Hytte

Trebarnsmor<3

Forelsket i forumet
Dere som har bygd hytte; hvor mye har det kostet dere?
Jeg skjønner at det er mange faktorer som spiller inn, og at kostnadene derfor vil variere i stor grad, men dagdrømmer bare litt om å kunne bygge hytte på hjemplassen min..:) Vi har tilgang til gratis tomt, og det hadde vært veldig deilig å ha sitt eget sted når vi er på hjemplassen min, men ser for meg at det er noen år til det kan bli aktuelt! Synes det hadde vært så fint at barna kunne ha mange gode barndomsminner derfra, istedenfor at vi bygger hytte når barna ikke har lyst til å være med dit lenger. :p

Hvor mye hytta i seg selv koster vet jeg ikke, men vil gi tips: husk at det ikke bare er innkjøpsprisen, men vedlikeholdet som er dyrest... Å sette ei hytte opp, eller kjøpe ei hytte, er relativt billig. Å holde hytta vedlike, er relativt dyrt. Både i kronasjer, og i arbeidstimer. Derfor har ikke vi hytte: å vedlikeholde hytta blir alt for dyrt for oss. Samme for pappa, han vil gjerne ha hytte på fjellet men låner heller hytta til broren sin framfor å kjøpe ei selv... For det vedlikeholdet er hardt. Særlig i værharde områder, som hytter jo gjerne står i :D

Ønsker meg sånn ei hytte, men vi har ikke råd til det enda hvertfall. Kommunale avgifter på 2 husstander blir for dyrt, pluss vedlikehold og strøm to plasser.
Jeg kunne ikke tenkt meg utedo og hytte uten vann og strøm.

Hvor mye hytta i seg selv koster vet jeg ikke, men vil gi tips: husk at det ikke bare er innkjøpsprisen, men vedlikeholdet som er dyrest... Å sette ei hytte opp, eller kjøpe ei hytte, er relativt billig. Å holde hytta vedlike, er relativt dyrt. Både i kronasjer, og i arbeidstimer. Derfor har ikke vi hytte: å vedlikeholde hytta blir alt for dyrt for oss. Samme for pappa, han vil gjerne ha hytte på fjellet men låner heller hytta til broren sin framfor å kjøpe ei selv... For det vedlikeholdet er hardt. Særlig i værharde områder, som hytter jo gjerne står i :D

Det er sant! Da står det vel mellom å etterhvert kjøpe campingvogn istedenfor eller å vinne i Lotto! :p

Ønsker meg sånn ei hytte, men vi har ikke råd til det enda hvertfall. Kommunale avgifter på 2 husstander blir for dyrt, pluss vedlikehold og strøm to plasser.
Jeg kunne ikke tenkt meg utedo og hytte uten vann og strøm.

Ja, jeg ser for meg at det er utrolig deilig å ha ei hytte man kan dra til! Det er synd det skal være så dyrt å ha hytte.. Jeg vil også ha innlagt vann og strøm om jeg først skal ha hytte :)

Ja, jeg ser for meg at det er utrolig deilig å ha ei hytte man kan dra til! Det er synd det skal være så dyrt å ha hytte.. Jeg vil også ha innlagt vann og strøm om jeg først skal ha hytte :)

Får håpe lottokupongen slår inn engang.
Er selv oppvokst med hytte, og den ble desverre solgt for noen år siden. Savner den

Back
Topp