Hysteroskopi - erfaringer

Daisybloom

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Hei!
Jeg fikk beskjed på UL at jeg har en liten polypp (3-4mm) på livmorslimhinnen. Den er uten blodgjennomstrømning og har dukket opp en gang mellom februar og september. Legene på Medicus er enige om at den er liten, og sitter ikke slik til at den skal ha noen særlig påvirkning på innsett. Men når jeg leser om polypper så er de som uhell. De kommer sjelden alene. Jeg har heller ikke helt tiltro til at den er så uskyldig som de skal ha det til. Jeg har hatt fire innsett, hvor en ble kjemisk, to ikke festet seg og jeg ruger på det siste nå- men har ikke helt troen på at den sitter. Jeg vurderer å sjekke for flere polypper hvis dette ikke går. Er det en annen måte å gjøre dette på en hysteroskopi? Eller er det den eneste måten? Og hvis det er noe som må fjernes, gjør de det der og da? Eller må du bestille ny time og betale på nytt for den timen? For det er jo ikke en billig øvelse, akkurat :smiley-ashamed004

Jeg har kun ett uttak igjen og vil gjerne være sikker på at jeg har prøvd alt før jeg vurderer veien videre:Heartred Setter stor pris på å høre andres erfaringer!

Jeg gjorde en hysteroskopi nå i høst. Det gikk veldig fint, kjapt og enkelt. Ingen smerter ved undersøkelsen. Hos meg var det ingen funn av polypper eller skillevegger. Men hadde de sett noe ville det blitt fjernet med en gang. Tok to biopsier som ble sendt til undersøkelse på lab for å sjekke etter mulig infeksjoner osv.

Om hysteroskopi er eneste måten for å fjerne polypper på vet jeg ikke, men har ikke hørt/lest her inne at noen har gjort det på andre måter ‍♀️

Skjønner godt at du vil være sikker på å ha gjort det du kan før siste runde ❤️

Jeg gjorde en hysteroskopi nå i høst. Det gikk veldig fint, kjapt og enkelt. Ingen smerter ved undersøkelsen. Hos meg var det ingen funn av polypper eller skillevegger. Men hadde de sett noe ville det blitt fjernet med en gang. Tok to biopsier som ble sendt til undersøkelse på lab for å sjekke etter mulig infeksjoner osv.

Om hysteroskopi er eneste måten for å fjerne polypper på vet jeg ikke, men har ikke hørt/lest her inne at noen har gjort det på andre måter ‍♀️

Skjønner godt at du vil være sikker på å ha gjort det du kan før siste runde ❤️
Tusen takk for svar! Kan jeg spørre? Hvor gjorde du det? Jeg finner liksom ikke helt noe annet sted enn Hausken. Bortsett fra offentlig, eventuelt. Men da er det jo ventetid :hilarious:

Jeg gjorde det offentlig, St.olavs.
Takk for svar! Var det lang ventetid? Og ble du henvist fra klinikk/gynekolog/lege? Kanskje jeg bare skal få en henvisning med en gang, og eventuelt ta privat hvis det blir for lang ventetid :hilarious: Jeg føler at med alderen min så har jeg ikke tid til mange uker med venting:smiley-ashamed004

Takk for svar! Var det lang ventetid? Og ble du henvist fra klinikk/gynekolog/lege? Kanskje jeg bare skal få en henvisning med en gang, og eventuelt ta privat hvis det blir for lang ventetid :hilarious: Jeg føler at med alderen min så har jeg ikke tid til mange uker med venting:smiley-ashamed004
Henvist fra fertilitetsklinikken på St.olavs etter gjentatte SA. Fikk time 8 uker etter henvisning, men satt meg på venteliste for å få time tidligere. Fikk time ca 6 uker etter henvisning. Ble ting opp en mandag med spørsmål om jeg ville ha en time som var ledig onsdagen samme uke.

Offentlig , time 2 uker etter henvisning . Narkose , kjemperaskt utført .
Min slimhinne var blitt veldig tykk etter medisinering før uttak , ujevn og snakket om polyøse utvekster ( små uregelmessigheter som gjør slimhinnen ujevn . Utført mnd skifte aug/sept. Innsett medio oktober..gravid på.første innsett.
9 uker nå.
Anbefaler " rydde opp" der inne :)

Offentlig , time 2 uker etter henvisning . Narkose , kjemperaskt utført .
Min slimhinne var blitt veldig tykk etter medisinering før uttak , ujevn og snakket om polyøse utvekster ( små uregelmessigheter som gjør slimhinnen ujevn . Utført mnd skifte aug/sept. Innsett medio oktober..gravid på.første innsett.
9 uker nå.
Anbefaler " rydde opp" der inne :)
Ja, det er det jeg også tenker. Ettersom de så en liten polypp på ul, så kan det være andre ting der inne som har blitt påvirket av alle medisiner. Leste et sted her inne at noen mente det ikke var så uvanlig med sånne ting etter flere IVF forsøk… Men klinikken mener det ikke har noe å si, så jeg blir jo litt usikker…. Jeg tror jeg må høre med dem en gang til. Det hadde jo vært best med offentlig henvisning, men jeg har ikke «tid» til å vente 8 uker. Jeg må ringe dem på mandag.

Så de mye på ul hos deg først? Var det derfor de henviste deg?

Back
Topp