Hyppige kontroller sykehus - jordmor?

Guttemammax2

Glad i forumet
Dere som har tett oppfølging på sykehuset på slutten, er dere tett hos jordmor også?
Skal til jordmor i morgen, og neste uke skal eg på sparketest og ultralyd, for så igangsetting uken etter det. merker eg føler jordmor blir overflødig...? :/

Jeg tenker at hvis det er grunn til hyppige kontroller/ekstra oppfølging, så er det kanskje greit å gå både hit og dit? Det kommer an på hva bakgrunnen til ekstra oppfølging er selvfølgelig.. Ting kan jo endre seg raskt? :)

Eg er på ultralyd kvar 14.dag. og jordmor ca 1 gong i mnd. Så har jordmor samme veke som ultralyd. Men på ultralyden skjekker dei ikkje urin og blodtrykk. Tar seg heller ikkje tid til å snakke om korleis eg har det, kva eg tenker osv. Så eg syns det er grett med jordmor innimellom sjølv om eg ofte er på ultralyd.

Jeg hadde hyppige kontroller mot slutten av svangerskapet, og gikk da kombinert til sykehus og jordmor :) Men tenker det kommer litt an på situasjonen? Om man følges tettere opp grunnet sykdom eller liknende kan det jo være en trygghet med flere kontroller :)

Hyppigere kontroller nå er pga svangerskapsdiabetes og igangsetting. skal til jordmor i morgen og gå gjennom hva vi skal gjøre ved evt styrtfødsel hjemme. blodtrykk sjekker de på sykehuset, så forgiftning er eg ikke så bekymra for heller. :/

Jeg har vært på flere kontroller på sykehuset, og vanlige kontroller til lege. Valgte derfor å ikke gå til jordmor dette svangerskapet. Jeg tenker at det viktigste er at du føler du får god nok oppfølging. Så om du er fornøyd så kan du jo høre med jordmor om det er nødvendig med kontroll hos henne :)

Har masse kontroller, sykehus og jordmor. Og fastlege iblandt (blodprøve/sykemeldinger). Føler jeg løper alt for mye mellom dem, men har ikke droppet jordmor likevel fordi det føles som hun har noe bedre tid og fokus til hvordan jeg føler meg og bekymringer jeg måtte ha.

orker ikke å gå til jordmor i tillegg til sykehuset nei og føler heller ikke at det har så veldig mye for seg. Dette er nok endel pga jordmoren. Tenker jeg beholder legetimen jeg har i romjulen fram til jeg ser mer hva sykehuset planlegger for meg. Føler legen er flinkere og har mer gehør en jordmoren som bare fjaser om sitt. Hun sa også selv at mange som har hyppige kontroller på sykehuset ofte droppet jordmor. Så da ble vi enige om å droppe det ;)

Jeg skal på kontroll hos lege og jordmor hver uke fram til termin, bortsett fra i romjula. Her gjør de forskjellige ting så må nesten til begge.. Hadde valgt bort den ene om jeg ikke følte det var nødvendig :p

Har gått til vanlig jordmor samt alle kontroller. Men min jordmor har så fokus på kosthold å slikt. At føler ikke jeg har hatt så mye utbytte av henne. Men nå er jeg ferdig med alt, å skal på igangsetting på torsdag.

Forrige svangerskap følte jeg at jeg var veldig dobbelt opp. Men denne gangen har jeg ikke noe ekstra oppfølging

Back
Topp