Hyppige regelmessige rier i 12 timer men fortsatt ingen åpning

Jeio

Flørter med forumet
Marsboere 2020
Det startet i natt med uregelmessige rier og blødning (har blødd litt i 12 timer og slimproppen har gått), men tok seg i løpet av noen timer opp til å bli hyppig og regelmessige rier. De er på ca ett minutt med 4 minutters mellomrom, og sånn har det vært i snart 12 timer. Jeg kom inn på føden 6.30 og var der til 11.00. Da ble jeg sent hjem fordi det fortsatt vare var 1 cm åpning.

jeg håper åpningsfasen starter snart for det er veldig utmattende å ha så smertefulle rier hvert 4. Min. Har nesten ikke sovet i natt heller, kanskje en-to timer bare. Jeg skulle ta kontakt med føden igjen hvis vannet gikk eller riene tar seg opp og blir mer intensive. Men greia er at jeg synes de er så vinde nå, at jeg tror ikke jeg vil merke forskjell om de blir verre. Lurer på hvor lenge jeg må gå slik. Noen med erfaring eller råd?
 
Det startet i natt med uregelmessige rier og blødning (har blødd litt i 12 timer og slimproppen har gått), men tok seg i løpet av noen timer opp til å bli hyppig og regelmessige rier. De er på ca ett minutt med 4 minutters mellomrom, og sånn har det vært i snart 12 timer. Jeg kom inn på føden 6.30 og var der til 11.00. Da ble jeg sent hjem fordi det fortsatt vare var 1 cm åpning.

jeg håper åpningsfasen starter snart for det er veldig utmattende å ha så smertefulle rier hvert 4. Min. Har nesten ikke sovet i natt heller, kanskje en-to timer bare. Jeg skulle ta kontakt med føden igjen hvis vannet gikk eller riene tar seg opp og blir mer intensive. Men greia er at jeg synes de er så vinde nå, at jeg tror ikke jeg vil merke forskjell om de blir verre. Lurer på hvor lenge jeg må gå slik. Noen med erfaring eller råd?


Ingen råd, da jeg ble satt i gang sist. Men vil ønske deg masse lykke til! Spør heller en gang for mye enn en gang for lite, når det gjelder å ringe inn til føden. Håper du slipper å gå å plages så alt for lenge!
 
Sniker fra mai.
da jeg skulle ha andremann begynte riene på natta (da ikke særlig vonde) og blødninger. Kom inn på føden for sjekk kl 10 og hadde da 1,5 cm.. rier hvert 5 minutt... dro til faren min, shopping (i trass fordi jeg var sur på jordmor som mente jeg kunne gå 1 uke til uten å føde) og spiste.. rundt kl 5 var det 2 minutt mellom riene og jeg kom inn på sjekk kl 18.00 - 1-2 cm åpning...... (da raste verden litt).. brukte ytterligere 4 timer før jeg kom til 4 cm og aktiv fødsel (men fikk være på sykehus da jeg var såpass smertepåvirket - faktisk så ille at de prøvde seg på spinalbedøvelse istdenfor epidural da jeg kom til 4 cm.. denne funket ikke da). Men fra 4 cm tok det under 2 timer før frøkna var ut - så fikk en fin og rask avslutning på det hele i det minste!! Riene VIL endre seg jo mer åpning du får (dessverre).. en fødsel er jo gjerne sånn at når du føler du har nådd absolutt maks i smerter så blir det mye mye verre.
Klarer du ikke å være hjemme lengre så drar du heller inn for en sjekk.
 
Det startet i natt med uregelmessige rier og blødning (har blødd litt i 12 timer og slimproppen har gått), men tok seg i løpet av noen timer opp til å bli hyppig og regelmessige rier. De er på ca ett minutt med 4 minutters mellomrom, og sånn har det vært i snart 12 timer. Jeg kom inn på føden 6.30 og var der til 11.00. Da ble jeg sent hjem fordi det fortsatt vare var 1 cm åpning.

jeg håper åpningsfasen starter snart for det er veldig utmattende å ha så smertefulle rier hvert 4. Min. Har nesten ikke sovet i natt heller, kanskje en-to timer bare. Jeg skulle ta kontakt med føden igjen hvis vannet gikk eller riene tar seg opp og blir mer intensive. Men greia er at jeg synes de er så vinde nå, at jeg tror ikke jeg vil merke forskjell om de blir verre. Lurer på hvor lenge jeg må gå slik. Noen med erfaring eller råd?

Jeg ville reist inn på en ny sjekk. Det kan ha vært fremgang selv om de er like vonde som de har vært hele veien :)
 
Oppdatering: er på føden med 5 cm og har fått epidural, så nå går det greit framover
 
  • Liker
Reactions: KML
24 timer etter første rie, og etter 12 timer aktiv fødsel så klarte jeg endelig å få han ut. Takk Gud for epidural, for åpningsriene før jeg fikk den var helt syke, jeg mistet kontrollen over hele meg i smerter. Noen av de siste pressrieme var også så vonde at jeg ikke hadde kontroll, men ellers så funket epiduralen helt supert! Og når han kom på brystet Var smertene glemt og erstattet med den mest intense lykkefølelsen jeg har kjent i hele mitt liv. Nå sover han mye, og har fått litt mme for jeg har ikke produsert noe melk selv ennå. Har prøvd å pumpe litt og skal fortsette med det i morgen. Men helst vil jeg hjem så fort som mulig pga korona her på ahus. Kryss fingrene for at det kommer melk i natt eller i morgen!
 
Da jeg ble sendt hjem tok det ca 3 timer før åpningsriene startet. Da ringte jeg vare og sa, nå kommer vi tilbake. På veien og framme på fødeavdelingen skreik jeg av smerter og hadde 4 cm åpning plutselig. Da var de raske med å gi meg epidural heldigvis.
 
24 timer etter første rie, og etter 12 timer aktiv fødsel så klarte jeg endelig å få han ut. Takk Gud for epidural, for åpningsriene før jeg fikk den var helt syke, jeg mistet kontrollen over hele meg i smerter. Noen av de siste pressrieme var også så vonde at jeg ikke hadde kontroll, men ellers så funket epiduralen helt supert! Og når han kom på brystet Var smertene glemt og erstattet med den mest intense lykkefølelsen jeg har kjent i hele mitt liv. Nå sover han mye, og har fått litt mme for jeg har ikke produsert noe melk selv ennå. Har prøvd å pumpe litt og skal fortsette med det i morgen. Men helst vil jeg hjem så fort som mulig pga korona her på ahus. Kryss fingrene for at det kommer melk i natt eller i morgen!
Knall bra jobba! Gratulerer så mye! <3
 
24 timer etter første rie, og etter 12 timer aktiv fødsel så klarte jeg endelig å få han ut. Takk Gud for epidural, for åpningsriene før jeg fikk den var helt syke, jeg mistet kontrollen over hele meg i smerter. Noen av de siste pressrieme var også så vonde at jeg ikke hadde kontroll, men ellers så funket epiduralen helt supert! Og når han kom på brystet Var smertene glemt og erstattet med den mest intense lykkefølelsen jeg har kjent i hele mitt liv. Nå sover han mye, og har fått litt mme for jeg har ikke produsert noe melk selv ennå. Har prøvd å pumpe litt og skal fortsette med det i morgen. Men helst vil jeg hjem så fort som mulig pga korona her på ahus. Kryss fingrene for at det kommer melk i natt eller i morgen!
Lykke til og gratulerer. Et tips, legg babyen til puppen stadig vekk, annenhver time,hver time når du er våken, så kommer melka ganske greit hos de fleste etter en stund. Det sender signaler til kroppen om at det skal produseres melk. :)
 
Back
Topp