i dag ble jeg sykemeldt..

*LilleHåp2016*

Betatt av forumet
I en uke.

Følte at det å sovne på jobb og å være så sliten og ukonsentrert på jobb at jeg sitter og gråter i arkivrommet til stadighet burde holde til å kunne få et avbrekk i et par-tre uker så jeg får henta meg inn. Jeg elsker jobben min og menneskene der, men nå kjente jeg at det ble nok. Føler ikke at jeg gjør en god nok jobb når jeg ikke henger med i det hele tatt.
kjenner jo at hodet har jobba fælt de siste mnd mtp sa og ma og.
Legen sa at hun egentlig ikke synes noe om å sykemelde noen fordi de er "slitne" så derfor fikk jeg 1 uke.. Følte meg bra dum der jeg satt og hiksta fram ordene som fikk meg til å føle meg både lat og teit...
Nå håper jeg bare denne uka holder, så jeg slipper å sitte sånn igjen.. Aldri følt meg så liten før. Uff....
På sykemeldinga står det som grunn: Engstelig for svangerskap.. Kjenner jeg blir sint når det ikke var hovedgrunnen til at jeg ville ha en sykemelding.
Neste uke fikk jeg time hos fastlegen min for å prate litt og håper han forstår bedre hvorfor jeg ville ha den sykemeldinga..

Måtte bare få ut frustrasjonen :(

Uff, hørtes ut som turnuslegen jeg var til før jul. Hun så ingen medisinsk grunn til å sykmelde meg etter negativt prøverørsforsøk. Da hadde vi hatt nedtur etter nedtur og hun viste ingen forståelse for hvor tøft det er psykisk å være oppi prøverør. Har aldri mer returnert til henne. Sender deg en klem og håper denne uken hjelper deg :)

Huff... :( noen leger eier ikke medfølelse... Dem skjønner rett å slett ikke at psyken er en del av helsa, som man må ta vare på! Ta det med ro denne uken <3 Jeg håper det blir bedre neste uke! :) Føler med deg!

Uff, hørtes ut som turnuslegen jeg var til før jul. Hun så ingen medisinsk grunn til å sykmelde meg etter negativt prøverørsforsøk. Da hadde vi hatt nedtur etter nedtur og hun viste ingen forståelse for hvor tøft det er psykisk å være oppi prøverør. Har aldri mer returnert til henne. Sender deg en klem og håper denne uken hjelper deg :)

Takk for det :Heartred Det føles forferdelig fælt å ikke bli forstått

Huff... :( noen leger eier ikke medfølelse... Dem skjønner rett å slett ikke at psyken er en del av helsa, som man må ta vare på! Ta det med ro denne uken <3 Jeg håper det blir bedre neste uke! :) Føler med deg!

Sant det. Takk for det :Heartred Håper jeg får lada opp godt!:)

Litt av problemet til en lege er at de må føre opp en diagnose for sykmeldingen. Det er klart har man en oppegående lege som kan skjønne situasjonen så finner man ut av det. Det kan derfor være lurt å være litt taktisk om legen ikke er helt på lag. Å være sliten duger ikke helt, men mangel på søvn vil klinge bedre for eksempel. Håper fastlegen din har en bedre tilnærming for det er vondt å oppleve det du gjorde. Hilsen en som hadde verdens kjipeste fastlege før.

Back
Topp