Hysteroskopi?

icsimamma09

Forelsket i forumet
Dere som har hatt det, hvordan var det?

Fikk tlf fra H.sund i dag og de vil at jeg skal ha en undersøkelse av livmora før neste forsøk. Mener hun sa hysteroskopi, men når jeg leser om det så står det at det tas under narkose. Hun snakka bare om smertestillende  og at jeg kunne oppleve menssmertelignende ubehag under undersøkelsen.

Under neste forsøk vil de også at jeg skal ta klexane. Noen som har erfaringer med det?

Hei.jeg har tatt hysterskopi undersøkelse i haugesund men jeg fikk lokalbedøvelse men det var fordi at de hadde mistanker om en skillevegg i livmoren som sko fjernes.hadde det ikke vært for det så hadde jeg bare fått ibux,paracett, og voltaren.klexane har jeg brukt på alle forsøkene utenom første forsøk.lykke til:-)

Eg hadde hysteroskopi hjå Hausken i febr i år. Fekk berre noken pillarar (smertestillandes) etterpå. Var litt vondt/ubehagelig undervegs og skikkelig vonde type menssmerter som starta nokre minutt etter at ferdig. Var ganske raskt gjort så ikkje noko å kvi seg til og får du det i narkose i tillegg vil det nok vera ganske smertefritt. Masse lykke til!

Takk for tilbakemeldinger.

Jeg får nok ikke narkose, nei. Det var bare noe som stod på noen sider jeg fant da jeg googla. Fikk beskjed om at jeg får smertestillende og kanskje beroligende.

Inbiller meg at det vil gjøre vondt, så godt å høre at dere har klart det uten for store smerter ;-)

Kvir du deg masse rett før så berre spør etter beroligandes, men ikkje noko å kvi seg til som sagt.

Jeg har gjort det ved riksen, da uten narkose for å sjekke om det var noen polypp osv inni der. Jeg merket ingenting der jeg lå jeg... hehehe så det går sikkert helt fint.

Over på noen minutter også,.. ingenting å grue seg for:) lykke til!

Kun positive erfaringer med klexane også. Blodfortynnende har hjulpet mange å bli gravide!

*kelly* skrev:
Jeg har gjort det ved riksen, da uten narkose for å sjekke om det var noen polypp osv inni der. Jeg merket ingenting der jeg lå jeg... hehehe så det går sikkert helt fint.

Over på noen minutter også,.. ingenting å grue seg for:) lykke til!

Kun positive erfaringer med klexane også. Blodfortynnende har hjulpet mange å bli gravide!

Takk for et meget oppløftende svar :-)

Blir spennende å se hva de finner ut av.

Hei! Det er ikke noe å grue seg for!Du vil kjenne litt mensliknende smerter akkurat under undersøkelsen, men de er helt til å leve med. Jeg fikk ikke noe smertestillende på klinikken, fikk bare beskjed om å ta et par Paracet en time før jeg kom.

De bruker et instrument som ser ut som slike du fyller bensin med - den er lang og tynn og har et kamera i enden, samtidig som den fyller livmoren din med vann. Dette er for å spile den ut, slik at de bedre kan se. Det er pga dette vannet at du kan kjenne litt menskramper, selve instrumentet burde du ikke kjenne noe til. Vannet renner ut etterhver mens du ligger der, det kan jo oppleves litt rart for noen, men det er jo helt slik det skal være, og legene gjør jo dette hele tiden! Selve undersøkelsen tar ikke lang tid, 10-15 minutter kanskje. Så får du en sexy bleie til å ha på deg etterpå, og så er det over! :-)

Lykke til!

Chuma skrev:
Hei! Det er ikke noe å grue seg for!Du vil kjenne litt mensliknende smerter akkurat under undersøkelsen, men de er helt til å leve med. Jeg fikk ikke noe smertestillende på klinikken, fikk bare beskjed om å ta et par Paracet en time før jeg kom.

De bruker et instrument som ser ut som slike du fyller bensin med - den er lang og tynn og har et kamera i enden, samtidig som den fyller livmoren din med vann. Dette er for å spile den ut, slik at de bedre kan se. Det er pga dette vannet at du kan kjenne litt menskramper, selve instrumentet burde du ikke kjenne noe til. Vannet renner ut etterhver mens du ligger der, det kan jo oppleves litt rart for noen, men det er jo helt slik det skal være, og legene gjør jo dette hele tiden! Selve undersøkelsen tar ikke lang tid, 10-15 minutter kanskje. Så får du en sexy bleie til å ha på deg etterpå, og så er det over! :-)

Lykke til!

Omtrent slik var det, ja. Bare at ejg fikk smertestillende utdelt der. En god coctail. Kjente jeg ble litt susen av dem ;-) Undersøkelsen gikk raskt og greit. De fant ikke noe galt. Tok også litt blodprøver. Jeg halvveis satt/stod lent inntil stolen til mesteparten av vannet hadde runnet ut, så da holdt det fint med vanlig bind etterpå ;-)

Fikk med meg resept på nye medisiner. Blant annet klexane, så får vi se om det kan hjelpe.

Begynner på sprayen 27. september og sprøyter 17. oktober. Uttak i uke 44.

Jeg gikk gjennom slik undersøkelsen tidligere i uken, men har hatt smerter eller ubehag etterpå samt blødninger. Når jeg ringte de så sa de bare at jeg måtte ta kontakt hvis det økte. 

Kjenner jeg blir litt smånervøs mtp. forsøket jeg skal igang med.. Er det vanlig med luftsmerter eller menssmerter etter hysteroskopien? 4 dager siden i dag.

Back
Topp