Hysterisk, jeg vet.. Men blir gal...

Bazinga92

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
I dag er jeg 11+1, jeg var på ultralyd forrige uke å så et helt friskt lite foster. Som beroliget meg.
Men..... Jeg er fortsatt livredd for MA! I morgen reiser jeg til USA, nesten 11 timer flyreise.. Vi blir borte i 12 dager, og når vi flyr hjem igjen er jeg 12+6.
Det er er bekymret over, er egentlig at noe skal skje på flyet. Fordi det er jo i denne perioden morkaken tar over, og det er risiko for at ting kan gå galt.. Tenk om flyreisen gjør at «produksjonen» stopper opp, eller feiler på et vis.. Tenker på det hele tiden.. Er også redd for blodpropp i morkaken, for det vil jeg vel ikke oppdage..?
Jeg skal ta alle forhåndsregler. Støttestrømper, drikke mye vann, bevege meg masse, spise ofte, osv. Jeg skal heller ikke ta noen karuseller i parkene, og passe på hva jeg spiser der nede...

Er redd for at selve turen fører til en MA. Jeg tenker ikke reise på ny ultralyd før den ordinære. Om noe skulle skje denne turen, vil jeg oppdage noe på disse 7 ukene før jeg er i uke 18? Eller er det mulig at fosteret dør i uke 11, og at det ikke oppdages før i uke 18..? Blir gal av å tenke sånn. Livredd for å miste den lille jeg allerede er så knyttet til..

Jeg er sikkert teit som overtenker så mye.. Jeg skulle så gjerne klart å tenke positivt, bare slappe av å nyte.. Mannen og jeg skal gifte oss der nede, så jeg vil jo veldig gjerne fokusere på kjærligheten, og gleden over at vi endelig skal få et barn sammen..

Blir gal av meg selv..
 
Høres ut som du har tenkt på det meste:) Kanskje du kan ta en tlf. til legen, så han/hun kan berolige deg?
 
Du er ikke gal. Jeg har mange slike tanker som surrer. Jeg så liv når jeg var 7+3. Jeg er henvist til TUL på sykehuset i uke 13, men skal privat neste uke da jeg ikke klarer vente. Livredd for MA siden jeg ikke merker det med det første. Jeg har mistet det meste av symptomer, og er derfor skremt.

Du har all min sympati, men i de fleste tilfeller går det bra. Prøv og kos deg, og nyt ferie ❤
 
Syns ikke du overtenker i det hele tatt. Jeg var akkurat slik i mitt første svangerskap, tenker på absolutt alt som kan hå galt. Er bare slik vi mødre er skapt tror jeg. Jeg er litt roligere nå i mitt andre svangerskap men klarer ikke helt slappe av likevel før jeg har vært på fosterdiagnostikk. Da tror jeg at jeg kan senke skuldrene litt. Som sagt over her, snakk med legen din og prøv å nyt ferien ❤️
 
Snakk med fagperson og gjør en avtale med deg selv med å legge dette litt bort for din egen del og den lilles, de merker om de er i magen til en stressa og litt over snittet bekymret mamma :hug003
 
Det går nok fint men skjønner bekymringen!

Har venninner som har reist til Thailand og USA (13timers fly + 3.timer). De har da vært mye lengre på vei i svangerskapet.

Siden du har sett fosteret nå nylig er risikoen for at noe skal skje så ørliten, at du kan prøve å slappe av og nyte ! :)
 
Tusen takk for svar alle! Dere er gode å ha! :Heartred
Sitter endelig på Gardermoen nå, etter en biltur hit full av spying..:hilarious: Så det trur jeg er største bekymringen min nå. Men skal få i meg noe mat, så går det vel fint. :happy:

Babyen skal være like levende når jeg kommer hjem! Han får bare holde seg fast :Heartred
 
Back
Topp