Hyppige kynnere

Femkløveren

Betatt av forumet
Oktoberfruene 2018
Fleire som opplev å ha hyppige kynnera i løpet av dagen? Veit det er normalt, hadde det tidleg med første mann også, men i dag var vi opp i 1-2 kvart 5 minutt i ein lang periode!

Jeg ville ha fått det sjekket. Var samme meg meg i forrige svangerskap og endte med at kynnerne gikk over til rier og fødselen startet (var i uke 30). Jeg tenkte at det kom til å gå over, men burde tatt kontakt med føden. Er mye bare å ta kontakt en gang for mye enn at det blir for seint slik som med meg.

Jeg har hatt massevis hele svangerskapet, legen så det på ultralyd allerede fra uke 6/7, men det er visst normalt, noen har det bare slik. Nå i uke 24 har det imidlertid blitt litt mindre, men har i perioder hatt dem nesten sammenhengende. Håper bare det betyr at alt er godt trent til fødsel. Ta evt. magnesium. :)

Hvor ofte er det vanlig å ha kynnere da?
Og hvor lenge bør de vare?
Jeg har kanskje 5-6 pr. døgn men de varer toppen 10 sekunder.

Jeg har hyppige kynnere når jeg har vært aktiv/er sliten... kommer som hagla lyn på kveldene...
Skikkelig ubehagelig ....

Prøv å legg deg ned å slapp helt av.. [emoji173]️

Har sikkert over 10 for dag, men verken vondt eller farlig - lege har gitt beskjed om at det ikkje finns noko fasit for kynnera, og at mange er like vanleg som få. Får dei både i aktivitet og stillesittande. Så lenge dei er smertefri og det ikkje er blødning, skal alt vere i orden. Godt trent til fødsel. :happy:

Back
Topp