatt låse. [:)]

ORIGINAL: leonorasmamma

Det er så fort gjort slikt. Jeg husker når Leonora var mindre så ble hun låst inn i bilen til min bror. Det var stekende sol, ungen befant seg alene på innsiden, vi alle hadde små panikk og prøvde å vise henne at hun måtte trykke på nøkkelen, ungen var rolig og så på det hele som en lek men vi voksne holdt på å få panikk. Heldigvis så trykket hun på nøkkelen og vi fikk opp døren og fikk ut en svett unge. Hun var der inne i max 5 min og hadde hun gråtet så hadde min bror knust ruten. Han hadde dårlig samvittighet for det var han som hadde gitt henne nøkkelen og plassert henne i bilen.

Ja, det er utrolig fort gjort! Godt det gikk så bra da! [:)]

Hehe, minner meg om i fjor, da snuppa låste seg inne på badet mens pappa og tanteungen min (17 år) passet henne.
Heldigvis var det et lite vindu oppe langt oppe på veggen, så pappa fikk satt opp stigen og tanteungen min klatret opp og inn vinduet.
Idet hun bakset seg inn vinduet og ned på gulvet, så kikker datteren min på henne og sier:
 Æ sett faktisk på do!!!! [8|][:-][:D]

Hehe, uhørt å komme å berge henne mens hun satt på do, liksom. [:D][:D]

Jeg har tre yngre søsken, så det å dirke opp låser kan jeg[8D] Ett skrujern, så går det fint.

Vi har ikke lås på dodøren vår, for den er ødelagt, så vi har en krok på innsiden. Minsten rekker ikke opp enda, men skulle han låse seg inne, så er det i så fall bare til å sparke den opp...

Hvis de ikke klarer det henter du en skrutrekker og skrur av den der hvor nøkkelen sitter..

Så er det bare å vri om inni der.. [:)]

bare å sparke opp? tror ikke jeg er så sterk jeg asså [8D]

nøklene ligger oppå lysbryterene her, det er såpass høyt at hu ikke når opp. Helt noia for at hu skal låse seg inn, men det har mye med at jeg er klaustrofobisk og da[:)]

bra du klarte å holde deg rolig, man har gjort mye bare med å være det [:)]

Back
Topp