Hysteroskopi - erfaringer?

Mille32

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Som tittelen sier; er det noen som har erfaring med hysteroskopi?
Var det vondt?
Ble du gravid etterpå og holdt til termin? :)

Jeg har hatt men hadde det i forbindelse med sanering av endo så var under narkose. Ble gravid med icsi en måned etter :) blødde endel etter inngrepet men det gjorde ikke vondt i etterkant. Så om det var vondt under undersøkelsen kan jeg dessverre ikke si noe på. Men om det foregår i våken tilstand kan det neppe være så ille.
Hadde også vannscanning før inngrepet og det gjorde ikke vondt, det var bare litt ubehagelig og kjente litt mensmurringer mens de holdt på.

Jeg hadde i våken tilstand. Var ikke vondt i det hele tatt. Fikk bare mensenfølelse når de spruta vann inn. De fant myom som de brant vekk. Det var litt vondt, men fikk beroligende så jeg var helt borte og brydde meg ikke om smerten :)
Ble gravid, men endte i abort. Skal sies at jeg har 13 aborter bak meg da og fant ut av årsaken på egenhånd og er nå 28 uker :)

Jeg har hatt men hadde det i forbindelse med sanering av endo så var under narkose. Ble gravid med icsi en måned etter :) blødde endel etter inngrepet men det gjorde ikke vondt i etterkant. Så om det var vondt under undersøkelsen kan jeg dessverre ikke si noe på. Men om det foregår i våken tilstand kan det neppe være så ille.
Hadde også vannscanning før inngrepet og det gjorde ikke vondt, det var bare litt ubehagelig og kjente litt mensmurringer mens de holdt på.

Jeg skal kun ha lokalbedøvelse og beroligende, så regner med det går helt fint. Er likevel litt nervøs :p
Vannscanning har jeg hatt og det kjente jeg nesten ingenting til, så håper det blir like her!

Jeg hadde i våken tilstand. Var ikke vondt i det hele tatt. Fikk bare mensenfølelse når de spruta vann inn. De fant myom som de brant vekk. Det var litt vondt, men fikk beroligende så jeg var helt borte og brydde meg ikke om smerten :)
Ble gravid, men endte i abort. Skal sies at jeg har 13 aborter bak meg da og fant ut av årsaken på egenhånd og er nå 28 uker :)

Bra! Akkurat det samme skal jeg gjøre, så satser på det ikke er særlig vondt for meg heller

Huff, stakkars stakkars deg :arghh: Jeg har bare hatt to aborter og syntes det er fælt! Gratulerer så mye med 28 uker :Heartred

Kan jeg spørre hva årsaken var?

Jeg tok hysteroskopi med bare ibux og paracet smertestillende. Det gjorde ikke veldig vondt for meg. Fikk gjort scratching også. Helt uproblematisk prosedyre for min del.

Jeg har gjort det! Var ubehagelig, men ikke vondt.
Fikk bare lokalbedøvelse og hele konsultasjonen og selve undersøkelsen var over på 20 min!
Dro rett tilbake på jobb!
Jeg synes det gikk veldig greit :)

Back
Topp