I’m back! [emoji106]

Netta87

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Jeg har holdt meg borte noen dager, fordi jeg har vært helt sikker på at den lille i magen har vært død. I dag ringte jeg opp igjen til gyn. De hadde akkurat fått en avbestilling, så jeg fikk komme inn 12 min etter at jeg ringte, og der fikk jeg se et bittelite bankende hjerte[emoji173]️[emoji322] Nå er jeg så glad! Grunnen til at jeg blør litt så ut til å være at kanten på morkaka gnisser mot livmorhalsen. Jeg fikk beskjed om å ta det litt med ro, ingen tunge løft og ingen sex de neste ukene... Sistnevnte skal i hvertfall gå greit, for det frister minimalt om dagen uansett [emoji12]

Åå, så godt å høre at alt er fint med lille! :Heartred

Så godt å høre at alt er bra :-) ta det med ro og nyt det lille livet i magen :Heartred

Åh så godt å høre! Ta livet med ro og kos deg med vissheten om at spiren lever. [emoji173]️

Godt å høre :)

Så godt å høre[emoji7]

Så bra!! Jeg hadde også en del blødninger i forrige svangerskap fordi morkaka lå litt skeivt (bakovervendt eller noe sånt, husker ikke helt.) Men jeg fikk ikke blødninger før rundt uke 28-30. Og da var det ikke rent lite heller. Du får sikkert også en pekepinn på oul... om du kan forvente deg flere ufarlige blødninger. Morkaka vokser og kan vel flytte på seg?

Så bra!! Jeg hadde også en del blødninger i forrige svangerskap fordi morkaka lå litt skeivt (bakovervendt eller noe sånt, husker ikke helt.) Men jeg fikk ikke blødninger før rundt uke 28-30. Og da var det ikke rent lite heller. Du får sikkert også en pekepinn på oul... om du kan forvente deg flere ufarlige blødninger. Morkaka vokser og kan vel flytte på seg?

Jada, tror den kan det[emoji4] Håper jeg slipper blødninger hele svangerskapet i hvertfall, for da blir jeg nervevrak... Jeg spurte egentlig ikke om noenting, for jeg var litt satt ut av overraskelsen [emoji12] Hehe... Men tør ikke glede meg altfor mye altfor tidlig, så jeg planlegger å bestille ny UL før vi forteller det, sånn rundt uke 12.

Jada, tror den kan det[emoji4] Håper jeg slipper blødninger hele svangerskapet i hvertfall, for da blir jeg nervevrak... Jeg spurte egentlig ikke om noenting, for jeg var litt satt ut av overraskelsen [emoji12] Hehe... Men tør ikke glede meg altfor mye altfor tidlig, så jeg planlegger å bestille ny UL før vi forteller det, sånn rundt uke 12.

Ja, sikkert lurt å følge litt med og være litt obs slik at du er forberedt... da blir det forhåpentligvis ikke så skummelt. Jeg ante ingenting om plasseringen på morkaka da. Jeg husker jeg stålsatte meg til å bli prematurmamma da jeg blødde akkurat over grensen på hvor tidlig de kan tas med keisersnitt. I steden fikk vi ei på 4,5 kg 15 dager over termin :)

Jeg hadde voldsom blødning i forgje svangerskap. Fikk beskjed om at morkaka lå over livmormunnen. Forliggende morkake. Fikk restriksjoner fram til OUL. Da så de at den hadde strekt seg fint unna livmormunnen, og det var ikke lenger fare for blødninger lenger.

Back
Topp