Hyttetur på nyttårsaften

mrs.g

Glad i forumet
Vi har blitt invitert på hyttetur på nyttårsaften. Jeg har termin i midten av februar. Det jeg lurer på er om det er forsvarlig, med tanke på at det er 3 timer å kjøre til nærmeste sykehus (og første timen er på en dårlig vei som brøytes max en gang om dagen - det kan jo komme mye snø på den tiden).

Hvor stor er sannsynligheten for at fødselen starter 6-7 uker for tidlig? Ville dere tatt sjansen? En av kompisene våre som skal være med er ambulansearbeider og har tatt i mot barn før, men det et jo absolutt ingen ønsketenkning at noe skulle skje på hytteturen, også med tanke på at barnet ville blitt prematurt og måtte ha øyeblikkelig hjelp etter fødselen.

Jeg ville reist med god samvittighet :) Sannsynligheten for at fødselen starter så tidlig er liten, og samtidig får man som regel forvarsel, og har mer enn 3 timer på seg. Men er du i tvil kan du jo snakke med lege, og kanskje bli litt beroliget av han/hun :)

For å være ærlig jeg er usikker på om jeg hadde reist.... Spesielt med den vei"behandlingen" du forteller... ;-) hadde heller valgt å være på hotell/motell i midten av hytten og hjem så er det mulighet for å dra inn til hytta men samtidig være halvveis hjemme i forbindelse med sykehus...

Jeg hadde nok tatt utgangspunkt i og reise, og skulle formen og kroppen si at noe muligens kunne skje da så hadde jeg droppet det. Men 6-7 uker for tidlig er ikke hverdagskost akkurat, så hadde ikke vært veldig bekymret :)

Jeg bor nesten 3 timer unna nærmeste sykehus, det er fylkesvei som ofte er i dårlig forfatning uansett når været snur om vinteren. Flere rasutsatte områder.
Altså -vi har en lik situasjon som dere til daglig.
Så dra på hytta du :)

Det fins helikopter også om det skulle være riktig vanskelig føre :)

Ved tanke på at min første fødsel tok 3,5 t fra første rie/ tegn til ungen var ute så hadde jeg ikke reist. Sannsynligheten for at du føder da er jo ikke den høyeste, men det kan skje..

Se an formen, er den bra hadde jeg reist. Det er ikke stor sannsynlighet for at fødselen vil starte så tidlig. :)

Jeg ville takket ja, med forbehold om at formen er fin. Det tror jeg alle har forståelse for. Sannsynligheten for at en fødsel skal skje så tidlig er jo liten i et normalt svangerskap.

Sniker fra mars! Jeg var i Amsterdam 6 uker før første fødsel jeg var i tvil, men var i så fin form at jeg valgte å reise

Tusen takk for alle rådene deres, jenter! Jeg skal forhøre meg med jordmor, og hvis hun også gir klarsignal, så regner jeg med å reise om formen er fin :-)

Back
Topp