¤ Bellyup ¤
Flørter med forumet
Altså, etter jeg har fulgt med på enkelte diskusjoner her inne, slår det meg hvordan ulike tenker her inne. Mange føler de har "rett" til å mene og synse om hvordan andre oppdrar barna sine, og mener selv de er et prakteksemplar... Føler kan være "lar du virkelig barnet ditt sitte i handlevogna?", "lar du barnet sitte i bilen mens du henter noe i huset?".. har lest andre eksempel der andre mødre synes det er helt greit å dra teppet av andres barnevogn fordi de må da vite at det er FARLIG?! Og å sette barnet sitt sovende i vogna utenfor kafeen er bare så utrolig uansvarlig.. tenk om noen stikker av med barnet!
Jeg mener det er grenser for hvordan man skal legge seg opp i andres måte å oppdra barnet sitt på. Selvsagt reagerer man, og sier gjerne fra/informerer dersom man ser noe man føler er galt, eller farlig. Men å rakke ned på "hun mammaen jeg så på butikken i dag" blir rett og slett for dumt for meg. Oppdra dine barn som du vil, og føler er best for ditt barn, ta gjerne imot og gi tips til andre, men ikke skjell ut og heng ut andre fordi de ikke gjør akkurat som deg! Alle gjør sitt beste, og de aller fleste tar imot tips (er ikke sikkert de er enige) om det blir sagt på en skikkelig måte..
Til slutt vil jeg si at dette gjelder selvsagt bare noen, og ikke alle. Og det kan godt hende jeg er den eneste som reagerer slik. Men nå fikk jeg det ut. Jeg synes det er altfor mange hysteriske mødre ute og går. Sånn. :)
(Beklager om det ikke blir linjeskift... Skriver fra mob)