Hyppige kynnere - fødsel på gang??

fgme85

Glad i forumet
Julibarna2014
Jeg har gjennom store deler av sv.skapet hatt en del kynnere, men siden i går kveld har kynnerene kommet med gjerne bare fem minutters mellomrom her. Innmari slitsomt! Jeg er VELDIG klar for å få ut småen, så jeg lurer jo derfor på om kynnerene kan ha noe med at fødselen er i gang? Eller kan jeg kanskje gå sånn i flere uker ennå?
 
Nå er ikke jeg noe ekspert, jeg hadde ikke kynnere sist, og ingen denne gang heller. Men jeg trodde forskjell på kynnere og rier var at hvis det var regelmessig så var det rier? Kanskje du er i gang?
 


Amiee skrev:
Nå er ikke jeg noe ekspert, jeg hadde ikke kynnere sist, og ingen denne gang heller. Men jeg trodde forskjell på kynnere og rier var at hvis det var regelmessig så var det rier? Kanskje du er i gang?


Men de kan komme med fem minutters mellomrom i en halvtime, så kommer det kanskje ikke ny før etter en halvtime. De er veldig uregelmessige. Og etter hva jeg husker fra forrige sv.skap (for 7 år siden) så var riene mye vondere enn kynnere..?
 
Det kan vere begge deler, men uansett vil eg tru det hjelper på modning og slikt;)

Eg hadde regelmessige "kynnerar" i fleire timar(forrige svangerskap), då dei tok seg opp etter kvart. Skjønte då at det egentleg var rier:P
Grunnen til at eg trudde det ikkje var noko anna enn kynnerar, var fordi eg først hadde det slik ei natt, der det forsvann etter 4-5timar.
Ei veke seinare, vakna eg med slike tak igjen. Regel messige og fine, men denne gongen gav dei seg ikkje etter 4-5timar, men vart gradvis kraftigare.. :) Dette var ein laurdag, søndag kl.00:48 var ungen ute;) (Skikkeleg vonde rier fikk eg egentleg aldri).

Så det kan jo vere modningsrier eller begynnande rier:)
Du får prøve å innta ei mest muleg behageleg stilling og kvile deg litt. Klarar du ikkje det(rastlaus, ubehag e.l.), kan ein spassertur hjelpe på å få ting meir i gong.
Kryssar fingrane for at det er fødsel på gong:)
Men før det ev. blir kraftigare, så får du belage deg på "det verste", så du ikkje blir så skuffa.
Uansett: lykke til!!!!!:D
 
Kynnere er ubehagelige og forbereder kroppen på rier. Det er livmora som trekker seg sammen. Men du kan gå med kynnere fra før uke 20 og ut hele svangerskapet^^ Hvor effektive disse kynnerene er varierer også.

 


Devina skrev:
Kynnere er ubehagelige og forbereder kroppen på rier. Det er livmora som trekker seg sammen. Men du kan gå med kynnere fra før uke 20 og ut hele svangerskapet^^ Hvor effektive disse kynnerene er varierer også.



Ja, det err det jeg vet - har hatt kynnere i mange uker allerede, men de kom så ofte nå at det var derfor jeg lurte.
Samtidig har jeg mensmurringer i dag. (men nå har kynnerene gitt seg litt i hyppighet igjen.. :(
 
Jeg har hatt flere dager med ganske så regelmessige kynnere og masrier..de kan holde på regelmessig i flere timer for så å stoppe litt opp eller nesten forsvinne helt.(hatt mens murringer og slikt også) men babyen er fortsatt i magen ;)
 
Jeg også har vært plaget siden ca uke 25. Men siste 2 ukene har jeg hatt hvert 5.-10. Minutt... Ingen fødsel enda...
 
Back
Topp