Hypokonder.......

Dorothy_1

Gift med forumet
Jeg begynner og få nerver nå.
Er vel det man kan kalle en hypokonder, Bare at forskjellen er at Jeg er kjemperedd for både Leger og sykehus.
Er redd for at noe skal være galt på prøver, OSV.
Torde til og med Ikkje of ta den HIV testen som vi skal ta, Sah at hun måtte stryke den ut.
Har Ingen mistanker om at Jeg kan ha det, Men er redd likavel.
*PYSE*

En må nesten manne seg opp å gjennomgå disse ting.. Det er verdt det til slutt skal du se. Jeg hadde tatt den testen var jeg deg.. En kan aldri vite..

Lykke til..

Tar du ikke den hiv testen vil du bli behandlet som hiv pasient på sykehuset når du skal føde. Du bør ta den testen, mann deg opp. tenk på at du bærer ett barn i magen og dette er noe du bare må igjenom. Og ejg tror ikke det er noe gøy for deg å bli behandlet som hiv syk på sykehuset.
Da jeg gikk gravid med nr 1 så ville jeg ikke ta hiv testen osv, men da sa de at jeg kom til å bli behandlet som hiv syk hvis jeg ikke tok den. Så måtte bare bite i det sure eple.

ORIGINAL: Dorothy_1

Jeg begynner og få nerver nå.
Er vel det man kan kalle en hypokonder, Bare at forskjellen er at Jeg er kjemperedd for både Leger og sykehus.
Er redd for at noe skal være galt på prøver, OSV.
Torde til og med Ikkje of ta den HIV testen som vi skal ta, Sah at hun måtte stryke den ut.
Har Ingen mistanker om at Jeg kan ha det, Men er redd likavel.
*PYSE*

Okey, Får se.
Jeg skulle tenke på det til første kontrollen, Hørte Ingenting om at man blir behandlet sånn.
Men på den første kontrollen får vi vel tid til og snakke sammen med Legn, Og hun er klar over redselen min for alt Mulig....

Jeg tok joh blod prøvene rett etterpå at vi hadde snakket med Legen, Og di stakk meg uten hansker, Kanskje praksisen er litt forskjellig her og Der...?????

Når di tar den første blod prøven av deg, Inkluderer den en HIV Prøve som automatisk blitt tatt, Dersom du Ikkje vil ha den.
Hva er di nye kontroll reglene... ???????[:D]

Hehe, fikk bare lapp hjem i posten noen uker etter jeg, at jeg ikke hadde HIV eller Syfilis...Visste ikke at jeg hadde tatt den en gang[;)] Trodde legen skulle si i fra sånt jeg...men da slapp jeg ihvertfall å bekymre meg.

Tror ikke du trenger å bekymre deg Dorothy_1, er nok veldig liten sjanse for at du skulle ha HIV, men er jo kjekt å være 100% sikker.[:)] Prøv å tenke på at alt det som er litt skummelt nå, gjør du for babyen din[;)] Det gjør jeg hver gang noe nytt, og litt skummelt dukker opp...

*Mange klemmer*

jeg tok den testen første kontroll. men hadde det ikke. Men lurt å ta uansett. Man gjør det jo får babyen sin del.
Legen sa i fra til meg

Det er faktisk litt godt og høre at det er flere som har det slik.
Jeg går bare dersom Jeg MÅ.
Når Jeg skulle ta di blod prøvene, Hadde di fått ordna det slik at en spesiell dame skulle stikke meg, Mamma kjenner alle der, Såh hun ordna det.
Hun måtte også være sammen med meg når di stakk, Jeg bælja som en liten unge.
HeHe, Nå er det joh litt morsomt og tenke på det...... [:D]

Jeg liker heller ikke sprøyter og slik, men har ikke hatt noe problem med og ta det som må tas. Når jeg skulle sende inn til HIV test så er klart det farer mange tanker gjennom hodet, tiltross for at man veit at den er negativ.
Hadde nok tatt den hvis jeg var deg.....

jeg var hos legen for en uke siden og da fikk jeg spørsmål om jeg godtok hiv test

De tok hiv test uten å spør meg, det er jo rutine for de. Godt å ha tatt den da, og vite at alt er ok[:)]

Når de tar blod prøve av deg så kommer de ikke i direkte kontakt med blodet ditt, men når du ligger å føder så er det mye lettere å komme i kontakt med blod/væske. så det jeg mener med at du blir behandlet som hivpasient er at de har helt andre prosedyrer på personer de ikke vet om har hiv eller ikke. I hvertfall det jeg fikk beskjed om, tror ikke sykepleieren på labrotoriet lyver for meg heller. dette er i bergen da. kansje de ikke er så nøye i nord. ikke vet jeg.
ORIGINAL: Dorothy_1

Jeg tok joh blod prøvene rett etterpå at vi hadde snakket med Legen, Og di stakk meg uten hansker, Kanskje praksisen er litt forskjellig her og Der...?????

Jeg ble fortalt at HIV-testen var valgfri og valgte å ta den for sikkerhets skyld. Tok også syfilis og troxoplasmose test (pga at jeg har en ung katt). Alle var negative.

Jeg har også en katt, Den er ca 1 og et halv år, Såh det er vel en ung katt???????
Fikk Ikkje tilbud om noen sånne tester.
Legen sah at det di testet var: Antistoffer mot røde hunder, Blod prosent, Og om man trengte jern.
Og det var det..... [:D]

Tok blodprøver for hiv, røde hunder, toxoplasmose + en til jeg ikke husker nå på første kontroll. Og de sjekket jerninnholdet i blodet mitt også. Alt var negativt. Men legen fortalte det at dersom jeg ikke tok disse testene, eller glemte å ta med testresultatene den dagen jeg skal føde, så vil jeg bli behandlet som en smittepasient. Ingen koselig tanke, så de papirene ligger trygt bak helsekortet mitt, i plastmappa. SKAL ikke glemmes når dagen kommer. [:)]

Der jeg jobber tar vi HIV som rutine på pasientene, MEN vi må alltid spørre om lov først. Det er ikke alle som vil vite om de har det. Faktisk. Det er jo en veldig belastende diagnose å få. Og, hva så om man tok en HIV test for 2 mnd siden, man kan da glatt ha blitt smittet i mellomtiden. Ingen garantier for det. Jeg vet ikke hvordan enhver lever sitt liv. Derfor skal man alltid gå ut fra at enhver pasient er en smittefare, uavhengig om man har en 1 mnd gammel negativ HIV-test enn om man ikke har det..... Man blir ikke behandlet som man er HIV syk, men som enhver annen pasient, som kan være en potensiell smittebærer. Ikke bare av HIV. Vi har masse andre sykdommer også, som du garantert ikke vil bli smittet av. Mener ikke å være kvass altså, men ville bare få frem disse synspunktene

Back
Topp