Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Har gjennomført det mot gresspollen, tok tablettvarianten som tar 3 år og ikke sprøytene (https://www.naaf.no/fokusomrader/allergi-og-overfolsomhet/pollenallergi/allergivaksinasjon/). Ingen egentlige reaksjoner, noe kløe i halsen første uka, men det ga seg og hadde ingen alvorlige reaksjoner. Begynte desember 2014, hvis jeg husker helt rett tok jeg litt allergimedisin sommeren 2015. Trengte ikke medisiner 2016 og 2017. Fullførte kuren min i januar 2018, og trengte ikke medisiner sommeren 2018 heller. Så anser meg som helt medisinfri nå og det er fantastisk! Hadde som allergiker alvorlige reaksjoner fra april til uti august, hovedsaklig gress, men på grunn av kryssallergier reagerte jeg hele sommeren. Pusteproblemer, rennende øyne og kløe, fikk utslett av å sitte i gress. Skal i beste fall være medisinfri resten av livet, men i verste fall 10 år. Lav terskel for å starte ny vaksinasjon om jeg må da, 3 år med piller var lett verdt det.
Mannen tok sprøytene da han gikk på ungdomsskolen og hadde stort utbytte av kuren i nesten femten år. Nå er han i gang med ny tablettkur. Han har ikke hatt noen alvorlige reaksjoner. Før den første kuren var allergien hans såpass ille at han var inne og sengeliggende i de verste pollenperioden. Med kuren har han hatt mulighet til å delta i aktiviteter på sommeren på lik linje som personer uten allergi.
Har tatt sprøyter mor bjørk og tabeletter mot gress. Begge deler fungerte supert! Bruker fortsatt noe medisiner i pollensesongen, men jeg pleide å bruke mye, knapt sove og klø overalt, så det hjelper veldig!
Har også tatt sprøyter en gang, vet ikke hvor lenge den skal være og sånt, men jeg er langt fra like tett.
Nå går jeg på allergimedisiner året rundt da pga andre allergier..