Hypermobile ledd

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Noen med erfaring enten selv eller med barn?

Har det vært noen plager? Noe behandling man kan gjøre? Ting å ta hensyn til?
 
Eneste er trening for å forhindre overbelastning av leddene. Ellers lite å gjøre med :) om knærne er påvirket kan balansetrening være fint, for gud bedre så klums man kan bli om tyngdepunktet er annerledes enn det det burde :hilarious:

De plagene som har kommet på mine eldre dager er at leddene blir veldig stive om de først blir stiv og at det er lettere å overbelaste enn tidligere. Ellers ingen plager. Tror det var det som forhindrer bekkenløsning under svangerskap for min del, så noe positivt har det vært :D
 
Trening for å styrke musklene rundt leddene er mitt beste tips.

Samt unngå visse ting, som f.eks stå på hender om albuene er hypermobile. Jeg jobber mot det målet, men må ha stålkontroll på at leddene ikke sklir over før jeg prøver :)
 
Både barna og jeg er hypermobile. Jeg har hatt mye sterke smerter, barna er ennå små, men ikke klaget ennå. Jeg er så bevegelig at hoftene popper ut om jeg står eller sitter på en bestemt måte.

Styrketrening og gode sko er et must. :)
 
Styrketrening er tingen. Men jeg fikk beskjed om at i mitt tilfelle er det lett å feilbelaste under trening, serlig i gruppetimer der jeg følger et tempo. Og går med jevne mellomrom til kiropraktor for å justere på plass det som popper ut av stilling. Har mye smerter i nesten hele kroppen ofte. Med syrketrening kan det gå lenger mellom hver gang jeg trenger å gå til kiropraktor.
 
Back
Topp