Hyppige oppvåkninger

*englefjes*

Forumet er livet
Gutten min som snart fyller åtte måneder våkner ofte om natten.

Leggingen går stort sett fint (blir dog nesten ammet i søvn) men han våkner altfor ofte i løpet av natten. Når han våkner krever han mat/mammakos og godtar ikke noe annet.
Har forsøkt at pappaen tar han,men da blir det bare hyling og det ender selvfølgelig med at vi gir etter...

Må legge til at jeg synes det er litt vel hardt å kutte ut all nattamming. Han vil nemlig ikke ha fast føde,så fullammer fortsatt.

Noen råd?

Sånn hadde jeg det med Thia også...hun spiste 6-8 ganger hver natt fram til hun var 1 år og 3 dager...da sluttet jeg å amme....eneste som virket her, men ser jo at det ikke er noe alternativ for deg...

ORIGINAL: Labambie

Høres ikke ut som du har noe valg enda nei.. Vet så altfor godt hvordan det er å ikke ha et barn som spiser. [:)] Du får jo bare trøste deg med at det er bare for en periode.. [:)]

Hvis det bare er for en periode skal jeg nok klare det [:)]
Han roer seg jo fint etter litt kos og spesielt hvis jeg sovner under ammingen så han får bli i sengen vår [;)] 
Men ser for meg at det er en lite heldig situasjon når hverdagen innhenter oss på nyåret.

ORIGINAL: GutteBabyMars09

ORIGINAL:*englefjes*

Gutten min som snart fyller åtte måneder våkner ofte om natten.

Leggingen går stort sett fint (blir dog nesten ammet i søvn) men han våkner altfor ofte i løpet av natten. Når han våkner krever han mat/mammakos og godtar ikke noe annet.
Har forsøkt at pappaen tar han,men da blir det bare hyling og det ender selvfølgelig med at vi gir etter...

Må legge til at jeg synes det er litt vel hardt å kutte ut all nattamming. Han vil nemlig ikke ha fast føde,så fullammer fortsatt.

Noen råd?

Sier ikke dette for å være noe frekk altså... Men får han ikke noe fast føde??? Det skal de jo ha når de er blitt 6 mnd! De trenger det og de må bli vandt til fast føde. Jern som er i grøten er viktig, og det holder ikke med bare mme eller mm lenger da.

Vi forsøker hver dag,men han vil ikke ha. Hender jo det går ned en skje eller to,men ikke noe av betydning.
Han er glad,frisk,rask,godt motorisk utviklet og vokser godt på mm han.
Ikke har han jernmangel heller.

I følge både fastlegen og legen på hs kan han fullammes til han er et år uten å ta noe skade av det.
Vil han ikke ha fast føde,så vil han ikke ha.
Kan jo ikke true han heller [;)]

han spiser ikke fast føde? kanskje det er derfor han våkner hypping å vil ha mat? mm metter ikke så lenge som fast føde. så jeg synes ikke det er noe unormalt at han våkner flere ganger i løpet av natten å er sulten når han ikke får fast føde. å sånn vil han nok fortsette til han får fast føde å.

ORIGINAL: turboquattro

han spiser ikke fast føde? kanskje det er derfor han våkner hypping å vil ha mat? mm metter ikke så lenge som fast føde. så jeg synes ikke det er noe unormalt at han våkner flere ganger i løpet av natten å er sulten når han ikke får fast føde. å sånn vil han nok fortsette til han får fast føde å.

Han pleier ikke å spise så mye i grunn.
Er mest for kosens skyld tror jeg....

ORIGINAL: *englefjes*

ORIGINAL: turboquattro

Han pleier ikke å spise så mye i grunn.
Er mest for kosens skyld tror jeg....

Hadde det samme "problemet" med vår minste, HS sa at han var gammel nok til å slutte med nattapuppen og få en mme flaske før han ble lagt til sengs-han var da 7 måneder-det resulterte dessverre i at vi helt sluttet med puppen siden det ble mye enklere med flaske-men nå sover både han og mamman mye bedre(han våkner fortsatt noen ganger om natten for å få litt vann-men det overlever vi...)

Masse lykke til!

Back
Topp