Hyundai Ionic

Lille91

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Marshmallows2021
Skuddårsspirene 2024
Vi vurderer og kjøpe en Ionic. 2 vosne, en treåring og nyfødt på vei.
Hvordan er plassen med bagvogn og baggasje baki bagasjerommet? :-)

Vi hadde en emmaljunga edge duo til førstemann som jeg tenkte og bruke på nr 2 også.

Vi har den og er veeeldig fornøyd ☺️ Har kjøpt Stokke Xplory som passer baki. Det er dog ikke plass til veldig mye annet hvis bagdelen er baki, da må en pakke litt kreativt. Det tror jeg dog gjelder de fleste biler. Bagasjerommet er av god størrelse og rekkevidden er også veldig god. Har en fire år gammel bonusdatter med stor-jente-sete og det er mer enn nok plass til nyfødtsete også, uten at det blir for trangt. Setene fremme er gode og det er mye god teknologi på bilen.

Vi har den og er veeeldig fornøyd ☺️ Har kjøpt Stokke Xplory som passer baki. Det er dog ikke plass til veldig mye annet hvis bagdelen er baki, da må en pakke litt kreativt. Det tror jeg dog gjelder de fleste biler. Bagasjerommet er av god størrelse og rekkevidden er også veldig god. Har en fire år gammel bonusdatter med stor-jente-sete og det er mer enn nok plass til nyfødtsete også, uten at det blir for trangt. Setene fremme er gode og det er mye god teknologi på bilen.
Det spørs om man tenker plass i alle biler eller kun El biler. Er man usikker så burde man prøvekjøre litt før man bestemmer seg for merket. Vi kan ikke ha El bil og har derfor ganske store biler med masse plass.

Vi fikk plass til både bagen og sportsdelen på ei vogn tilsvarende edge duo, i tillegg til litt småtteri. Syns den har overraskende god plass til å være en liten bil. Men to voksne, to barn og to hunder ble litt mye, så vi valgte å selge den da vi måtte kvitte oss med en bil. Hadde vi ikke hatt hundene hadde vi hatt grei nok plass tror jeg. Men edge duo tar mesteparten av bagasjerommet da (vi brukte enten city elite eller en liten trille da vi var ute og fartet med bil uansett).

Dog lurt å prøve.

Det spørs om man tenker plass i alle biler eller kun El biler. Er man usikker så burde man prøvekjøre litt før man bestemmer seg for merket. Vi kan ikke ha El bil og har derfor ganske store biler med masse plass.

Hun etterspør jo hvordan plassen er i en Ioniq? Som enten er elektrisk eller hybrid. Når hun spør om én spesifikk bilmodell (som jeg også har) så svarer jo jeg basert på det hun spør om ☺️

Det er Tesla model X også. Men de koster fort 2-3 ganger så mye.
Audi E-tron 50 har en startpris på 607K uten noe ekstrautstyr imens ioniq starter på 317k.
Jeg skjønner at det er forskjell i pris. Men da må man regne med at plassen er deretter på El biler desverre. Det er en av mange grunner til at vi ikke kan ha el bil.

Jeg skjønner at det er forskjell i pris. Men da må man regne med at plassen er deretter på El biler desverre. Det er en av mange grunner til at vi ikke kan ha el bil.

Du svarte på en tråd som etterspør informasjon om der plass til bagvogn og baggasje i en Hyundai Ioniq, da synst jeg bare ikke originalsvaret ditt til ts var veldig informativt. Det kan virke som ts har andre bilbehov/-prioriteringer enn deg.

Jeg har forståelse for at folk har ulike behov. Trenger du minibuss f eks, så går det ikke med elbil. Skal du ha firhjulstrekk og mye plass blir det dyrt.

Om en klarer seg med noe lavere rekkevidde (har to biler eller leier en annen ved behov) vil det for en del være helt greit med en liten/middels elbil som «nr 1-bil». Elektrisk Renault Kangoo eller Nissan NV200 er fryktelig kjedelige biler (tenk postbil med 5 seter), men gir elbil med masse plass til rimelig pris. Da med rekkevidde som kompromiss.

Jeg ble overrasket selv over hvor mange nye varianter innen for en litt lavere prisklasse det er kommet nå med EL-biler. Så det stemmer ikke lenger at man må ha den dyreste bilen for å få plass :D god rekkevidde får man også. Utvalget har virkelig eksplodert de siste 2 årene.

Men angående bilen som det spør om her kan jeg dessverre ikke svare konkret.

Back
Topp