Hypopressiv trening eller kniping?

Mammakristin

Forelsket i forumet
Julibarna2024☀️
Jeg er ca 18 uker på vei, og kjenner vel på at jeg er litt slapp i bekkenbunnen min. Kjenner på en del nedpress etter å ha vært på toalettet eller etter samleie. Tidligere svangerskap har jeg vært flink å gjøre knipeøvelser hver dag, men har egentlig aldri følt at det blir noe bedre av det. Har lest litt om hypopressiv trening, men treningsprogrammet jeg fant kostet veldig mye :dead: Noen som har erfaring med det?

Jeg har trent litt. Dvs fullført det ordinære programmet til hypopressiv trening Norge, og ellers litt sånn sporadisk. Under svangerskapet så begynte jeg litt igjen; men synes det på en måte kostet mer enn det smakte for gravidkurset (jeg kjøpte hovedkurset før det gikk opp i pris), så jeg spurte ei venninne som har tatt kurset om hun bare kunne forklare meg pusten i det minste. (For man skal ikke ta apné som gravid), så da gjennomførte jeg bare mye av de samme stillingene, bare med annen pust heller.

Jeg vet ikke hvilken av delene som har fungert forøvrig. Men, kan si, at dette svangerskapet, som var mitt nr4, var det første svangerskapet hvor jeg ikke måtte knipe hver gang jeg nøs. :bag:

Jeg har trent litt. Dvs fullført det ordinære programmet til hypopressiv trening Norge, og ellers litt sånn sporadisk. Under svangerskapet så begynte jeg litt igjen; men synes det på en måte kostet mer enn det smakte for gravidkurset (jeg kjøpte hovedkurset før det gikk opp i pris), så jeg spurte ei venninne som har tatt kurset om hun bare kunne forklare meg pusten i det minste. (For man skal ikke ta apné som gravid), så da gjennomførte jeg bare mye av de samme stillingene, bare med annen pust heller.

Jeg vet ikke hvilken av delene som har fungert forøvrig. Men, kan si, at dette svangerskapet, som var mitt nr4, var det første svangerskapet hvor jeg ikke måtte knipe hver gang jeg nøs. :bag:
Takk for svar! Ja, det var veldig dyrt, da bør det gjøre mirakler for at det skal være verdt det :p
Men det må jo antakelig ha fungert hvis du i svangerskap nr 4(!) hadde sterkere bekkenbunn enn tidligere!
Så på anmeldelsene hennes at flere sa at fødslene også ble lettere etter å ha gjennomført treningen. Opplevde du det?

Takk for svar! Ja, det var veldig dyrt, da bør det gjøre mirakler for at det skal være verdt det :p
Men det må jo antakelig ha fungert hvis du i svangerskap nr 4(!) hadde sterkere bekkenbunn enn tidligere!
Så på anmeldelsene hennes at flere sa at fødslene også ble lettere etter å ha gjennomført treningen. Opplevde du det?

Nå har jeg veldig lette og raske fødsler fra før av; og hadde sånn sett litt uflaks med nr4, for det kom ikke skikkelig i gang... Før det plutselig gjorde det, og min "aktive fødsel" er skrevet til å vare i 1 time :bag:
Tror 2-3 timer på de andre tre. Så jeg vet ikke helt om jeg kan si noe på akkurat det. Ikke har jeg trent så mye som jeg "burde" heller, så.. :p

Det fine med kurset, er at om du kjøper det, så har du det. Går ikke ut på dato liksom. Også finnes det til stadighet kampanjer hvor du får 1000,- i rabatt. Det hjelper i alle fall noe på. :p

Back
Topp