Hyppige svangerskapskontroller

Utålmodigemeg

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Oktoberfruene 2018
Fikk i dag beskjed om at lege ville ha meg inn en gang i uken fra nå, om det passet for meg. Det passer jo iom jeg går hjemme, men begynte i ettertid å tenke på hvorfor så ofte?
Leser at noen steder praktiseres det på denne måten, men trodde det her var hver 2 uke.. noen andre som følges så tett opp, evt grunn til det? :) Er forresten 34+5 i dag.

Kan nok være av flere grunner. Blandt annet at de fleste som utvikler SF får dette mot slutten. Urin, BT, trivsel osv. Hvis det er en helt spesiell grunn til at han vil følge deg opp hver uke, så vil jeg anta han hadde sagt det :)

Last edited:
Kan nok være av flere grunner. Blandt annet at de første som utvikler SF får dette mot slutten. Urin, BT, trivsel osv. Hvis det er en helt spesiell grunn til at han vil følge deg opp hver uke, så vil jeg anta han hadde sagt det :)
Ja, helt sikkert. Kan være pga blodtrykket kanskje, eller at hun rett og slett bare tenker det er greit nå på slutten :)

Du ligger en ukes tid foran meg, var hos legen i går, skal til jm om to uker, legen vil jeg skal gå til ukentlige kontroller etter den jm-timen, så trenger ikke være annet enn at "tiden er inne" for det hvis legen ikke har oppgitt grunn :)

Du ligger en ukes tid foran meg, var hos legen i går, skal til jm om to uker, legen vil jeg skal gå til ukentlige kontroller etter den jm-timen, så trenger ikke være annet enn at "tiden er inne" for det hvis legen ikke har oppgitt grunn :)
Tenker det kan stemme da ja. Alle mine prøver er fine så :) Greit at det ikke bare er meg :P

Jeg er ca en uke foran deg og har ikke hørt om å få så ofte kontroller?
Jeg syns det høres betryggende ut [emoji4] men her i Bergen har de det så travelt at jeg vet ikke helt hvordan det blir [emoji29]

Jeg er til kontroll annen hver uke nå, men det er grunnet svangerskapsdiabetes.
Det føles veldig ofte, men nå er det jo heldigvis ikke lenge igjen :happy:

Her er det hver uke fra nå pga høyt blodtrykk :) hver andre uke frem til nå (uke 35)

Jeg var hos legen for ca 2uker siden, da ville hu begynne med 2ukers kontroller(annen hver gang jordmor og lege) så skal til jordmor i morgen, ul neste uke og lege 2uker etter det[emoji6] (da som legen sier de på ul sjekker jo det de skal de og[emoji6]) ikke fått beskjed om hver uke... Ennå hvertfall.. Heldigvis, syns ikke legekontor er så festlig akkurat [emoji23][emoji13]

Jeg er 35+3 og fikk beskjed i dag om ukentlige kontroller for å følge med i tilfelle svangerskapsforgiftning.

Hmm, her er det mye forskjellig praksiser trur jeg [emoji54][emoji52] var hos jordmor i dag og siden jeg skal på ul neste uke og legen 2uker etter det, så var hu usikker på om jeg trengte å ha flere timer hos henne... Men det kom å litt ann på hva de på ul sa, om jeg måtte inn der igjen eller hva.. For er 37+3 når jeg er hos legen så da er det jo egentlig ikke lenge igjen[emoji28] men de har lizm vært så nøye med oppfølging frem til nå, og nå føler jeg der blir mindre enn en del andre så lurer jo, men kan være de er så fornøyd med meg(baby vokser ikke for mye, jeg har ikke lagt på meg på flere uker, blodtrykk normalt, urin normal) tross min bmi. Så de vil kanskje at jeg skal slippe å løpe mellom kontorene dems hver uke unødvendig.. [emoji23] [emoji23]

Jeg er ca en uke foran deg og har ikke hørt om å få så ofte kontroller?
Jeg syns det høres betryggende ut [emoji4] men her i Bergen har de det så travelt at jeg vet ikke helt hvordan det blir [emoji29]

Jeg er på Haukeland hver annen uke nå frem til fødsel, greit det er på grunn av andre ting, men synes likevel at det er rart at de har tid til å følge meg opp hver annen uke og ikke deg. Jeg får vekstestimering og blodstrømsmålinger av baby (pga antistoffer, mitt hjerteproblem og lav fødselsvekt på førstemann) hos lege, og har følt meg veldig godt ivaretatt hele veien.

Back
Topp