hypotermi?? "motsatt feber"

komli87

Elsker forumet
Dette bler litt langt..

På søndag hadde sønnen min masse feber, oppe i 40,2. Paracet fungerte ikkje, så drog te legevakten.
Fekk beskjed om at det bare va ein vanlige forkjølelse og sgo prøva å gi ibux i stedet.
På mandag fekk han masse feber igjen. 40,5 så ga han 100 mg ibux kl 15.30. Feberen jekk ner og han la seg fint.
Målte tempen på han då me sgo legga oss og då va den sunke ner te 35,2 ( kl 00.15 )

Ifjor skjedde det sama. Då va han syke med høge feber og temperaturen hans fallt heilt ner te 34 grader. Hypotermi kalle de det.
Han skalv, frøys og klarte ikkje å snakka skikkelig. Og då blei han lagt inn på barneavdelingen på sykehuset i oppvarma seng osv.
 De klarte ikkje å finna udav ka det va.

Så eg blei ganske redde nå på mandag. Prøvde å varma han opp. Rulla han inn i ulltepper og la varmeputer i sengå.
Ein time ittepå hadde tempen sunke te 34,9 grader!

Ringte legevakten.. forklarte ka som skjedde og fekk beskjed om å komma med ein gang..

På legevakten va det kun 1 lege?!?!?!? te disposisjon og det va andre som hasta mer enn sønnen min.
Måtte venta i 1 og 1/2 time! Fortsatte å varma han opp, ga han kakao.
Då de målte igjen va tempen tebage te normalt- 36,6.

Jævli skummelt.. de klare ikkje å finna ud koffor det skjer med han.
Va hos fastlegen i dag. Der han fant ud at det ikkje va ein vanlige forkjølelse han hadde heller.
 Kraftige ørebetennelse på begge ørene! Halsbetennelse og streptokokker!
Ikkje fastlegen heller klare å gje ein forklaring på koffor sønnen min går fra skyhøge feber te hypotermi.
Dødsekkelt[:(][&:]

Någen som har opplevd det sama eller hørt om det før???

Det e liksom ingen eg fortelle det te som har hørt om lignandes..
 
Eg har lest eindel om det før, itte at det skjedde ifjor.
Normalt så vil det jo skje når ongane har vert ude å blitt veldig nedkjølt.
Mens med sønnen min så skjer det itte at han har hatt høge feber.. for så å gå tebage te høge feber. Fram og tebage.
Legene forstår det ikkje eindag [&:]
 
Eg har ikkje hørt om dette før, og veit desverre ikkje nåke om da heller!
Men skjønne godt at du synst da e ekkelt..vertfal når da e me sønnen din da skjer liksom.
Skummelt.
Veldig rart at ikkje legene veit nåkenting då! Håpa ikkje da skjer fleire ganger.
 
Jeg har av og til reagert på tempen når jeg har målt Iselinn.
Jeg mistenker feber og så viser tempmåleren 35,9 og 36,1 liksom. [&:]

Jeg trodde det måtte være noe galt med tempmåleren, men den viser jo rundt 37 til vanlig.

Er det farlig? Mer farlig enn høy temp liksom? [8|]
 
huf... [&:] Faktisk så tror jeg ikke jeg har hørt om noe sånt før. Håper de finner ut av hva det skyldes..
 
ORIGINAL: Liquid84

Jeg har av og til reagert på tempen når jeg har målt Iselinn.
Jeg mistenker feber og så viser tempmåleren 35,9 og 36,1 liksom. [&:]

Jeg trodde det måtte være noe galt med tempmåleren, men den viser jo rundt 37 til vanlig.

Er det farlig? Mer farlig enn høy temp liksom? [8|]

35,9 og 36,1 e ikkje farlig. Det e først når det begynne å nærme seg 35 de tar det alvorlig. Fordi fra 35 og under e hypotermi.

Men det kan vera farlig ja, men dattårå de har ikkje hatt det :)
 
ORIGINAL: specialized

Jeg hadde det når jeg var liten. En gang tror jeg

Vett du i ka samenheng?
 
Samme skjedde med sønnen min på 11 mnd her om dagen. Etter 3 dager med 39+ i feber dro vi på legevakta. De fant ikke ut hva som feilte poden, men crp var noe forhøyet, så d var en infeksjon i kroppen. Dagen etter sjekka jeg han når vi skulle legge oss, og kjente at han var iskald. Som om han hadde vært ute i minusgrader naken. Tempen viste 34,2 grader!!! Måtte kontrollmåle, og ringte straks legevakta. De ba oss varme han opp, og sjekke jevnlig at tempen steg. Tok på ullpysj, og pakka han inn mange ullpledd. Kl fem på natta var temperaturen steget til 35,2 og på morgenen steget ytterlige 1 grad. Hele opplevelsen va kjempeekkel. Fortalte d til fastlegen, men ble ikke trodd. Det måtte være målefeil sa ho. Kjerring. Legevakta hadde hatt slike saker før, men visste ikke hvorfor noen barn plutselig fikk hypotermi. Viktigste var iallefall at tempen ikke var såpass lav over flere timer, da er d farlig.
 
Back
Topp