HYYYYL :'((

Charl0tte

Gift med forumet
Nå har jeg faen meg fått øyekatarr for 6. gang siden november !!!!

HVOR kan smitten være??

Vært flink med sengetøy, håndklær, sminke, dørhåndtak osv..

Hjeeeeelp??? [:(]

Noen har bare kronisk øyebetennelse også.
Jeg hadde det hver sommer og mange ganger før. Det kommer pga tette tårekanaler.
Jeg hadde kraftig pollenallergi. Men hjalp med homeopatbehandling og ikke hatt øyebetennelse siden.

Kan du reagere på noe i innemiljøet nå på vintern? Kjøpt varmepumpe? evt fyrer mer med ved enn før?
Utsetter deg for mye trekk?

ORIGINAL: TonjeJenta

Noen har bare kronisk øyebetennelse også.
Jeg hadde det hver sommer og mange ganger før. Det kommer pga tette tårekanaler.
Jeg hadde kraftig pollenallergi. Men hjalp med homeopatbehandling og ikke hatt øyebetennelse siden.

Kan du reagere på noe i innemiljøet nå på vintern? Kjøpt varmepumpe? evt fyrer mer med ved enn før?
Utsetter deg for mye trekk?

Ingen varmepumpe, fyrer ikke med ved.. sukk !! Aldri hatt det før jeg ble smitta av sønnen og samboeren min i november. Samboeren min og jeg bytter på å ha det, mens sønnen vår ikke har fått det igjen..
Så kjipt å ha det hele tiden.. Og bryter alltid ut når vi skal noe spes. Denne helga har vi frihelg og skal i en svær bursdagsfeiring med ALLE vennene våre.. typisk [:(]

ORIGINAL: et_lite_vesen

6 gang siden november? Høres ut som om du aldri har fått den vekk i det hele tatt. Man må holde på med medisiner i minst 2 uker etter gøgga er borte...

Har dryppet en uke etter jeg ble fin de siste 4 gangene.. [:'(] (legen sa 3-4 dager)

du har ingen kronisk sykdom som psoriasis eller lign?
For å få vekk betennelser i øya må jeg bruke kortison har øyenlegen sagt. Vanlig medisiner tar ofte ikke kverken på det pga min sykdom. Er det siste jeg kan komme på, ellers har jeg virkelig ikke aning.

Jenta mi er også plaget med det, så skjønner hvor frustrerende det er.
Hun skiftet også ut det meste av sminket men skiten kommer tilbake hver gang.

Hun fikk øyedråper/krem som egentlig er for katter/hunder som faktisk har hjulpet henne noe. Og når de kommer
tilbake er det ikke så "aggresivt".

Håper du får hjelp av legen, for slikt er ikke noe godt å gå med.

ORIGINAL: TonjeJenta

du har ingen kronisk sykdom som psoriasis eller lign?
For å få vekk betennelser i øya må jeg bruke kortison har øyenlegen sagt. Vanlig medisiner tar ofte ikke kverken på det pga min sykdom. Er det siste jeg kan komme på, ellers har jeg virkelig ikke aning.

Hm.. har en leversykdom da, men det har vel kanskje ikke noe å si.
Sukk... får kontakte legen på mandag om det ikke blir bedre [:o]

Jeg måtte skifte maskara så forsvant det med en gang[:)] Enda det var ny maskara så jeg var nok bare allergisk mot noe i den. Har du prøvd å bytte?

Jeg var sånn for maaaange år siden,fikk plutselig nikkel allergi,og siden det er nikkel i enklte mascara børster må jeg passe på hva jeg kjøper.

Back
Topp