Hyppig UVI

Arielle_

Forumet er livet
VIP
❤ Aprilbarna19 ❤
Er dette noe man kan gjøre noe med..??
Jeg er så sykt lei,jeg overdriver ikke engang når jeg sier at jeg har det sikkert 6 ganger generelt i året..
Det er så sykt vondt,jeg får det skikkelig akutt også at jeg bare MÅ ha medisin med engang og ender som oftest opp på legevakten...
Dette blir sykt dyrt i lengden også..
Faen,jeg er så JÆVLA lei....Det er så sykt vondt..[:(][:(]
Fjerne blæra og pisse ut pose på magen eller noe..?
Tar heller den....

Neida men...ja.....[X(]

ps: ble mye "sykt" i dette innlegget ser jeg.....haha[8D]

ååh! føler med deg!
jeg hadde det sånn før! hadde det ca 6 ganger i året!
jeg drikker sure drikker daglig! da holder jeg det bra i sjakk! har faktisk ikke hatt det i år! *bank i bordet*
tranbærjuice er helt supert! apelsinjuice, eplejuice osv
og ellers drikke MASSE vann så du helle tiden renser godt ut

Ja jeg må sørge for å alltid ha sure drikker i hus..
Men jeg tar liksom alle forhåndsregler også..
Sitter aldri kaldt,har alltid varme sokker på beina..
Syns dette GODT kan gi seg altså..[:(]

Jeg har det stort sett hele tiden jeg.. Kan ha symptomene selv om ikke prøven er så ille at jeg får penicillin[&o] Så jeg vet aldri hvordan dagen min blir[&o] Det jeg har funnet ut at funker best er å kutte ut sukkerdrikker som brus, saft, appelsinjuice osv.. Alle anbefaler appelsinjuice, men det er så mye sukker i det at det får bare bakteriene til å trives bedre. Tar tranebær, drikker eplecidereddik i 1g C-vit brusetablett hver dag(Bare en skje ece), tar meg en varm dusj hver morgen, kjerringrokkte er også fint om du begynner å kjenne symptomer.

ja også har du det med å holde deg varm. Bruk gjerne ullsokker hele tiden hjemme[:)]
Skjønner det SYKT godt.. Det er vannvittig vondt. Jeg er så vant til å ha symptomene at jeg merker ikke når blærekatarren er kraftig. Derfor har jeg hatt nyrebekkenbetennelse en del ganger.. Så nå har jeg begynt å levere urinprøve hver uke til legesenteret[:)]

Herregud,stakkars deg Alveola....høres jo helt jævlig ut[:(][:(]
Skal vel ikke klage jeg da......

Men hva er kjerringrokkte..??

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Herregud,stakkars deg Alveola....høres jo helt jævlig ut[:(][:(]
Skal vel ikke klage jeg da......

Men hva er kjerringrokkte..??

Det er en te som du får kjøpt i noen butikker, men her må jeg til helsekost for å kjøpe den. Smaker ikke sånn kjempegodt egentlig, men det er et gammelt kjerringråd som faktisk fungerer[:)]
Det, og c-vitaminen med eplecidereddik er det som fungerer best syns jeg. Den siste tar du forebyggende!
Håper det går over da! skjønner godt hvordan du har det!

Jeg håper det går over snart hos meg jeg. Bestefar hadde det helt likt når han var liten, men det gikk over når han var 25. Håper det gjør det med meeg og, ett år til kan jeg leve med[;)]

ORIGINAL: Strekkoden!

Tranebærkapsler, også må du huske å tisse etter sex [:)]

Hvorfor det egentlig..?[:)][X(]

Er ikke helt sikkert, men tipper det har noe med bakterier å gjøre? Tisse ut basseluskene som du får inn [8D]
Har iallefall lært at det er lurt for å unngå UVI. Har selv vært plaget, men nå er det lenge siden...

Er ikke helt sikkert, men tipper det har noe med bakterier å gjøre? Tisse ut basseluskene som du får inn [8D]
Har iallefall lært at det er lurt for å unngå UVI. Har selv vært plaget, men nå er det lenge siden...

Er ikke så flink til det der faktisk..[X(]Burde begynne å gjøre det ASAP!!

Jepp!! Håper det hjelper da [:D]

Lurt å få sendt prøvane til dyrking, for å finna ut kva bakteriar det kjem av..pluss sjekka at antibiotikaen du tek virkar.
Ellers få henvisning til undersøking av urinvegane (røntgen, div prøvar og urolog).

Lukke til! Det er eit herk!

Tiss etter sex! (megaviktig, er masse bakterier som blir dytta oppi der når man ligger og har seg)

Ta tranebærkapsler (jeg var en sånn som dreit ertesuppe og pissa blod etter bare en halvtime, hadde UVI sikkert en gang i mnd, har ikke hatt det siden jeg begynte med de tablettene for et par år siden. Ikke engang under svangerskap.)

Slutt med stringtruser så godt det lar seg gjøre (kommer masse tarmbakterier inn i urinrøret når du har en streng som ligger og gnager deg mellom beina. Det kommer bakterier uansett, er ikke sånn at man må ha doble bremsespor for at det skal være skummelt.)

Slutt med intimbarbering (regner med dette ikke er så aktuelt[8D], men det er masse bakterier som kommer til når man ikke har noen hår som holder dem ute. Kan sammenlignes med å nappe ut øyevippene, egentlig :P)

Gå på apoteket og spør etter noen tablettere som heter Uvacin. Disse får du reseptfritt og de er veldig effektive. Jeg var mye plaget før, men etter jeg tok en kur med disse har jeg ikke hatt UVI på over to år.[:)]

Sorry hvis du syns det er flaut, men jeg må bare få presisere dette så du virkelig gjør det altså. Jeg var MISS UVI 2008 liksom, og jeg orka aaaldri opp på do etter sex. Tenkte at det kunne ikke være så jævla nøye. Men så var det en lege som sa til slutt at UVI kalles også for honeymoon desease, og det var ikke uten grunn. Så - uten unntak, opp og tiss. Og siden det har jeg faktisk ikke hatt det ;)

(Man får det forresten fordi det kommer sæd inn i urinrøret fra hullet ved siden av [8D])

ORIGINAL: Roxanne

Sorry hvis du syns det er flaut, men jeg må bare få presisere dette så du virkelig gjør det altså. Jeg var MISS UVI 2008 liksom, og jeg orka aaaldri opp på do etter sex. Tenkte at det kunne ikke være så jævla nøye. Men så var det en lege som sa til slutt at UVI kalles også for honeymoon desease, og det var ikke uten grunn. Så - uten unntak, opp og tiss. Og siden det har jeg faktisk ikke hatt det ;)

(Man får det forresten fordi det kommer sæd inn i urinrøret fra hullet ved siden av [8D])
Jøss...ja jeg må bli flinkere her skjønner jeg!!
Takk for input,det skal jeg huske på!!!

ORIGINAL: Speedsjarken

Tiss etter sex! (megaviktig, er masse bakterier som blir dytta oppi der når man ligger og har seg)

Ta tranebærkapsler (jeg var en sånn som dreit ertesuppe og pissa blod etter bare en halvtime, hadde UVI sikkert en gang i mnd, har ikke hatt det siden jeg begynte med de tablettene for et par år siden. Ikke engang under svangerskap.)

Slutt med stringtruser så godt det lar seg gjøre (kommer masse tarmbakterier inn i urinrøret når du har en streng som ligger og gnager deg mellom beina. Det kommer bakterier uansett, er ikke sånn at man må ha doble bremsespor for at det skal være skummelt.)

Slutt med intimbarbering (regner med dette ikke er så aktuelt[8D], men det er masse bakterier som kommer til når man ikke har noen hår som holder dem ute. Kan sammenlignes med å nappe ut øyevippene, egentlig :P)

Det siste der kommer jeg nok ikke til å slutte med altså..[8D]
Men alt det andre skal jeg virkelig gjøre....!

Back
Topp