I dag besvimte jeg...

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Jeg har kun besvimt to ganger i mitt liv tidligere. Én gang når jeg var liten og én gang når jeg prøvde å reise meg etter fødselen. Men da var det snakk om noen få sekunder. I dag datt jeg ut to ganger og var helt borte i ca et halvt minutt.
Heldigvis satt jeg på en stol så jeg gikk ikke i bakken, men likevel veldig ubehagelig. Ringte til føden i kveld for sikkerhetsskyld selvom jeg føler meg helt fin igjen og det er masse bevegelser i magen.
Mest sannsynlig var det et blodtrykksfall for ble utløst av massasje på nakken. En nakke som var ekstremt stiv. Så reaksjonen kom omtrent bare av økt blodsirkulasjon i nakken.
Noen som har opplevd å svime av i svangerskapet?

Jeg har kun besvimt to ganger i mitt liv tidligere. Én gang når jeg var liten og én gang når jeg prøvde å reise meg etter fødselen. Men da var det snakk om noen få sekunder. I dag datt jeg ut to ganger og var helt borte i ca et halvt minutt.
Heldigvis satt jeg på en stol så jeg gikk ikke i bakken, men likevel veldig ubehagelig. Ringte til føden i kveld for sikkerhetsskyld selvom jeg føler meg helt fin igjen og det er masse bevegelser i magen.
Mest sannsynlig var det et blodtrykksfall for ble utløst av massasje på nakken. En nakke som var ekstremt stiv. Så reaksjonen kom omtrent bare av økt blodsirkulasjon i nakken.
Huff da, ekkelt når man besvimer sånn, godt at du satt når du besvimte [emoji175]Jeg har besvimt et par ganger nå den siste uken på grunn av bekkensmerter, og har ellers hatt en del bt fall som nesten har fått meg til å besvime[emoji57][emoji52]

Usj det er så ekkelt å svime av. Aldri gjort det som gravid, men i forbindelse med migrene, etter at jeg opererte bort en visdomstann og etter fødslene mine (første gang av utmattelse da jeg skulle på do og andre gang skjedde det flere ganger pga at jeg mistet mye blod).

Huff da, ekkelt når man besvimer sånn, godt at du satt når du besvimte [emoji175]Jeg har besvimt et par ganger nå den siste uken på grunn av bekkensmerter, og har ellers hatt en del bt fall som nesten har fått meg til å besvime[emoji57][emoji52]

Ja det var ikke noe kjekt. Selvom jeg ikke husker så mye hva som skjedde så fortalte mamma det.
Hodet mitt falt jo frem og over stolryggen sånn at jeg ikke fikk puste og lagde brekningslyder. Så hadde jeg fått rykninger osv. Huff... men syns faktisk det er værre å se andre besvime enn å besvime selv [emoji85]
Har du fått ekstra kontroller pga det? Stakkars deg [emoji173]️

Usj det er så ekkelt å svime av. Aldri gjort det som gravid, men i forbindelse med migrene, etter at jeg opererte bort en visdomstann og etter fødslene mine (første gang av utmattelse da jeg skulle på do og andre gang skjedde det flere ganger pga at jeg mistet mye blod).

Huff, ja det er ekkelt! Tror det er ganske vanlig etter fødsel[emoji29] jeg er ihvertfall mer forberedt på det denne gangen, selvom jeg ikke mistet mer enn normalt med blod sist så er det jo en stor påkjenning for kroppen [emoji173]️

Jeg besvimte ikke, men var til osteopat tidligere i uka, og da nakken ble behandla ble jeg så svimmel og kvalm at jeg måtte sette meg opp og ta litt vann (lå på ryggen).
Har ikke besvimt noen gang tidligere men generelt følt meg småsvimme siste uka.

Sniker fra desember:)
Jeg besvimte da jeg gikk med frøkna pga blodtrykksfall på jobb. Hjalp en bruker med dusj så ble ganske varm. Jeg gikk rett i bakken og aner ikke hvor lenge jeg var borte, stakkar brukeren ble jo kjempegrei :sorry:
Jeg fikk meg også en støkk, men vært obs på det videre både i det og dette svangerskapet :)

I forrige svskap slet jeg med btfall mot slutten. Ofte hvis jeg satt litt bratt så ble jeg uvel og måtte legge meg. Flere ganger jeg la meg i baksetet på bilen:smiley-angelic006

I dette har jeg berget enda, bortsjett fra når jeg var til tannlegen for 14dager siden. Tålte ikke bedøvelsen sannsynligvis, samtidlig som jeg ble liggende ugunstig. Kom bort gitt, stakkar tannlegen :laughing025

Jeg svima av etter fødselen med førstemann og var så svimmel at jeg klarte ikke å sitte i senga engang. Men dette pga massivt blodtap.

Men jeg sliter mye med nakken og er generelt mye svimmel og har lav toleranse for stress.... sliter mye med hodepine pga dette. Fysio hjalp ikke da jeg som regel ble dårligere etter behandlingen. Men jeg har en skade (desverre). Og jeg har blitt vurdert for operasjon, men nevrokirurgen ville vente og se en stund til før de ev gjør noe med det.

Sniler litt fra desember. Jeg har besvimt i to av mine svangerskap. Av en eller annen grunn så skjer det når jeg bærer gutter. Besvimt to ganger i dette svangerskapet.

Oj, det høres skummelt ut. Bra du har det greit og at det er mye liv i magen. :)

I forrige svskap slet jeg med btfall mot slutten. Ofte hvis jeg satt litt bratt så ble jeg uvel og måtte legge meg. Flere ganger jeg la meg i baksetet på bilen:smiley-angelic006

I dette har jeg berget enda, bortsjett fra når jeg var til tannlegen for 14dager siden. Tålte ikke bedøvelsen sannsynligvis, samtidlig som jeg ble liggende ugunstig. Kom bort gitt, stakkar tannlegen :laughing025

Huffa meg :o det må ha vært ekkelt for deg [emoji173]️

Jeg svima av etter fødselen med førstemann og var så svimmel at jeg klarte ikke å sitte i senga engang. Men dette pga massivt blodtap.

Men jeg sliter mye med nakken og er generelt mye svimmel og har lav toleranse for stress.... sliter mye med hodepine pga dette. Fysio hjalp ikke da jeg som regel ble dårligere etter behandlingen. Men jeg har en skade (desverre). Og jeg har blitt vurdert for operasjon, men nevrokirurgen ville vente og se en stund til før de ev gjør noe med det.

Huff. Ja jeg også har lav toleranse for stress. Merker det veldig godt for tiden, at jeg har kortere lunte og blir fort lei meg fordi jeg ikke strekker til. Så det hjelper nok ikke på...
håper legene finner en løsning for deg [emoji173]️

Sniler litt fra desember. Jeg har besvimt i to av mine svangerskap. Av en eller annen grunn så skjer det når jeg bærer gutter. Besvimt to ganger i dette svangerskapet.

Oi! Så rart. Jeg kan ikke huske jeg var plaget med svimmelhet i det hele tatt i forrige svangerskap. Men denne gangen når det er jente så har jeg hatt en del blodtrykksfall. Kroppene er rare [emoji85]

Fikk målt bt mitt i går og nå er det som i sommer, lavt bt og høy puls. Kjenner litt svimmelhet og antydning til hodepine innimellom. Skal til jordmor i morgen, så da får jeg høre hva hun sier. Må nok sikkert bare ta det litt med ro [emoji173]️ selvom jeg føler jeg ikke kan ta det mer med ro enn jeg allerede gjør [emoji85]

Så ekkelt[emoji33] godt det gikk bra.
Jeg har aldri opplevd å besvime, hverken gravid eller ikke. Hva sa føden da? At det ikke gikk ut over babyen?

Så ekkelt[emoji33] godt det gikk bra.
Jeg har aldri opplevd å besvime, hverken gravid eller ikke. Hva sa føden da? At det ikke gikk ut over babyen?

Ja det var veldig ekkelt. Og litt skummelt. Kroppen er jo helt rar etterpå. Nei de sa bare at det mest sannsynlig var blodtrykksfall og hos enkelte så blir det litt værre enn andre. Må bare være flink å kjenne etter og sette seg ned eller ligge seg ned med beina opp og drikke masse vann. Hun sa ikke noe om at det var farlig for babyen. Så regner med det går fint. Men altså jeg syns aktiviteten hos baby har økt etter denne hendelsen. Mye kynnere og stikking i tissen og kjennes ut som hun prøver å bryte seg ut [emoji85] men jeg er jo i uke 34 nå, så det er vel ganske normalt nå.

Back
Topp