Hyppige kynnere...

Sjokomamma <3

Elsker forumet
Har de siste tre dagene plutselig hatt masse kynnere.
Oppimot 6-7 i timen, men har ikke smerter i ryggen, kun i magen. Og er akkurat som snuppa dytter seg litt nedover når det står på som verst...
Min forrige fødsel startet i uke 32, og da hadde jeg smerter i ryggen i tillegg til disse sammentrekningene i magen.
Sjekket livmorhalsen i uke 21 og den var lang og lukket, men det er jo 8 uker siden.

Noen som kan dele erfaringer, eller bør jeg bare ringe føden? :oops:

Har de siste tre dagene plutselig hatt masse kynnere.
Oppimot 6-7 i timen, men har ikke smerter i ryggen, kun i magen. Og er akkurat som snuppa dytter seg litt nedover når det står på som verst...
Min forrige fødsel startet i uke 32, og da hadde jeg smerter i ryggen i tillegg til disse sammentrekningene i magen.
Sjekket livmorhalsen i uke 21 og den var lang og lukket, men det er jo 8 uker siden.

Noen som kan dele erfaringer, eller bør jeg bare ringe føden? :oops:
Med en forhistorie med tidlig fødsel ville jeg ha ringt føden for sikkerhets skyld. Er de vonde?

Med en forhistorie med tidlig fødsel ville jeg ha ringt føden for sikkerhets skyld. Er de vonde?

De er ikke direkte vonde, men mer ubehagelige. Er liksom den følelsen av at alt inni deg blir skvist sammen... Ikke er de så regelmessige heller. Men det at jeg har så mange av de og at de er sterke, det er vel det som gjør meg litt obs....

Jeg hadde hele tiden mens jeg var på jobb. Etterhvert vonde også. Da det ble skikkelig vondt og regelmessig tok jeg sjekk på føden. Hadde ikke satt igang noe heldigvis (uke 28), men ble sykemeldt. Har vært hjemme noen uker fra jobb nå og har mye mindre kynnere og sjeldent vonde :) stress var nok årsaken hos meg

Hvis du legger alt til side, setter deg i godstolen og bare tar livet med ro. Hvis det da blir bedre, er det kynnere, og kroppen din som gir beskjed om å ta det mer med ro... Noen ganger trenger man bare mer hvile!
Hvis det ikke går over av at du slapper av, må du kontakte føden!

Får også veldig mye kynnere om jeg stresser eller anstrenger meg mye. Om jeg er flink jente og tar det med ro går det mye bedre! :-)

Takk for svar jenter :happy::happy::Heartred
Det hjelper helt klart å ta det mer med ro, tror jeg har stresset mye...
Mye mindre kynnere nå, men de kommer innimellom, men gir seg som sagt når jeg slapper av :happy:
Veldig glad for det! :wideyed::D

Jeg var inne på føden i uke 28 pga hyppige kynnere, så ofte som hvert 5 minutt faktisk. Alt var bra men fikk beskjed om å roe ned, da kynnerne kan modne og sette i gang ting om det står i for lenge :/

Viktig å ikke undervurdere kynnere!! Det gjorde jeg, tenkte det skulle være sånn. Og her sitter jeg på føden og har fått bricanyl sub.cut og til sammen 50mg adalat. Det jeg trodde var kynnere, var premature rier. Er i uke 31, og ikke klar for at lillegutt skal komme ut enda!

Viktig å ikke undervurdere kynnere!! Det gjorde jeg, tenkte det skulle være sånn. Og her sitter jeg på føden og har fått bricanyl sub.cut og til sammen 50mg adalat. Det jeg trodde var kynnere, var premature rier. Er i uke 31, og ikke klar for at lillegutt skal komme ut enda!

Oi oi!
Krysser fingrene for at veslegutten din blir inne litt til! :happy:
Jeg skal til jordmor og lege på fredag, så om det ikke blir mer så hører jeg med de da :happy:

Oi oi!
Krysser fingrene for at veslegutten din blir inne litt til! :happy:
Jeg skal til jordmor og lege på fredag, så om det ikke blir mer så hører jeg med de da :happy:
Hvis du har vondt anbefaler jeg å kontakte før. Dette startet for meg på fredag, hadde kontrolltime i dag jeg ventet til, å nå sliter de veldig me å få stoppet dette. Bricanylen funker en liiiten stund så er det på an igjen. Angrer meg grønn på at jeg ikke ringte med en gang på fredag.
Da jeg er på lite lokalsykehus er regelen at kommer det mer en to sammentrekninger på ti min regelmessig, blir jeg sendt til et større sykehus hvor de kan berge livet til lille så tidlig.

Back
Topp