Hysterisk ved legging:/

Lille hemmelighet:)

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Snuppa på 9 mnd er desverre blitt helt umulig å legge. Både til kvelds og dagtid. Alltid vært mye styr med legging men etter kolikk perioden gikk det seg til:) men siste månedene er det blitt helt umulig, før kunne vi legge henne i senga på dagtid etter pupp å hun lå til hun sovnet, nå hylskriker hun til alle dupper og kvelden holder vi på fra 18 tiden til 21-23. En periode sovnet hun i 19 tiden men våknet alltid 2-5 ganger før midnatt om jeg ikke ga pupp da hadde vi det gående, Skjønner ingenting jeg. Hun vil puppen hele kvelden og har desverre etter 4 mnd alder begynt å våkne oftere og oftere på natten..

Synes det er så fælt at det er så vanskelig å legge henne, at hun skal skrike slik hver kveld, helt ute av seg:/ hun kan roe seg litt med meg ellepappaen men kan også ligge vesidenav oss og gråte utrøstelig også.

Noen med noen gode tips for å få en god leggerutine for lille babyen vår?
Og burde jeg kanskje avvene henn nattpuppen nå?( bare utsatt det pga hun skriker i timesvis om hun ikk får den, tar ikke smokk eller tott)
 
Hei:). Jeg skjønner at det er fælt med all gråtingen og at hun ikke vil/får sove. Behovet for søvn endrer seg med alderen, og vår gutt har forandret sovemønsteret mye på dagtid, men vi har opprettholdt kveldsrutinene uansett, og lagt han til ca samme tid hver dag uansett om vi har vært hjemme, borte eller i utlandet. Han sover fra 18-06 hver natt uten gråt. Avvente fra nattpupp da han var 6 mnd. Han tar heller ikke smokk, aldri gjort. Jeg var smokken hans. Vi samsov i 4 mnd, og deretter begynte jeg så smått å legge han i egen seng ved siden av meg, og da han var 6 mnd flyttet vi han over eget rom. Uken etter sluttet vi med nattmaten, og da var det gjort.
Jeg kan bare anbefale å kjøpe boken til Karin Naphaug, som heter "Sov godt". Den har vi støttet oss på når vi har vært i tvil.
 
Har ikke så mange tips - men kom på, får hun i seg nok mat, ved siden av pupp? Rart hun skulle reagere på det ved legging da, uansett. Håper det går seg til :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp