Hysteroskopi - under stimulering?

Huntress

Gift med forumet
Oktoberfruene 2018
Snøkrystallene2021❄️
Jeg fikk mail fra Hausken i dag om at jeg skal ta hysteroskopi i januar etter mensen er ferdig. Jeg skal begynne på progynova nå i romjulen før neste ivf i januar.
Når jeg leser om andre som har tatt hysteroskopi så virker det ikke som om det gjøres under stimulering?
Noen som har erfaringer om emnet de kan dele med meg?? :):Heartred

Ingen erfaring desverre. Håper du får svar her. Hvis ikke får du ta en telefon til Hausken , så får du svar. Godt mulig de gjør hysteroskopi under stimulering siden de er privat klinikk, kontra det offentlige.

Ingen erfaring desverre. Håper du får svar her. Hvis ikke får du ta en telefon til Hausken , så får du svar. Godt mulig de gjør hysteroskopi under stimulering siden de er privat klinikk, kontra det offentlige.
De gjør tydeligvis det når de sier jeg skal begynne på medisiner nå. Er da litt nysgjerrig for om det har noe å si på innsett den syklusen, eller om de tar ut eggene og evt fryser den/de som er bra? Håper noen har erfaring her ja :-) Det er alltid noe å lære i denne ivf verdenen:-)

Jeg måtte ha pause fra forsøk i to hele syklyser etter min hyst. Ville spurt klinikken om jeg var deg!

Ja det er alltid nye måter å gjøre ting på, spesielt i det private.. Men bra det siden de stadig fornyer og forbedrer seg. Og gjerne gjøre det lettere å lykkes.

Jeg måtte ha pause fra forsøk i to hele syklyser etter min hyst. Ville spurt klinikken om jeg var deg!
Så rart at de sier ifra om medisinoppstart og så hysteroskopi samtidig da? Hmm.. Blir ikke helt klok på dette. Kan det være annerledes om de finner noe som skal fjernes?

Hvordan var dine resultster/erfaringer med hyst.?

Ja det er alltid nye måter å gjøre ting på, spesielt i det private.. Men bra det siden de stadig fornyer og forbedrer seg. Og gjerne gjøre det lettere å lykkes.
Veldig godt at det finnes mange hjelpemidler - som stadig blir bedre også! Og jeg er utrolig glad vi går privat!!

Så rart at de sier ifra om medisinoppstart og så hysteroskopi samtidig da? Hmm.. Blir ikke helt klok på dette. Kan det være annerledes om de finner noe som skal fjernes?

Hvordan var dine resultster/erfaringer med hyst.?

Det kan jo være forsøket blir avlyst bare hvis de finner noe ja...

Her fant de ingenting og fjernet ikkeno. Var tilbake til meg selv etter en dag.
Ble gravid naturlig 1,5 mnd etter hysten, så rakk aldri det forsøket ;)

Jeg fikk mail fra Hausken i dag om at jeg skal ta hysteroskopi i januar etter mensen er ferdig. Jeg skal begynne på progynova nå i romjulen før neste ivf i januar.
Når jeg leser om andre som har tatt hysteroskopi så virker det ikke som om det gjøres under stimulering?
Noen som har erfaringer om emnet de kan dele med meg?? :):Heartred

Jeg vet ikke om dette er relevant for din del, men jeg har nettopp hatt operativ hysteroskopi (typ fredag ) og jeg begynner stimuleringa i morgen. I mitt tilfelle så har det ikke hatt noe å si for stimuleringen eller forsøket.

Men jeg ville nok ha tatt kontakt med klinikken å hørt hva de har planlagt. :)

Det kan jo være forsøket blir avlyst bare hvis de finner noe ja...

Her fant de ingenting og fjernet ikkeno. Var tilbake til meg selv etter en dag.
Ble gravid naturlig 1,5 mnd etter hysten, så rakk aldri det forsøket ;)
Så kjekt da! Og at det ordnet seg så raskt! Har lest om flere som har blitt raskt gravide etter hysteroskopi selv uten at de fant noe. Kanskje det er litt hjelp i en skikkelig julevask inni der:hilarious:

Jeg vet ikke om dette er relevant for din del, men jeg har nettopp hatt operativ hysteroskopi (typ fredag ) og jeg begynner stimuleringa i morgen. I mitt tilfelle så har det ikke hatt noe å si for stimuleringen eller forsøket.

Men jeg ville nok ha tatt kontakt med klinikken å hørt hva de har planlagt. :)
Hvilken dag i syklusen gjorde du det på? Og hvordan skal du stimulere i dette forsøket? Jeg håper det står litt info i brevet som kommer i posten om det neste forsøket! Ellers må jeg få tak i de og spørre.

Hvilken dag i syklusen gjorde du det på? Og hvordan skal du stimulere i dette forsøket? Jeg håper det står litt info i brevet som kommer i posten om det neste forsøket! Ellers må jeg få tak i de og spørre.

Jeg skal starte på spray i morgen (ferskforsøk) og mener jeg var på cd 16 på fredag.

Skal du igang med FER?

Håper du får noe mer informasjon fra dem, men tipper at klinikken ikke utsetter deg for noe som kan risikere forsøket ditt ❤

Jeg hadde hysteroskopi, og startet med sprøyter 5 dager senere :) Det var helt i orden, siden de ikke gjorde noe operativt. Dette var privat. Da jeg spurte om det samme i det offentlige sa de at man måtte ha 3 Måneder mellom hyst og forsøk, uansett utfall og funn :p

Jeg skal starte på spray i morgen (ferskforsøk) og mener jeg var på cd 16 på fredag.

Skal du igang med FER?

Håper du får noe mer informasjon fra dem, men tipper at klinikken ikke utsetter deg for noe som kan risikere forsøket ditt ❤
Jeg skal begynne på progynova syklusdag 20, det er 27.desember. Også skal jeg igang med ivf neste syklus, blir nok i starten av januar. Og siden man begynner på ovitrelle (eller annet) under mensen og jeg skal ha hysteroskopi etter mensen så er jeg jo allerede godt igang med stimuleringen når dette skal gjøres. Synes det var litt rart. Må rekke det før egguthenting da vil jeg tro, det har jeg hatt på dag 11 de andre to gangene. Hmm.. Spent på hvordan dette går! De har helt sikkert en god plan;)

Jeg hadde hysteroskopi, og startet med sprøyter 5 dager senere :) Det var helt i orden, siden de ikke gjorde noe operativt. Dette var privat. Da jeg spurte om det samme i det offentlige sa de at man måtte ha 3 Måneder mellom hyst og forsøk, uansett utfall og funn :p
Skikkelig forskjell på privat og offentlig da. Ser du også gjorde det før stimulering slik som de andre her. For min del må det bli midt under stimuleringen. Spent på om det har noe å si. Høres jo ikke så vanlig ut.

Skikkelig forskjell på privat og offentlig da. Ser du også gjorde det før stimulering slik som de andre her. For min del må det bli midt under stimuleringen. Spent på om det har noe å si. Høres jo ikke så vanlig ut.

Ja, jeg ville ringt Hausken for å høre?! Men regner nok med de vet hva de driver med :) om det kun er en diagnostisk hysteroskopi har det kanskje ikke noe å si...

Ja, jeg ville ringt Hausken for å høre?! Men regner nok med de vet hva de driver med :) om det kun er en diagnostisk hysteroskopi har det kanskje ikke noe å si...
Er nok bare det ja, så spørs det jo om de finner noe. Jeg håper jo på en måte at det er en polypp der og at det er grunnen til at det har gått galt to ganger:shy: De har nok kontroll på hva de driver med:)

Jeg går offentlig, så det e veldig forskjell på offentlig og offentlig også :)

Om det bare er for å sjekke så vil det nok neppe ha så mye å si for selve forsøket etter. De legger gjerne folk i narkose om de planlegger å fjerne noe.

Jeg går offentlig, så det e veldig forskjell på offentlig og offentlig også :)

Om det bare er for å sjekke så vil det nok neppe ha så mye å si for selve forsøket etter. De legger gjerne folk i narkose om de planlegger å fjerne noe.
Regner med det, jeg skulle jo faktisk ønske de fant noe.. Så det var en forklaring på abortene som man kunne rette opp i :rolleyes:

Back
Topp