Hypermobile ledd

En tråd i 'Helse og velvære' startet av Kakemonster88, 29 Jul 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Kakemonster88 Trives på forumet :) jentene i juni13 VIP Januar 2017

    Noen med erfaring enten selv eller med barn?

    Har det vært noen plager? Noe behandling man kan gjøre? Ting å ta hensyn til?
     
  2. lykke_liten Forumet er livet Julibaluba 2017

    Trene styrke så musklene beskytter leddene.
     
    • Liker Liker x 1
  3. Evlina Elsker forumet Oktoberfruene 2018 Assistert-jentene

    Eneste er trening for å forhindre overbelastning av leddene. Ellers lite å gjøre med :) om knærne er påvirket kan balansetrening være fint, for gud bedre så klums man kan bli om tyngdepunktet er annerledes enn det det burde :hilarious:

    De plagene som har kommet på mine eldre dager er at leddene blir veldig stive om de først blir stiv og at det er lettere å overbelaste enn tidligere. Ellers ingen plager. Tror det var det som forhindrer bekkenløsning under svangerskap for min del, så noe positivt har det vært :D
     
    • Liker Liker x 1
  4. Kicki_90 Flørter med forumet

    Trening for å styrke musklene rundt leddene er mitt beste tips.

    Samt unngå visse ting, som f.eks stå på hender om albuene er hypermobile. Jeg jobber mot det målet, men må ha stålkontroll på at leddene ikke sklir over før jeg prøver :)
     
    • Liker Liker x 1
  5. Politifrue Juni12s sporty VIP

    Trene styrke og stabilitet rundt de hypermobile leddene er det viktigste.
     
    • Liker Liker x 1
  6. Mama Bear Forumet er livet Maiblomstene 2016 Julibarna2014

    Både barna og jeg er hypermobile. Jeg har hatt mye sterke smerter, barna er ennå små, men ikke klaget ennå. Jeg er så bevegelig at hoftene popper ut om jeg står eller sitter på en bestemt måte.

    Styrketrening og gode sko er et must. :)
     
    • Hjertelig Hjertelig x 1
  7. Fru.G.H. Flørter med forumet Påskekyllingene 2020

    Styrketrening er tingen. Men jeg fikk beskjed om at i mitt tilfelle er det lett å feilbelaste under trening, serlig i gruppetimer der jeg følger et tempo. Og går med jevne mellomrom til kiropraktor for å justere på plass det som popper ut av stilling. Har mye smerter i nesten hele kroppen ofte. Med syrketrening kan det gå lenger mellom hver gang jeg trenger å gå til kiropraktor.
     
    • Hjertelig Hjertelig x 1

Del denne siden