Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei. Har nå fått diagnosen hyperprolaktinom.har en abnom på hypofysen og er begynt på medisin dostinex. Noen som har erfaring med hvor lang tid etter startet behandling man kan bli gravid?
Begynte med hormonprøver på cd 3 som viste forhøyet prolaktin,var fortsatt forhøyet på cd 21 så da ble jeg henvist videre til mr av hypofysen og der fant di en abnom på hypofysen som var årsaken til forhøyet prolaktin..er nå gått på dostinex I 3 uker og skal ta nye blodprøver om ca 1 uke for å se om nivået er gått ned...Kan dessverre ingen ting om dette, men nysgjerrig på hvordsn de kom frem til diagnosen din? Om jeg kan få spørre![]()
Begynte med hormonprøver på cd 3 som viste forhøyet prolaktin,var fortsatt forhøyet på cd 21 så da ble jeg henvist videre til mr av hypofysen og der fant di en abnom på hypofysen som var årsaken til forhøyet prolaktin..er nå gått på dostinex I 3 uker og skal ta nye blodprøver om ca 1 uke for å se om nivået er gått ned...
Satser på d jaAha, da krysser vi fingrene for at 'medisinen' har hjulpet deg![]()
Hvor lenge har du gått på medisiner? Er nå I pp 18 på nr.2Hei! Jeg har samme diagnose og er nå i pp 9. Så lenge man får medisiner som reduserer prolaktinnivået, så stiller man egentlig på lik linje med alle andre som prøver
Bare gått på dostinex I 5 uker nå..tok ny blodprøve på mandag så spent på hvordan prolaktin nivået er nå.. Fått beskjed visst jeg ik var gravid innen mars så blir det ivf.Har gått på medisiner i 5 år nå, og har hatt fine prolaktinnivåer hele veien.. Har ingen barn fra før, så begynner å bli litt utolmodig :-/
Bare gått på dostinex I 5 uker nå..tok ny blodprøve på mandag så spent på hvordan prolaktin nivået er nå.. Fått beskjed visst jeg ik var gravid innen mars så blir det ivf.
TakkKrysser fingrene for deg! Nivåene skal falle ila et par uker hvis du har rett dose, så satser på at det sitter en spire snart![]()
Hei. Har nå fått diagnosen hyperprolaktinom.har en abnom på hypofysen og er begynt på medisin dostinex. Noen som har erfaring med hvor lang tid etter startet behandling man kan bli gravid?
Hei. Hadde du veldig ustabil syklus når nivået var høyt?og fikk du eventuelt stabil syklus med medisiner? Jeg har hatt sykluser alt fra 27 dager til 70 dager så håper jo den stabiliserer seg nå værtfall...Hei. Eg også har hyperprolaktinemi. Har gått på dostinex i lengre tid. Tok det i 1års tid så hadde eg lave fine prøver og sluttet og vips så var det over 2200 igjen. Vi har nå prøvd og fått barn i over 3 år. Vi skal til på vårt første prøverør forsøk nå.fekk beskjed med dem på st.olavs om og fårsette på dostinex. Så for oss har det ikke hjulpet og bli gravide av og få ned prolaktin nivået med dostinex. Tok mr av hypofysen og det var fint. Ønsker deg masse lykke til og håper du lykkes med og bli gravid snart☺
Hei. Hadde du veldig ustabil syklus når nivået var høyt?og fikk du eventuelt stabil syklus med medisiner? Jeg har hatt sykluser alt fra 27 dager til 70 dager så håper jo den stabiliserer seg nå værtfall...
Hadde ustabil sykluser pluss at vi hadde prøvd I over 1 år og hatt 2 sa...så begynte me standard hormonprøver og da fant di ut av det. Hadde også melk I bryst enda etter ammeslutt for 2 år siden..Nei eg hadde ikke noe ustabile sykluser.. +- 2 dager.. hvilken symptomer hadde du som gjorde du oppdaget forhøyet prolaktin? Her var det væsking fra brøstene som gjorde eg dro til legen..
Hadde ustabil sykluser pluss at vi hadde prøvd I over 1 år og hatt 2 sa...så begynte me standard hormonprøver og da fant di ut av det. Hadde også melk I bryst enda etter ammeslutt for 2 år siden..
Ja satser på detOk. Får håpe dostinexen får orden på syklusen nå da! eg skal gå på dem en stund til fremover. Vertfall til vi lykkes med ivf
Ja satser på dethåper det klaffer snart for dere å!
![]()
Har fått svar på siste blodprøve og prolaktin var nå nede i 320innenfor normalen nå så satser på at ting funker nå
![]()